اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تخته obs چیست؟

تخته چوبی یکی از پرمصرف ترین متریال مورد استفاده در صنایع چوب است. چنانچه شما در حرفه نجاری مشغول به فعالیت باشید و یا علاقه مند به حضور در صنعت چوب هستید، نیاز است تا با جدیدترین مواد و تجهیزاتی که وارد این صنعت می شود آشنایی کامل داشته باشید.

در این نوشته ما تلاش می کنیم تخته چوبی مورد استفاده در صنعت چوب برای ساخت سازه های چوبی را به شما معرفی کنیم. مطمئناً بخش های جذاب و جالبی از ورق هایی که هر روز از آن استفاده می کردید وجود داشته باشد که تا به حال از آن اطلاع نداشتید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با ورق های چوبی آشنا کنیم که در بازار ایران موجود هستند.

تخته یا ورق OSB

کلمه OSB مخفف Oriented Stand Board است. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید OSB از ورقه های چیپس شده چوب تشکیل شده است که در کنار هم و بر روی هم در زوایای مختلف چیده شده اند. اندازه این چیپس ها بین 2 تا 10 سانتیمتر است و ضخامت آن ها کمتر از یک میلی متر هست. برای ساخت تخته های OSB معمولاً از چوب درختان صنوبر و کاج استفاده می شود. چوب این درختان به نسبت سایر هم نوعان خود ارزان تر است و به خاطر خاصیت فیزیکی آن چسب پذیری بهتری دارند.

معمولاً قسمت های میانی و سالم چوب با استفاده از دستگاه های پیشرفته به چیپس های چوبی تبدیل می شود و این تکه ها پس از خشک شدن و در کنار هم قرار گرفتن، با رزین و چسب های ضد آب اسپری می شوند و سپس جهت پرس کاری به دستگاه های پرس انتقال داده می شوند.

ابعاد تخته چوبی OSB معمولاً 244 * 122 سانتیمتر است و باضخامت های 6 تا 25 میلی متر تولید می شوند. شاید شما فکر کنید از چوب های خراب و ضعیف برای ساخت این ورق ها استفاده می شود اما لازم است بدانید طبق استانداردهای بین المللی استفاده از چوب های معیوب، کرم خورده و یا چوب هایی که باختگی دارند برای ساخت این ورق ها استفاده نمی شود.

تخته OSB در چهار گرید OSB-1؛ OSB-2؛ OSB-3 و OSB-4 به بازار عرضه می شود و هر چه شماره گرید ورق بالاتر باشد که از کیفیت بالاتری برخوردار است. در واقع تفاوت گرید ها در انتخاب نوع چسب یا رزینی است که در روند ساخت مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان مثال:

OSB-1

از این ورق ها می توانید برای ساخت لوازم چوبی در داخل ساختمان استفاده کنید

OSB-2

از این تخته ها می توانید برای ساخت دیوارهای موقت، قفسه بندی، کابینت و دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

OSB-3

امکان استفاده از این گرید در مناطق مرطوب و جاهایی که نیاز به حمل بار با ظرفیت بالا را دارید.

OSB-4

امکان استفاده از تخته چوبی در هر نوع شرایط آب و هوایی را دارید. گرید 4 دارای تحمل بار بسیار بالایی بوده و مخصوص کارهای سنگین طراحی شده است.

از مزایای استفاده از ورق او اس بی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت مبلمان و درب
  • جعبه های بسته بندی ماشین آلات
  • زیرسازی سقف ساختمان
  • ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی
  • ساخت کانتینرهای حمل
  • قفسه سازی و پارتیشن بندی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمدرضا میانجی :
لطفا قیمت ۱۶ و ۹ و ۱۱ میل ر و بفرمایید تولید کدام کشوره ممنونم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>