اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

بتن پاششی یا شاتکریت، عملیات پاشش بتن یا ملات بر روی سطح حفاری شده توسط جریان هوای فشرده می باشد. این ملات شامل سیمان، ماسه و شن است و به دلیل بالا بودن سرعت پاشش آن بر روی سطح به صورت دینامیکی فشرده می شود.

امروزه استفاده از شاتکریت در سراسر دنیا رایج بوده و از این تکنولوژی در لاینینگ کانال ها، مخازن و سدها، تونل سازی، معدن های زیر زمینی، ایستگاه های چاه و حفره های زیر زمینی سنگ شکن ها و استخرهای شنا استفاده می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید و با ویژگی های بتن شاتکریت بیش تر آشنا شوید.

دانه بندی بتن شاتکریت

دانه بندی بتن پاششی از ترکیب سیمان، ماسه، گرانول، مواد افزودنی ریز دانه و آب ساخته شده است. میزان استفاده از این مواد در داخل بتن تأثیر زیادی بر کاربرد آن در سازه های مختلف دارد. 75 درصد وزن و 65 درصد حجم بتن شاتکریت را معمولا ماسه و گرانول تشکیل می دهد.

بتن

مزایا مواد افزودنی در بتن شاتکریت

  • مواد افزودنی سبب افزایش توان چسبندگی ملات در بتن شاتکریت می شود.
  • مواد افزودنی باعث می شوند که ملات های سیمانی به درجه مطلوبی از روانی برسند و اجرا آن به سهولت انجام پذیرد.
  • استفاده از مواد افزودنی سبب می شود تا عمر مفید بتن افزایش یابد.
  • مواد افزودنی به عملیات بتن پاشی سرعت می بخشد.

نکات مهم در مورد بتن پاششی یا شاتکریت

  • برای اینکه این محصول ماندگاری بیشتری داشته باشد، باید آن را در بسته بندی های اولیه، در جایی خشک و بدون رطوبت و دور از سرما و گرما نگهدارید.
  • افزودن دوده سیلیس در بتن پاششی معمولا سبب کاهش زیادی در کمانه کردن سنگدانه های مخلوط و پرت کم در کار می شود. به همین دلیل در تعیین نسبت های مخلوط بتن پاششی باید به این نکته توجه داشته باشید که قسمتی از این مخلوط در اثر کمانه کردن سنگدانه ها در هنگام پاشیدن از دست می رود.
  • توجه به مسائل ایمنی در هنگام اجرای بتن شاتکریت بسیار مهم است، زیرا سرعت پاشش ذرات بتن در هنگام اجرا بسیار بالا می باشد.

کلام پایانی
امیدواریم مطالعه این نوشته و نکاتی که در مورد بتن پاششی ذکر شد برای شما کاربران گرامی مفید بوده باشد. از این که تا پایان با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم. نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>