اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تخته نئوپان چیست؟



تخته فشرده

برای ساخت نئوپان از خرده های چوب و ضایعات حاصل از برش درختان استفاده می شود برای ساخت این تخته خرده چوب را با چسب چوب مخلوط می کنند و تحت فشار استاندارد به تخته های چوبی تبدیل می کند. این تخته ها به نسبت دیگر تخته ها ارزان تر است و از استقامت کمتری برخوردار هستند همچنین در مقایسه با دیگر تخته چوبی هم اندازه خود، سبک تر است.

تخته فشرده (نئوپان) تحمل بالایی در مقابل فشار سنگین ندارد با توجه به شرایط ساخت و موادی که در تولید ورق نئوپان مورد استفاده قرار می گیرد این محصول سازگار با محیط زیست نیست. نئوپان شدیداً به رطوبت حساس هست و با کمترین برخورد آب با آن متورم می شود و از هم می پاشد.

روش های ساخت تخته فشرده چوب

تخته های حاصل از پرس تخت یا همان پرس صفحه ای

در این روش جهت طولی خرده های چوب موازی با دو رویه تخته قرار می گیرد. در واقع فشار عمودی به لایه های تخته وارد می شود و خرده های چوب در طول تخته به دنبال هم قرار می گیرند..

تخته های ساخته شده با پرس غلتکی (پرس بی انتها)

در این روش ساخت، غلتک های پرس به چرخش در می آیند و کیک خرد شده چوب از بین غلتک ها عبور می کند تا تخته به ضخامت مورد نظر برسد. از این روش برای ساخته تخته با ضخامت کم استفاده می شود.

ساخت تخته خرده چوبی به روش قالبی

در این شیوه، قالب هایی بر اساس ابعاد مورد نیاز تهیه می شود و خرده چوب ها و چسب با یکدیگر ترکیب می شوند و در داخل قالب ریخته می شوند. مواد داخل قالب بر اثر گرما و فشار پرس صفحه ای، به اندازه مورد نظر تشکیل تخته می دهند.

تولید کنندگان برای زیبایی روکش ملامینه بر روی آن پرس می کنند که در بازار این ورق ها به عنوان لترون شناخته می شوند.تخته چوبی لترون از نظر ظاهری شبیه به ورق های ام دی اف است اما همان طور که اشاره شد مغز آن از کیفیت و استحکام کمتری برخوردار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>