اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نشانه های خرابی سیستم هیدرولیک فرمان خودرو چیست؟
خراب شدن پمپ هیدرولیک خودرو
در صورت خراب شدن پمپ هیدرولیک خودرو، فرمان سفت شده و صدای غیرطبیعی از پمپ هیدرولیک به گوش می رسد. در این صورت نیاز است تا فشار بیشتری به پدال وارد کنید تا فشار بیشتری در پمپ ایجاد شود. در این شرایط باید وضعیت خودرو را بررسی کنید که پمپ هیدورلیک دچار مشکل نشده باشد. رفع مشکل پمپ هیدرولیک هزینه های سنگینی در بر ندارد. پس بهتر است در صورت مشاهده این موارد، سریع به تعمیرکار خودرو مراجعه کنید.

روغن ریزی در سیستم هیدرولیک
هر زمانی که متوجه روغن ریزی در سیستم هیدرولیک فرمان خودرو شدید، این موضوع را جدی بگیرید. زیرا در صورت روغن ریزی در سیستم هیدرولیک فرمان خودرو، از حجم روغن موجود در مخزن کم شده و آسیب جدی متوجه سیستم هیدرولیک است. هر زمانی که در سیستم هیدرولیک خودرو، روغن ریزی مشاهده کردید، باید با تعمیرکار خودرو مشورت کنید.

فرمان

کم شدن روغن هیدرولیک فرمان
کم شدن سطح روغن هیدرولیک فرمان خودرو جدی بگیرید. کم شدن سطح روغن، نشان از نشت روغن در سیستم هیدرولیک دارد.

سفت شدن فرمان خودرو
با روشن شدن خودرو، سیستم هیدرولیک فرمان راه می افتد. اما هر زمانی که خودرو را روشن کردید و فرمان سفت بود، باید به خرابی سیستم هیدرولیک فرمان خودرو پی ببرید.

دلایل خرابی سیستم هیدرولیک فرمان خودرو چیست؟
استفاده از قطعات نامرغوب در سیستم هیدرولیک فرمان
در صورتی که از قطعات نامرغوب در سیستم هیدرولیک فرمان خودرو استفاده کنید، این سیستم دچار مشکل خواهد شد. با نصب یک قطعه که از کیفیت خوبی برخوردار نیست، سایر قطعات هم تحت الشعاع قرار خواهند گرفت.

استفاده از رینگ و لاستیک غیراستاندارد
عده ای علاقه شدیدی به استفاده از رینگ و لاستیک هایی دارند که زیبا هستند، اما از استاندارد لازم برخوردار نیستند. برخی هم به دلیل هزینه های بالا، از رینگ و لاستیک ارزان قیمت استفاده می کنند و با این کار زوایای 5 گانه جلوبندی را برهم می زنند. در نتیجه برای چرخاندن فرمان، فشار زیادی به سیستم هیدرولیک وارد می شود و از پمپ هیدرولیک صداهای غیرطبیعی به گوش می رسد.

خراب شدن روغن هیدرولیک فرمان
روغن هیدرولیک هم مدت زمان کارکرد استانداردی دارد. در صورت استفاده بیش از حد استانداردی که برای روغن درنظر گرفته شده، باید آن را تعویض کنید. روی بسته بندی هر روغن، میزان کیلومتر مسافتی که در دوره استفاده از آن باید طی شود، قید شده است. استفاده از روغن هیدرولیک نامرغوب هم یکی از دلایل آسیب به پمپ هیدرولیک، شیر هیدرولیک و سایر قطعات است.

بهترین روغن هیدرولیک فرمان 206 و روغن هیدرولیک فرمان پژو 405 چیست؟

هر خودرویی بسته به ساختاری که دارد باید از نوع خاصی از روغن هیدرولیک فرمان برای آن استفاده کرد. برای مثال روغن هیدرولیک فرمان 206 و روغن هیدرولیک فرمان پژو 405 با روغنی که برای خودروهای خارجی استفاده می شود متفاوت است. زیرا خودروهای ایرانی دارای فرمان سفت تری هستند و روغنی که برای آنها استفاده می شود هم متفاوت است.

بهترین روغن هیدرولیک فرمان 206، پژو 405 و سایر خودروهای ایران خودرو و سایپا هم بهتر است از نوع روغن هیدرولیک فرمان VG 46 از برند کاسپین، توتال، بهران و … است.

فرمان

چگونه روغن هیدرولیک فرمان خودرو را چک کنیم؟
برای اینکه وضعیت روغن هیدرولیک فرمان خودرو را چک کنید، می توانید ظرف روغن را مشاهده کنید. اگر ظرف روغن هیدرولیک بدنه ای شفاف دارد که کار شما آسان است. هم رنگ روغن را می توانید ببینید و هم حجم روغن هیدرولیک را.

روش دیگر هم بررسی روغن هیدرولیک فرمان، از طریق گیج نصب شده روی درپوش ظرف روغن است. درپوش روغن را باز کرده و انتهای گیج را به دستمال بکشید. رنگ روغن باید شفاف و به رنگ کهربا باشد.

چگونه روغن هیدرولیک فرمان اتومبیل را تعویض کنیم؟
تعویض روغن هیدرولیک فرمان مانند تعویض روغن موتور بسیار اهمیت دارد. برای تعویض روغن روغن هیدرولیک فرمان اتومبیل، باید ابتدا ظرفی زیر مخزن روغن قرار دهید و شلنگ برگشت روغن را باز کنید. بعد از تخلیه کامل روغن هیدرولیک، شلنگ را به جای قبلی برگردانده و مخزن را از روغن پر کنید.

بهترین برند برای روغن هیدرولیک پراید چیست؟
با توجه به اینکه تعداد خودروهای پرایدی که در سطح کشور در تردد هستند بسیار زیاد است، پس قطعاتی این خودرو هم در بیشتر فروشگا ه ها به فروش می رسند. پس در صورت نیاز به تعویض روغن هیدرولیک فرمان پراید، نگران نباشید. برندهای بهران، کاسپین و توتال، بهترین روغن های هیدرولیک را تولید می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>