اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

صادرات به برزیل:
جمهوری فدرال برزیل بزرگ‌ترین اقتصاد امریکا لاتین است و پنجمین کشور جهان از نظر وسعت و جمعیت محسوب می شود.

بازار 193 میلیونی مصرف در این کشور در کنار رشد تقاضای مصرف و همچنین رشد طبقه متوسط موجب گردید که این کشور در سال 2011 رشد 5/7 درصد را در اقتصاد خود تجربه نماید، اگرچه در سال 2012 عملکرد اقتصاد این کشور از نمایش خوبی برخوردار نبود و رشد زیر یک درصد را تجربه کرد اما بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که این کشور مجددا در مسیر رشد فزاینده در سال‌های آینده قرار خواهد گرفت.

برزیل در طول دهه گذشته با اتخاذ سیاست های اصولی در حوزه اقتصاد خود توانست ضمن کنترل نرخ تورم بی سابقه، رشد اقتصادی را بهبود ببخشد، با وجود این نرخ تورم بیش از 5 درصدی یکی از چالش‌های اساسی دولت فعلی برزیل در سال 2012 بوده است و رشد اقتصادی برزیل در سال2017 به 3.8 رسیده و بزرگی و تنوع اقتصادی در این کشور یکی از عوامل مهم جذب سرمایه های خارجی در سال‌های اخیر بوده است.

برای شروع یک تجارت موفق در این کشور نیازمند دانش عمیق از محیط کار از جمله هزینه‌های صریح و ضمنی انجام کسب و کار هستیم. علاوه بر مواجهه با موانع تعرفه ای، شرکت‌های خارجی اغلب با سیستم پیچیده گمرکی و طویل المدت برای خروج کالاها و روند طولانی برای اجرای حقوق مالکیت معنوی و قانون تجاری روبه رو هستند.این عوامل موجب شده که بانک جهانی رتبه بندی این کشور را از نظر سهولت انجام تجارت در رده 127 از 183 اقتصاد جهان قرار دهد.

با این وجود عواملی نظیر بزرگی اقتصاد این کشور، منابع غنی طبیعی و همچنین میزبانی جام جهانی 2014 و المپیک 2016 موجب گردیده تا همچنان به عنوان یک کشور جذاب در حوزه صادرات خارجی کشورهای دیگر تبدیل گردد.

برزیل

برخی از حوزه های اقتصادی این کشور در سال های اخیر رشد بالاتری را نسبت به استاندارد جهانی تجربه کرده اند که در این میان می توانیم به حوزه های حمل و نقل هوایی، مخابرات، نفت و گاز، معدن، تأسیسات زیر بنایی نظیر ساخت جاده ها، خطوط راه آهن، بنادر و فرودگاه ها اشاره نمائیم.

سایر بخش هایی که می‌تواند زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری و تجارت باشد را می توان در حوزه های زیر طبقه بندی نمود:

  • کشاورزی و تجهیزات مرتبط، ساختمان و تأسیسات، برق، فن آوری های زیست محیطی، انرژی هسته ای، خرده فروشی و حمل و نقل.

طرح سرمایه گذاری 235 میلیارد دلاری شرکت پتروبراس با اتکا به منابع عظیم نفت و گاز در حوزه فلات قاره برزیل نیز یکی از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه گذاری جهانی در طول سال های 2013 الی 2020 خواهد بود.

در حال حاضر میزان ذخائر احتمالی نفت در حوزه Pre- salt برزیل بیش از 60 میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود که این موضوع می‌تواند برزیل را در میان 10 کشور نخست تولیدکننده نفت در جهان قرار دهد. از سوی دیگر برزیل به دلیل نیاز فزاینده به رشد اقتصادی و متنوع کردن منابع انرژی، می تواند یک کشور هدف در زمینه انرژی هسته‌ای باشد.

درحال حاضر طرح ساخت چهار راکتورهسته ای 1000 مگاواتی در دستور کار دولت این کشور قرار دارد. برزیل همچنین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تکنولوژی مخابراتی را در اقتصادهای در حال ظهور دارا می باشد. پیش‌بینی می‌شود که به دلیل رشد فزاینده کاربران نهایی در این حوزه، 134 میلیارد دلار جذب این بخش در سال های 2014 و 2015 شود.

بیشترین سهم از این بخش با 72 درصد به تجهیزات مخابراتی و پس از آن با 3/13 درصد به خدمات مخابراتی و 9/11 درصد به سخت افزار کامپیوتری تعلق خواهد داشت. همچنین به دلیل رویدادهای مهم ورزشی جهانی و بین المللی در برزیل در چند سال آینده، برزیل نیازمند سرمایه گذاری 106 میلیارد دلاری در حوزه تأسیسات زیربنایی خود خواهد بود

صادرات دریایی

حمل و نقل (به غیر از حمل و نقل هوایی):
زیرساخت‌های حمل و نقل برزیل با چالش‌های بسیاری روبرو است. جاده‌ها و بنادر این کشور نیاز شدیدی به نوسازی شبکه‌های خود دارند.

متداولترین روش حمل و نقل در برزیل استفاده از کامیون و کامیونت می‌باشد. با وجود چندین رودخانه‌ها و آبراه در برزیل اما از این امکانات کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته منطقه آمازون در این خصوص یک استثناء است و تنها روش دسترسی به جزایر در این منطقه استفاده از رودخانه‌های این منطقه می‌باشد.

شبکه ریلی در برزیل محدود و غیررقابتی است. تعدادی کمی از شهرهای برزیل متصل به شبکه راه آهن هستند. بیشتر شبکه حمل و نقل ریلی در این کشور منحصر به حمل بار خصوصا مواد معدنی شده است.

دولت برزیل در سال 2007 طرحی را با عنوان طرح ملی لجستیک و حمل و نقل (PNLT) منتشر نمود که بر اساس آن برای کاهش هزنیه‌های تولید و افزایش بازده در حوزه صادرات، این کشور نیازمند سرمایه‌گذاری 220 میلیارد دلاری در شبکه ریلی خود بین سال‌های 2008 تا 2023 خواهد بود.

آگاهی از نیاز به بهبود زیرساخت های حمل و نقل در زمان جام جهانی 2014، دولت برزیل را متعهد به صرف هزینه‌های میلیاردی برای بهبود سیستم حمل و نقل شهری خود در 12 شهر میزبان برگزاری بازی‌ها نموده است.

بخش های پیشرو در برزیل برای صادرات و سرمایه گذاری:

  • تجهیزات کشاورزی، هوا فضا، حمل و نقل هوایی، فرودگاه، فن آوری اطلاعات، ارتباطات، حمل و نقل، برق، نفت و گاز، ایمنی محیط کار، فناوری های زیست محیطی، معدن، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان و تأسیسات.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>