اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آشنایی با سوئیچ استارت خودرو
با استفاده از این سوئیچ موتور خودرو روشن یا خاموش می گردد. محل سوئیچ استارت معمولا در کنار غربیلک فرمان و سمت راست آن قرار دارد. (در خودروهای جدید شکل سوئیچ استارت متفاوت است و به اصطلاح کیلس استارت نامیده می شود). این سوئیچ معمولا دارای 4 حالت LOCK، ACC، ON وSTART می باشد. در شکل، سوئیچ استارت و محل قرارگیری آن در کنار غربیلک فرمان نشان داده شده است.

سوئیچ

پس سوئیچ استارت خودرو چهار حالت دارد که هم اکنون آن ها را توضیح خواهیم داد:

حالت اول سوییچ خودروها LOCK (لاک) یا همان قفل می باشد. با قرار دادن سوئیچ در این حالت علاوه بر اینکه موتور خاموش می باشد فرمان نیز در حالت قفل قرار خواهد گرفت، بدین معنی که غربیلک فرمان چرخش نخواهد داشت. لازم به ذکر است تنها در این حالت است که سوئیچ قابلیت خارچ شدن را دارا می باشد.
حالت دوم سوییچ خودروها ACC (ای.سی.سی) یا تجهیزات جانبی می باشد. با قرار دادن سوئیچ در این حالت می توان از تجهیزات جانبی برقی خودرو همچون رادیو استفاده نمود.
دراین وضیعت نیز موتور در حالت خاموش قرار خواهد گرفت.

حالت سوم سوییچ ماشین ON (آن) یا روشن می باشد. با قرار گرفتن سوئیچ در این حالت سیستم های برقی، مدار جرقه زنی و نشانه ها و هشدارهای نمایشگر جلوی داشبورد روشن می گردند اما موتور خودرو همچنان خاموش خواهد بود. پس منظور از ON یا روشن بودن در این وضعیت، روشن بودن موتور نیست بلکه منظور باز بودن مدارات الکتریکی خودرو می باشد.
حالت چهارم سوییچ خودروها هم START (استارت) یا راه اندازی است. با قرار دادن سوئیچ در این وضعیت موتور راه اندازی می شود و میل لنگ با سرعت تقریبی 1000 دور در دقیقه شروع به دوران خواهد نمود. بعد از روشن شدن موتور و برداشتن دست از روی سوئیچ به طور مجدد به حالت ON باز خواهد گشت.

علت قفل شدن سوییچ ماشین چیست؟
دلایل زیادی برای گیر کردن سوییچ ماشین در استارت خودرو وجود دارد. از یک نقص جزئی گرفته تا یک مشکل جدی در سیلندر سوئیچ می تواند دلایل بروز این مشکل باشد. بعضی راننده ها در چنین وضعیتی با دستپاچگی به سرعت با مکانیک یا کلید ساز شان تماس می گیرند. اگر برای شما نیز چنین مشکلی پیش آمده باید بدانید، رفع گیر سوئیچ در استارت خودرو اصلا کار مشکلی نیست. در ادامه به مواردی که باید برای حل این مشکل بدانید اشاره شده است:
اتومبیل های گیربکس اتوماتیک، با ویژگی محافظتی تولید می شوند که موجب می شود، مکانیزم استارت خودرو سوئیچ را در جای خود قفل کند. این اتفاق وقتی رخ می دهد که راننده اتومبیل را در حالت پارک یا خلاص قرار ندهد. این مکانیزم، به عنوان یادآوری برای راننده ها عمل می کند، تا حتما پیش از خارج کردن سوئیچ، دنده اتومبیل را در حالت P یا N قرار دهد. در غیر این صورت امکان دارد ماشینتان خود به خود حرکت کند.
همچنین مطمئن شوید دنده ماشین شما در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد. دنده باید در موقعیت park یا neutral باشد. وقتی دنده را در یکی از این دو حالت قرار دهید، می توانید سوئیچ خود را خارج کنید.

در مورد دیگر از دلایل قفل شدن سوییچ ماشین اگر به استارت خودرویتان نگاه کنید، قسمتهای گوناگونی با نام های مختلف را خواهید یافت. دقت کنید هیچ قسمتی با عنوان OFF (خاموش) وجود ندارد. ولی به جای آن قسمتی به نام lock خواهید یافت که معمولا در دایره حول استارت خودرو در قسمت پایینی قرار دارد. هر وقت که ماشینتان را خاموش می کنید باید سوییچتان را روی این گزینه بچرخانید. هر گزینه دیگری باعث می شود اتومبیلتان فکر کند هنوز روشن است، به همین دلیل اجازه خروج سوئیچ را نمی دهد.
شاید شما تصور کنید گیر کردن سوئیچ ماشین به این دلیل غیر ممکن است، اما مطمعن باشید گاهی هم این اتفاق رخ می دهد. راننده های بسیاری تنها به این دلیل که فراموش کردند سوئیچشان را تا انتها و روی گزینه Lock بچرخاندند در این شرایط قرار گرفتند. پس قبل از دستپاچه شدن اطمینان حاصل کنید سوئیچ در موقعیت Lock قرار دارد، حال می توانید آن را خارج کنید.

موارد دیگری که می توانید در هنگام قفل شدن سوییچ ماشینتان بررسی کنید:

وضعیت فرمان ماشین را چک کنید.
سوراخ استارت ماشین را برای وجود هرگونه مانع خارجی احتمالی بررسی کنید.
بعد مطمئن شوید کلید شکسته ای در استارت خودرو وجود نداشته باشد.
از سلامت باتری ماشینتان اطمینان حاصل کنید.
اگر تمام مراحل گفته شده در بالا را امتحان کردید و هنوز نتوانستید سوئیچ را از استارت خودرو خارج کنید، ممکن است مشکل از سیلندر سوئیچ اتومبیلتان باشد. این مورد نیاز به راه حلی حرفه ای تر دارد و شما به تنهایی قادر به رفع آن نیستید. بهتر است برای حل آن به متخصصان در این امور اعتماد کنید.
در اینجا می خواهیم توضیح نسبتا کوتاهی در رابطه با ریموت تاشو خودرو پورشه برایتان بدهیم.
خودرو پورشه کاین محصول کشور آلمان می باشد که در سال 2011 طراحی و تولید شد. ظاهر این ماشین طوری طراحی شده است که جذاب و اسپرت و بسیار لوکس می باشد. به همین دلیل مورد توجه خریداران زیادی قرار گرفت. اما سوییچ و ریموت ماشین پورشه به طور اصل چگونه است؟

ریموت و سوئیچ فابریک ماشین
با توجه به افزایش تعداد ماشین ها و پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه خودرو، رقابتی روز افزون بین شرکت های خودرو ساز را شاهد هستیم. سوئیچ و دزدگیر ماشین یکی از مواردی است که این شرکت ها توجه زیادی نسبت به طراحی و تولید آن دارند. یکی از دلایل این موضوع زمان در دست گرفتن سوئیچ توسط کاربر است که در این تایم باید حس ناب و خاص بودن را منتقل کند و از جهتی هنگامی که سوئیچ را در دست می گیرند افراد دیگر را از لحاظ شکل ظاهری شیفته خود کنند.

ریموت تاشو چیست؟
شکل ظاهری و عملکرد سوئیچ های خودرو به شیوه ی گذشته نیست که تنها دارای یک تیغه فلزی و نگهدارنده ی پلاستیکی باشند بلکه امروزه دستخوش تغییراتی شده به صورتی که تیغه فلزی سوئیچ در یک قاب فلزی یا پلاستیکی که حاوی مدار فرمان جهت کنترل سیستم قفل مرکزی و یا سیستم ضد سرقت خودرو می باشد گرد آوری شده، این مجموعه (قاب، مدارفرمان، تیغه فلزی) ریموت تاشو خودرو نامیده می شود. که بسته به نوع و مدل خودرو و شرکت سازنده از تنوع بسیار بالایی برخوردارند.

تعمیر سوییچ خودرو یا تعویض سوییچ خودرو
ساخت سوئیچ ماشین امروزه بسیار دشوار است زیرا اکثر ماشین های امروزی از کلید کددار استفاده می نمایند و احتیاج به تجهیزات بسیار پیشرفته و زمان نسبتا زیادی دارد. اما ما ساخت سوییچ ماشین شما را در صورت گم کردن سوئیچ ماشین تان در اسرع وقت و پایین ترین قیمت انجام می دهیم. و یا اگر نقصی برای سوییچ رخ داد که نیاز به تعمیر سوئیچ ماشین بهتر از تعویض آن بود نیز باز این امور برای شما از جانب ما کاملن امکان پذیر می باشد. وابستگی ما به ماشین هایمان امروزه بسیار شگفت انگیز است. بسیاری از ما حتی نمی توانیم بدون ماشین هایمان کارهای روزانه را پیگیری کنیم. به همین دلیل است که گم شدن سوئیچ ماشین و یا آسیب دیدگی سوئیچ ماشین یا شکستن کلید در استارت ماشین و یا قفل در می تواند به کابوس تبدیل شود. این به خصوص بسیار استرس زا است اگر سوئیچی اضافی نداشته باشید. اما نگران نباشید. شما می توانید سوئیچ ماشین را تعمیر یا یک سوئیچ دیگر برای ماشینتان بسازید حتی بدون سوئیچ اصلی ماشین گم شدن سوئیچ خودرو مشکلی هست که برای هرکس ممکن است اتفاق بیافتد. گم کردن کلید ماشین امری غیرقابل اجتناب است. در صورت آسیبهای با امکان تعمیر یل گم شدن سوییچ ماشین تان با ما تماس بگیرید. ما در اسرع وقت سوئیچی برای روشن نمودن ماشین تان خواهیم ساخت.

سوئیچ استارت ماشین می تواند انواع بسیار متفاوتی داشته باشد. که از آن جمله می توان به انواع سوئیچ های معمولی، سوئیچ های دارای ایموبلایزر (تراشه ی سوئیچ که به واسطه ی یک کد مشترک بین سوئیچ و خودرو موجب شناسایی و ارتباط سوئیچ با خودرو می شود)
چیپ ایموبلایزر هم یکی از قسمت های بورد الکترونیکی سوئیچ خودرو محسوب می شود و درون قسمت پلاستیکی قرار می گیرد. به چیپ ایموبلایزر، قسمت کنترل هم گفته می شود؛ در واقع این تراشه سوئیچ، اطلاعات محرمانه ای دارد که به محض ورود کلید به جایگاه خود (مغزی سوئیچ)، در دایره ی مغناطیسی آنتن ترانسپوندر قرار می گیرد.

سوییچ مخفی ماشین چیست؟
همان طور که از نام آن بر می آید، در سوئیچ مخفی کاربر سیستمی را در خودروی خود به وجود می آورد که بدون آن امکان روشن کردن خودرو وجود نخواهد داشت. اغلب افراد در ماشین های قدیمی سوئیچی مخفی در بخشی از خودرو قرار می دادند که با قطع کردن آن برق رسانی به سیستم احتراق یا همان کوئل قطع می شد و دیگر سارقین نمی توانستند خودرو را روشن کنند و البته چون این سوئیچ مخفی بود، نمی توانستند آن را بیابند. اما در خودرو های امروزی پیچیدگی های زیادی وجود دارد و شاید چندان درست نباشد که سیم کشی جدیدی را برای ایجاد سوئیچ مخفی انجام دهید اما می توانید به سراغ جعبه فیوز خودرو خود بروید و فیوز مربوط به بخش سوخت رسانی و یا کوئل را خارج کنید تا در نتیجه آن خودرو دیگر روشن نشود و بدون شک سارق نیز وقت کافی برای عیب یابی خودرو نخواهد داشت و عملا موفق به ربودن ماشین نخواهد بود.

سوئیچ

سوییچ هوشمند خودرو
با توجه به مشکلات مختلف سوئیچ های مکانیکی ماشین های قدیمی که موجب هرز شدن توپی مغزی سوئیچ، گیرکردن و سولفاته کردن یا خال زدگی پلاتین داخلی آن ها می گردید. میل به طراحی و ساخت سوئیچ های هوشمند(key less) که اصولاً بدون هولدر و نگهدارنده ی سوئیچ می باشند قوت گرفت. از این رو بسیاری از شرکت های خودروساز از سیستم ورود و خروج بدون کلید استقبال نمودند. در این گونه خودروها سیستم استارت دکمه ای به صورت استاندارد یا آپشن عرضه می گردد و کارکرد آن به فاصله یک متری خودرو برسد قفل درب ها به صورت اتوماتیک باز می شود و بعد از ورود راننده با فشردن دکمه استارت و نگه داشتن پدال ترمز خودرو قابلیت روشن شدن پیدا می کند.
این ویژگی در بیشتر ماشین های نسل جدید دیده می شود و کسانی که تجربه استفاده از این سیستم را دارند به ندرت حاضرند به سراغ خودروهای سوئیچی بروند. به هر حال این سیستم با سه ورژن وارد عرصه بازار گردیده است. لازم است بدانید نوع یک امکانات محدودی داشته و فقط قابلیت استارت با دکمه در این سیستم وجود دارد.
ولی در نوع دو قابلیت هایی همچون اتصال به GPS و همچنین جی پی اس تراکر، قابلیت استارت با ریموت کنترل و… در نظر گرفته شده است. از شرکت های تولید کننده این سیستم می توان به شرکت Fuzik کشور چین اشاره نمود. گفته می شود محصولات این شرکت از سطح کیفی خوبی برخوردار است و دارای استاندارد Tuv اتحادیه اروپا می شود و به علاوه محصولات خود را به شرکت های دیگری همچون هوندا، نیسان، تویوتا، جیپ ارسال می کند و با شرکت بوش نیز همکاری مستمر دارد.

از دیگر سیستم هایی که خودروسازان در حال تمام نمودن طراحی و ارتقاء آن می باشند ساخت سوئیچ های دیجیتال ماشین است. این کلید دیجیتال قابلیت هایی چون قفل و استارت خودرو از راه دور به وسیله ارتباط با انواع گوشی هوشمند را دارا خواهند بود. در این روش سعی گردیده از ساختار مدیریت (TSM) ارتباط بین کلید دیجیتال و گوشی هوشمند ایجاد شود و با استفاده از تکنولوژی ارتباطات میدان نزدیک NFC و ارتباط مستقیم به قطعه ی ایمن در کلید، متنوع و کامل ترین و ایمن ترین سوئیچ خودرو تولید خواهد شد و در واقع با استفاده از NFC دسترسی گوشی هوشمند به خودرو فراهم می شود. یکی از مزیت های این روش جنبه عدم امکان سرقت خودرو می باشد بنابراین سارق بدون دسترسی به گوشی هوشمند و نزدیک کردن آن به خودرو ناکام خواهد بود.

چگونه سوئیچ یدک ماشین را تهیه کنیم؟
زمانیکه سوئیچ ماشین خود را گم می کنید و نمی توانید درب خودرو را باز نمایید، نگران نباشید در این وضعیت حتی در صورتی که درب ماشین تان قفل است، می توانید یک سوئیچ یدک بسازید و مشکل خود را حل کنید. یکی از ابزارهای مهم برای صاحب ماشین سوئیچ و کلید یدک ماشین می باشد که در صورتی که ماشین شما از فناوری ایموبلایزر یا ضد سرقت برخوردار باشد، در صورت گم کردن سوئیچ ماشین و عدم برخورداری از سوئیچ یدک، مجبورید هزینه های زیادی را بابت باز کردن و روشن کردن خودرو بپردازید، چرا که کدگشایی هزینه ی بالایی دارد و نیاز به تخصص و مهارت خاص می باشد.
برای خودروهایی که دارای سیستم امنیتی ایموبلایزر هستند در زمان ساخت کلید یدک باید خودروی خود را به یک قفل و کلیدسازی که دارای دستگاه های کدگذاری می باشد، تحویل دهید تا سوئیچ یدک ماشین را برایتان بسازد. این دستگاه ها با اتصال به کامپیوتر خودرو عملیات کدگذاری را انجام می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>