اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در حال حاضر نوع جدیدی از بتن انتقال دهنده نور تحت عنوان بتن شفاف یا لیتراکن که در زبان انگلیسی به آن concrete Litracon نیز می گویند، با استفاده از تکنولوژی نانو طراحی و ساخته شده که تحول عظیمی در حوزه ساخت و ساز ایجاد نموده است.

به علت پیشرفت جمعیت و تقاضا بالا در حوزه ساخت و ساز نیاز به مصالح ساختمانی جدید بیشتر از گذشته حس می شود، از این رو بشر سعی می کند با جدیدترین تکنولوژی های کاربردی این نیاز را رفع نماید. در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی ها و کاربردهای این محصول می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

بتن شفاف

تاریخچه اختراع و تولید بتن شفاف
ویل ویتینگ یکی از مدرسان دانشگاه دیترویت موفق شد با ترکیب کردن ماسه، سیمان سفید و سیلیکا سفید نوعی خمیر را به دست آورد که در مقایسه با سایر مخلوط های استاندارد، ضخامت کمتری داشته باشد. او نوارهای کوتاه پشم شیشه را به منظور تقویت مخلوط، به آن اضافه کرد. او نازک ترین پنلی را که توانست به وجود بیاورد تنها قادر به عبور یک درصد از نور خورشید بود.

پس از آن یکسری آزمایشات بر روی این محصول انجام گرفت که نشان می داد مقاومت کافی در برابر تحمل باد و باران و همچنین وزن را ندارد، اما این ایده فراموش نشد و باز هم برای ساخت آن تلاش هایی صورت گرفت. سرانجام در سال 2001 آرون لاسونسزی، معمار مجارستانی بتنی را با نام بتن شفاف اختراع کرد و در همان سال نیز به ثبت رسید.

این معمار در سال 2004 موفق شد شرکت خود را با نام لیتراکن تأسیس کند. او تلاش های بسیاری در زمینه رشد شرکت خود انجام داد و در سال 2006 با شرکت های بزرگ صنعتی به توافقات مطلوبی رسید. امروزه این محصول در سراسر دنیا شناخته شده و در صنعت ساختمان از آن استفاده می شود. بتن شفاف از ترکیب 96 درصد بتن معمولی و 4 درصد فیبرنوری تشکیل شده است.

بتن شفاف

مسلح کردن بتن لیتراکن
برای مسلح کردن این بتن درون آن شیار ایجاد می کنند. سپس هنگام ساخت دیوار، به صورت افقی یا عمودی در این شیارها، میلگرد قرار می دهند. فیبرهای نوری موجود در بتن همانطور که گفته شد از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند، از این رو به دلیل این خاصیت اطراف میلگردها را پوشانده و مانع از دیدن آن ها می شوند.

کلام آخر
ما در این مقاله به بررسی نوعی بتن جدید به نام بتن شفاف پرداختیم که کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان به خصوص در بحث دکوراسیون داخلی دارد. این محصول قابلیت انتقال نور از خود را دارد و می توان به عنوان یک المان تزیینی از آن استفاده کرد. امیدواریم این نوشته به خوبی این محصول را برای شما کاربران گرامی معرفی کرده باشد و شما عزیزان به پاسخ تمام پرسش های خود در مورد بتن شفاف رسیده باشید. نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>