اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسلب چوبی چیست؟

کف تراشی اسلب چوبی یکی از مهم ترین بخش های استفاده از اسلب برای ساخت سازه های چوبی است. حس روستایی و آمیخته با طبیعت و اصالت چوب های طبیعی موجب استفاده هر چه بیشتر آن در دکوراسیون می شود.

از این رو استفاده از تنه ها یا گرده بینه های برش خورده که به صورت صفحه یا اسلب در آمده استفاده بیشتری در فضا های داخلی و بیرونی پیدا کرده است. از اسلب ها در ساخت انواع میز، نیمکت، صفحه تاپس کابینت و… استفاده می شود. همچنین با ترکیب فلز، شیشه و اپوکسی با اسلب چوبی می توان به معجونی دلپسند از هنر، طبیعت و صنعت دست یافت.

واژه اسلب (Slab) به معنی صفحه است. واژه ای که در چند سال اخیر بین هنرمندان و اساتید نجار رواج بیشتری پیدا کرده است. اسلب صفحاتی چوبی است با ضخامت های مختلف که از تنه ها یا گرده بینه های درخت پس از برش های عرضی یا طولی حاصل می شود.

در برش تنه درخت به صورت اسلب چوبی، قسمت های کناری تخته برش شده، صاف و یکدست نمی شود و اساساً فلسفه این سبک از تخته ها وجود ناهمواری ها طبیعی چوب است و این طرح های ناموزون است که طبیعت و اصالت چوب را به رخ می کشد.

در سال های گذشته همین قسمت های ناقص چوب به دل آتش سپرده می شد و هیچ استفاده ای از این بخش های چوب نمی شد. پس از گسترش استفاده از فضای مجازی و دست به دست شدن تصاویر اساتید دیگر، استفاده از این اسلب ها هم مورد توجه اساتید فعال در داخل کشور قرار گرفت.

اسلب چوبی چگونه ساخته می شود؟

اسلب چوبی به صورت مستقیم از تنه های قطع شده درختان و پس از برش خوردن حاصل می شود. به صورت معمول تنه درختان توسط اره هایی مخصوص همچون در ضخامت های دلخواه برش می شوند. این برش می تواند به روش های گوناگونی صورت پذیرد. به بیانی بهتر انتخاب جایگاه و نوع برش گرد بینه توسط برشکار نشان دهنده کاربرد آینده ی چوب خواهد بود.

یکی از روش هایی که برای برش چوب استفاده می شود برش یکپارچه طولی و یا عرضی گرده بینه است. برش های عرضی به اسلب کالباسی معروف هستند و برش های طولی هم نام خاصی ندارند و اسلب چوبی نامیده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>