اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فوم بتن پوششی است سبک و مقاوم که برای مصارف گوناگون در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده از ترکیب سیمان، ماسه نرم، آب و فوم که ماده شیمیایی تولید کننده کف می باشد، ساخته شده است. این مخلوط ماده ای متخلخل با وزن سبک ایجاد می کند که قدرت و دوام آن بالا می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی این نوع بتن می پردازیم. با ما همراه باشید.

فوم بتن

تاریخچه تولید فوم بتن
اکثر مردم فکر می کنند که فوم بتن از جمله مصالح جدیدی است که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که این محصول از سال 1980 میلادی و با همکاری دانشگاه های آلمان و اروپا تولید و به سراسر دنیا معرفی شد. فوم بتن در سال 1380 شمسی با ساخت کارخانه بلوک clc وارد بازار ایران شد. حال پس از گذشت چند سال، از فوم بتن در کف سازی و شیب بندی بام پروژه ها استفاده می شود.

کاربرد فوم بتن

از مهم ترین و گسترده ترین موارد کاربرد فوم بتن، کف سازی طبقات ساختمانی است. اجرای فوم بتن با سرعت بالایی انجام می شود و بعد از اتمام کارهای تأسیساتی می توان کف همه طبقات ساختمان را با آن پوشاند. به جای پوکه ریزی در کف، استفاده از فوم بتن باعث سبک سازی کف شده و عایق بندی حرارتی و صوتی کف ساختمان را انجام می دهد.

یکی دیگر از موارد استفاده از فوم بتن ساخت دیوارهای یکپارچه در انواع سالن ها، سردخانه ها و گرم خانه ها می باشد. با قالب بندی در محل پروژه می توان بتن را به صورت یکپارچه و عمودی ریخت و یا با یکسری قالب های خاص پنل های پیش ساخته تولید کرد. به دلیل خاصیت عایقی این فوم از آن در عایق بندی لوله های حرارتی و برودتی، دیوارها، ساخت اتاق های اکوستیک و موتورخانه ها استفاده می شود.

مقامت بالای فوم بتن و نفوذناپذیری و وزن سبک آن باعث شده تا از آن برای شیب بندی پشت بام استفاده شود. این ماده بار مرده ساختمان را کاهش می دهد و نیروی وارد آمده بر آن را در اثر زلزله کاهش می دهد. پشت بام را می توان با این ماده عایق بندی کرد.

علاوه بر موارد فوق از فوم بتن برای پر کردن حفره های ایجاد شده در خیابان ها و زیرسازی راه ها نیز استفاده می شود. این ماده روان بوده و به عنوان پرکننده مورد استفاده قرار می گیرد.

فوم بتن

مقایسه فوم بتن و پوکه معدنی

  • سرعت اجرای پوکه معدنی بیشتر از فوم بتن است.
  • افراد درگیر کار در اجرای پوکه معدنی کمتر از فوم بتن است.
  • حمل و نقل مصالح کف سازی به وسیله فوم بتن، توسط پمپاژ صورت می گیرد و هزینه حمل و نقل ان کمتر از پوکه معدنی می باشد.
  • برای کف سازی به وسیله پوکه، به فضایی مناسب برای دپوی مصالح نیاز است در حالی که فوم بتن نیازمند فضای زیادی نیست و تنها به محلی برای استقرار دستگاه دپوی سیمان نیاز است.
  • مقاومت فشاری پوکه معدنی بیشتر از فوم بتن است.
  • کف سازی به وسیله فوم بتن، بیشتر از پوکه معدنی به آب نیاز دارد.

کلام آخر
ما در این مقاله به بررسی نوعی بتن به نام فوم بتن یا بتن سبک پرداختیم. این بتن به دلیل متخلخل بودن، عایق حرارتی و صوتی خوبی نیز محسوب می شود. امیدواریم این مطلب به سوالات شما کاربران گرامی در مورد فوم بتن پاسخ داده باشد. اهالی پاسخگوی نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در خصوص این نوع بتن می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>