اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسلب چوبی چیست؟

اسلب چوب هم باید برای استفاده دارای حداقل یک سطح صاف باشد. در برش اولیه و تهیه اسلب از گرده بینه های درخت، دقت برش برای فرایند نجاری کافی نیست همچنین در فرایند خشک شدن اسلب ها پس از برش، صفحات چوبی دچار اعوجاج خواهند شد؛ بنابراین امکان استفاده از اسلب های چوبی به صورت مستقیم و بدون صاف کردن سطح آن نیست.

اگر قرار باشد اسلب را به عنوان صفحه میز استفاده کنید، باید دو طرف اسلب را کف تراشی کنید تا برای نصب پایه ها یا اجرای رزین اپوکسی آماده شود.

راه های کف تراشی اسلب چوبی

همان طور که اشاره شد اسلب های چوبی در برش های طولی یا در برش های عرضی و کالباسی پس از عبور گرده بینه های چوب از پروسه اسلاید و برش تشکیل می شوند. پر واضح هست که در فرایند های نجاری نیاز به سطحی صاف خواهیم داشت.

در قطعات کوچک تر و رایج نجاری با استفاده از کف رنده و سپس گندگی، سطح زیر و نرهای کار را می توان صاف نمود؛ اما در اسلب ها با توجه به استفاده عرض های بیشتر از دهانه کار گیر ماشین های نجاری رایج امکان کمتری برای استفاده از این ماشین ها است.از این رو سه روش برای کف تراشی سطح و زیر اسلب ها پیشنهاد می شود:

  • استفاده از ماشین های سنباده زن (Sander) صنعتی
  • استفاده از CNC های چوب
  • استفاده از اور فرز

در این روش اسلب چوب در ماشین CNC قرار گرفته و با نصب تیغه کف تراش بر روی اسپیندل و حرکت و رفت و برگشتی روتر در چند مرحله مقداری از سطح برداشته می شود. این عمل در کورس رفت و برگشت تکرار شده تا در نهایت سطحی یکدست حاصل می شود.

پس از سی ان سی کاری سطح اسلب به منظور هموار کردن خطوط به جا مانده ناشی از تراش سطح چوب می توان از رنده یا ماشین های سنباده استفاده نمود. در صورت دسترسی به سی ان سی این روش دقیق و پرسرعت است. از جمله معایب این روش نیازمند بودن به سی ان سی و گران بودن نسبت به دیگر روش می باشد.

نکته ی بسیار مهم در این کار، تراز نمودن سطح زیرین اسلب و بدون حرکت نگه داشتن اسلب چوبی بر روی صفحه میز کار هست. می توانید برای این منظور با تکه های چوب شیم گذاری کرده و با چسب حرارتی آن را محکم کنید.

این روش که تنها با استفاده از یک اور فرز و قیدهایی در اطراف آن صورت می گیرد. استفاده از اور فرز برای کف تراشی اسلب از مرسوم ترین روش ها و البته ارزان ترین آن ها می باشد. این روش مانند استفاده از CNC است با این تفاوت که تغییر موقعیت و تنظیم ارتفاع باربرداری توسط کاربر و به صورت دستی انجام می شود.

برای این نوع از باربرداری از تیغه هایی موسوم به کف تراش استفاده می شود. همچنین تیغه های زنبوری مخصوص این روش نیز تولید شده است. برای انجام تراش سطح اسلب چوبی نخست اسلب را روی سطحی محکم کرده و سعی کنید تا می توانید بدون شیب و تا حدودی تراز باشد. سپس با قرار دادن ریل ها در دو طرف و تنظیم ارتفاع اور فرز به تدریج و در چند مرحله اقدام به بارداری نمایید.

بیشتر نجار ها با استفاده از قوطی و پروفیل های فلزی و حتی چوبی، سیستم کف تراش اسلب برای اور فرز را می سازند. البته شرکت های زیادی هم این ست را تولید می کنند.

استفاده از دستگاه های سنباده صنعتی برای صاف کردن سطح چوب

از درام سندر های حرفه ای برای سنباده کاری سطح چوب های صاف استفاده می شود. اگر اسلب چوبی اعوجاج کمی داشته باشد، شما می توانید با استفاده از دستگاه سنباده زن چوب، در چند مرحله سطح اسلب را باربرداری کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. دستگاه درام سندر مناسب شرکت هایی است که به صورت عمده درزمینهٔ تولید اسلب های چوبی فعالیت دارند و نیاز به سرعت و دقت بالا در اجرا کار دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>