اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع فلز نجاری



فرز مینیاتوری نجاری

فرز مینیاتوری یکی از کوچک ترین انواع فرزهای مورد استفاده در صنعت چوب و دیگر صنایع است. با استفاده از این فرز می توان سوراخ های بسیار ریز، حجم تراشی های کم، ایجاد طرح های بسیار ظریف و خاص روی چوب را انجام داد. فرز مینیاتوری ابعاد بسیار کوچکی دارد و حتی می توان آن را مانند یک قلم در دست گرفت.

با استفاده از تیغه های مختلفی که برای این فرز وجود دارد می توان کاربردهای متنوعی از این ابزار انتظار داشت. از کاربردهای فرز مینیاتوری می توان به استفاده آن در مجسمه سازی، حکاکی، طلاسازی، ساخت ماکت های چوبی، کاردستی، قالب سازی، دندان سازی و … اشاره کرد.

فرز مینیاتوری قدرت چندانی نسبت به فرزهای بزرگ تر ندارد؛ اما اگر ست کامل آن را تهیه کنید، یک کارگاه کامل است! مهم نیست یک نجار حرفه ای باشید یا یک خویش ساز خانگی… فرز مینیاتوری بدون شک یک ابزار کار راه انداز و جالب است.

توان مصرفی بیشتر فرز مینیاتوری های موجود در بازار بین 130 تا 200 وات است و سرعت اسپیندل آن ها تا 35000 دور بر دقیقه هم می رسد.قطر کولت  حدود 3 میلی متر هست و تیغه ها و سنباده ها و مته ها ابزارهای برش بسیار ریز بر روی آن نصب می شود.

فرز مشتی یا مینی فرز

مینی فرز یا فرز مشتی یکی دیگر از مدل های فرز است که بیشتر در صنعت چوب از آن استفاده می شود. موتور این فرز قوی تر از موتور فرز مینیاتوری است و همین امر موجب شده موتور فضای بیشتری به خود اختصاص دهد.

این دستگاه بین 1.5 تا 2 کیلوگرم وزن دارد و حتی با یک دست هم می توان از آن استفاده کرد. معمولاً این دستگاه بدون دستگیره کمکی هست و می توان آن را بین انگشتان یک دست نگه داشت. توان مصرفی موتور فرز مشتی بین 500 تا 620 وات است و حداکثر دور اسپیندل آن ها 34000 دور بر دقیقه است.

قطر کولت این دستگاه معمولاً 6 میلی متر است که با توجه به این قطر کولت، تیغه های مخصوص آن هم وجود دارد.از مینی فرز برای ابزار زنی لبه چوب سازه هایی که کوچک هستند و یا نیاز به باربرداری ظریف دارند استفاده می شود.

اور فرز

اور فرز درواقع پدر فرز مشتی هست! تفاوت اصلی اور فرز با مینی فرز در ابعاد و وزن و قدرت موتور آن است. از نظر دور موتور اور فرز و فرز مشتی تفاوت چندانی ندارند و از تیغه فرز مشتی یا مینی فرز می توان در اور فرز هم استفاده کرد. این کار با استفاده از بوشن های تبدیل امکان پذیر است.

با توجه به اینکه اور فرز قدرت بیشتری دارد، دو دسته برای هدایت آن در دو طرف دستگاه نصب شده است. با استفاده از اور فرز می توان طرح ها و ابزاری مختلفی را در قسمت لبه یا صفحه چوب ایجاد کرد. یکی از مهم ترین قابلیت های اور فرز قابلیت باربرداری قدرتمند است.

به دلیل بزرگ تر بودن موتور اور فرز، گشتاور بیشتری ایجاد می شود که این نیرو شرایط را برای باربرداری چوب فراهم می کند. همچنین گشتاور زیاد به شما اجازه می دهد تیغه های بزرگ تر و باربرداری های سنگین تری انجام دهید.

اور فرز دستگاه عجیبی است! بسیاری از نجارهای ایرانی از این دستگاه برای ابزار زنی لبه های چوب استفاده می کنند؛ اما اگر کمی حوصله داشته باشید و خلاقیت به خرج دهید، صدها و شاید هزاران کار با این دستگاه بتوانید انجام دهید. از انواع ابزار زنی و سوراخ کاری و کلیشه بری و پرداخت و باربرداری گرفته تا ساخت انواع اتصالات چوب به چوب …

توان خروجی بیشتر اور فرزهای موجود در بازار بین 1500 تا 2100 وات است. سرعت چرخش محور اسپیندل تفاوت چندانی ندارد و بین 20 تا 25 هزار دور بر دقیقه است.

فرز میزی

فرز صندوقی یا فرز میزی یکی از بزرگ ترین مدل های فرز نجاری است که در برخی کارگاه های نجاری وجود دارد. ساختار بدنه اصلی از چدن ساخته شده و بسیار سنگین هست. با توجه به اینکه از این دستگاه معمولاً برای ابزار زنی های سنگین و صنعتی استفاده می شود، ساختار دستگاه سنگین و صنعتی ساخته شده است.فرز میزی هم در ابعاد و قدرت و مدل های مختلفی تولید می شود.

از مدل های ایرانی و ساده و بدون آپشن گرفته تا مدل های ایتالیایی و چینی که امکانات و قابلیت های زیادی را در اختیار اپراتور قرار می دهند.این فرز میزی نجاری را به جرئت می توان یکی از خطرناک ترین دستگاه های مورد استفاده در نجاری دانست.

هرچند که همه ی ابزارهای نجاری خطرناک هستند؛ اما فرز میزی را می توان در صدر جدول خطرناک ها قرار داد. انگشتان زیادی در اثر بی احتیاطی و عدم استفاده از شابلون قطع شده اند.اگر یک نجار ماهر نیستید، در استفاده از این دستگاه بسیار محتاط باشید.

فرز CNC سی ان سی

دستگاه سی ان سی چوب هم دارای یک فرز پرقدرت و پرسرعت است که با استفاده کنترلر ها و تجهیزات مخصوص، این موتور را در محورهای X و Y و Z به حرکت در می آورد. هرجایی که نیازمند قدرت و انعطاف تولید در کنار حفظ دقت و کاهش خطاهای انسانی باشیم ماشین های سی ان سی مفید خواهند بود.

یک ماشین سی ان سی بدون تأثیر پذیری از عوامل بیرونی و خستگی وظیفه ای که برای آن برنامه ریزی شده اند را باقابلیت تکرار بالا انجام خواهند داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>