اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد اور فلز چیست؟



ایجاد اتصال بین دو قطعه چوبی با اور فرز

یکی از موارد استفاده از اور فرز، اجرای انواع اتصال مخصوص چوب است. با استفاده از تیغه های مخصوص ساخت اتصال های چوبی و دستگاه فرز دستی نجاری می توان بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه سی ان سی چوب و یا مولدر، انواع اتصال را بر روی چوب اجرا کرد.

نکته مهم در مورد ایجاد اتصال با استفاده از اور فرز این است که نمی توان از یک دستگاه کوچک و دستی، انتظار اجرای اتصال در تیراژ و سطح صنعتی داشت. به عبارتی می توان از این دستگاه برای کارگاه های خانگی و کوچک استفاده کرد. در بازار دستگاه های صنعت چوب، تجهیزات و دستگاه های زیادی برای ایجاد اتصال چوب موجود هستند.

انواع تیغه های اتصال چوب اور فرز

در صنعت چوب تیغه های بسیار زیادی برای اجرای اتصال چوب تولید شده اند. گاهی این تیغه ها به صورت تک و در بیشتر موارد به صورت دوتایی یا بیشتر تولید می شوند.

از این دست تیغه های اتصال چوب می توان به ست تیغه فاق و زبانه، تیغ اتصال پروانه ای، تیغ اتصال 5 دندانه (شانه ای)، تیغ اتصال انگشتی، تیغه اتصال کام و زبانه، اتصال 90 درجه، اتصال پروانه ای و … اشاره کرد.

برش چوب با اور فرز

یکی دیگر از کاربردهای فرز دستی نجاری، برش چوب با استفاده از تیغه های مخصوص برش است. شما می توانید تخته های چوبی را با استفاده از تیغه های مخصوص، برش دهید. این برش می تواند به صورت یک خط صاف، منحنی و یا حتی دایره ای باشد.

فقط کافی است شابلون موردنظر را برای برش در چند مرحله (و یا حتی یک مرحله) آماده کنید و دستگاه را بر روی خط موردنظر حرکت دهید. حتماً در کلیپ های مختلف منتشر شده در فضای مجازی، برش دایره ای چوب با استفاده از دستگاه فرز نجاری دیده اید.

البته نکته مهم در مورد برش چوب این است که در صورت ضخیم بودن چوب، عملیات برش باید در چند مرحله انجام شود. مطمئناً برش در یک مرحله بسیار خطرناک خواهد بود.

ابزار زنی لبه چوب با فرز نجاری

این قابلیت فرز دستی نجاری یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از فرز نجاری است. اساتید نجار با استفاده از تیغه های مخصوص ابزار زنی و تیغه پروفیل لبه، طیف گسترده ای از طرح های زیبا را بر روی لبه پروفیل چوبی اجرا می کنند.گستره تنوع این تیغه ها از سبک های مدرن تا سنتی در فروشگاه های اینترنتی ابزار موجود و قابل تهیه است.

باربرداری یکنواخت سطح چوب با اور فرز

امروزه با توجه به گسترش استفاده از اسلب های چوبی در صنعت چوب، کف تراشی یکی از کارهای رایج برای آماده سازی اسلب شده است. اساتید نجاری که به دستگاه های CNC دسترسی ندارند و یا علاقه مند به انجام کار توسط خودشان و با هزینه کمتری هستند، با استفاده شابلون مخصوص (معمولاً دست ساز) و اور فرز و تیغه پرداخت، سطح اسلب را پرداخت و یکنواخت می کنند.

همچنین در برخی سبک های منبت کاری اساتید منبت کارها برای باربرداری اطراف طرح از اور فرز و تیغه پرداخت استفاده می کنند. در این حالت سطح چوب در قسمت اطراف طرح اصلی تراشیده شده و طرح به صورت برجسته نشان داده می شود.البته پرداخت و باربرداری چوب محدود به این موارد نیست و این تیغه ها کاربرد بیشتری خواهند داشت.

حکاکی و ایجاد شیار با استفاده از فرز دستی

شما می توانید با ساخت قالب و شابلون های مختلف، طرح و شکل های متنوعی را بر روی چوب اجرا کنید. اگر در تولید لوازم چوبی به صورت سری کاری فعالیت دارید، حتی با استفاده از یک اور فرز ساده و قالب مخصوص طرح موردنظرتان می توانید شکل های مختلف را روی ورق های و سازه های چوبی اجرا کنید.

به توجه به پرکاربرد بودن این سبک از اجرای طرح روی چوب و گستره استفاده از فرز دستی نجاری، یکی از تولیدکننده ها دستگاه اور فرز دستی را تولید نمود که به صورت محدود قابلیت های دستگاه سی ان سی چوب را دارد. بخشی از حرکت دستگاه با استفاده از دست اپراتور و بخشی دیگر توسط دستگاه انجام می شود.

ایجاد طرح های گل نقطه ای

شاید شما با این بخش از قابلیت استفاده از اور فرز زیاد آشنا نباشید. در بیشتر مواردی که از اور فرز استفاده می شود، یا دستگاه برای ایجاد طرح در مسیر موردنظر روی چوب حرکت می کند و یا اینکه دستگاه بر روی میز فرز نصب می شود و قطعه چوبی از روی تیغه به حرکت در می آید.

یکی دیگر از انواع تیغه هایی که مورد استفاده قرار می گیرد، تیغه است. شما می توانید انواع طرح های مدرن و سنتی را با استفاده از این تیغه ها به صورت یک طرح در یک نقطه به خصوص اجرا کنید. در این سبک امکان اجرای طرح به صورت خطی را نخواهید داشت و طرح باید در یک نقطه مشخص و بدون حرکت دستگاه در جهت چپ و راست و عقب و جلو اجرا شود.درواقع حرکت دستگاه به صورت بالا و پایین خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>