اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرز مینیاتوری چیست؟

فرز مینیاتوری یکی از ابزارهای پرطرفدار در صنعتی چوب و دیگر صنایع است. سبک وزن بودن، قابلیت حمل آسان، ابزارک های جانبی فراوان از جمله مواردی هستند که موجب می شوند شما این دستگاه را برای کارگاه یا حتی استفاده خانگی انتخاب کنید.

همان طور که در نوشته های پیشین توضیح دادیم، انواع مختلف دستگاه های فرز در بازار موجود هستند که هرکدام قابلیت ها و توانایی های مخصوص به خود را دارند. در این نوشته به صورت تخصصی به معرفی دستگاه فرز مینیاتوری خواهیم پرداخت.

فرز مینیاتوری برقی چیست؟

با استفاده از فرز مینیاتوری می توان سوراخ های بسیار ریز، حجم تراشی های کم و کوچک، برش کاری، ایجاد طرح های بسیار ظریف و خاص و … را روی چوب یا هر متریال دیگری انجام داد. درواقع فرز مینیاتوری یک ابزار همه کاره و جذاب است که طیف گسترده ای از کارها را انجام می دهد.

فرز مینیاتوری ابعاد بسیار کوچکی دارد و حتی می توان آن را مانند یک قلم در دست گرفت. همین مورد به شما اجازه می دهد که پروژه های کوچک و مینیاتوری مانند انواع ماکت را با استفاده از تیغه ها و ابزارهای مخصوص فرز مینیاتوری، بسازید.

کاربرد سری های فرز مینیاتوری

با استفاده از تیغه های مختلفی که برای این فرز وجود دارد می توان کاربردهای متنوعی از این ابزار انتظار داشت. از کاربردهای فرز مینیاتوری می توان به استفاده آن در مجسمه سازی، حکاکی، طلاسازی، ساخت ماکت های چوبی، کاردستی، قالب سازی، دندان سازی و … اشاره کرد.

فرز مینیاتوری قدرت چندانی نسبت به فرزهای بزرگ تر ندارد؛ اما اگر ست کامل آن را تهیه کنید، یک کارگاه کامل است! مهم نیست یک نجار حرفه ای باشید یا یک خویش ساز خانگی… فرز مینیاتوری بدون شک یک ابزار کار راه انداز و جالب است.

توان مصرفی بیشتر فرز مینیاتوری های موجود در بازار بین 130 تا 200 وات است و سرعت اسپیندل آن ها تا 35000 دور بر دقیقه هم می رسد.قطر کولت (بخش نگه دارنده تیغه) حدود 3 میلی متر هست و تیغه ها و سنباده ها و مته ها ابزارهای برش بسیار ریز بر روی آن نصب می شود.

تفاوت فرز انگشتی با فرز مینیاتوری

فرز انگشتی نمونه بزرگ تر و صنعتی تر فرز های میناتوری هست. فرز انگشتی دارای توان موتور بیشتر، قدرت بالاتر، وزن بیشتر و قطر گولت بزرگ تری هستند. کاربرد فرز انگشتی بیشتر صنعتی است بر خلاف فرز مینیاتوری که کاربردی عمدتا هنری دراد. قطر کولت فرز انگشتی معمولا 6 یا 8 میلی متر است.

کار با فرز انگشتی روی چوب

از جمله کاربردهای فرز مینیاتوری و فرز انگشتی کار کردن با آن ها روی چوب است. برای کارهای هنری و ظریف فرز مینیاتوری و برای کارهای سنگین تر که باربرداری و شدت کار در آن بیشتر است فرز انگشتی پیشنهاد می شود. در هر دو این فرز ها امکان نصب سری ها و مته های مختلفی جهت انجام سوراخ کاری، برش، ساب و پرداخت وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>