اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دزدگیر (car alarm) چیست و چه کاربردی دارد؟
مقدمه
دزدگیر (car alarm) چیست و چه کاربردی دارد؟، امروزه خودروها مانند خیلی از وسایل دیگر با ارزش هستند و به میزان ارزششان بیشتر مورد توجه سارقین قرار می گیرند و به همین دلیل تولیدکنندگان هرروزه بیشتر به فکر محافظت از آنها می افتند و در مقابل سارقان هم مهارت خودرا بالاتر میبرند. به همین دلیل حتی شما اگر پارکینگ شخصی داشته باشید خودروی شما نیازمند آن است که با استفاده از تجهیزات امنیتی ضد سرقت شود.

دزدگیر خودرو چیست؟
دزدگیر خودرو وسیله الکترونیکی که در دسته ی تجهیزات امنیتی اتومبیل قرار دارد و جهت ضد سرقت سازی اتومبیل بکار می رود. بدین ترتیب که با هرگونه اقدام برای سرقت اتومبیل و یا لوازم آن، دزدگیر فعال شده و صاحب آن را با خبر می کند.

دزدگیر

انواع دزدگیر خودرو
از این نوع وسیله برای هر نوع سواری می توان استفاده کرد.

  • دزدگیر معمولی و ساده
  • ردیاب دزدگیر خودرو
  • دزدگیر خودرو تصویری
  • دزدگیر معمولی و ساده

دزدگیر (car alarm) چیست و چه کاربردی دارد؟، دزدگیر ماشین ساده پرمصرف ترین و متداول ترین دزدگیری است که در حال حاضر در کشور استفاده می شود. این دزدگیرها قابلیت های زیادی ندارند و در بهترین حالت تنها در صورتی که ضربه ای به خودرو وارد شود می توانند با صدای هشدار شما و دیگران را مطلع سازند که این هم تنها در زمانی مؤثر است که شما به خودرو نزدیک باشید چون بعید است صدای مرسوم و عادی دزدگیر خودرو شما برای دیگران جلب توجه کند آن هم فقط در شرایطی که بتوانید صدای دزدگیر ماشینتان را از صدای دزدگیر دیگر خودروها تشخیص دهید!

این نوع دزدگیرها با توجه به امکانات کم و قابلیت های محدود از دیگر انواع دزدگیر خودرو قیمت کمتری دارند اما به هر حال با وجود ساده بودنشان شاید بتوانند سارقان کم تجربه را مدت زمان بیشتری پشت درب ماشین نگه دارند!

این دزدگیرها معمولا دارای یک ریموت کنترل با برد تقریبا 100 متر، سیستم اعلام هشدار با صدا و سنسورهای حساس به حرکت و ضربه هستند. با این توصیفات می توان نتیجه گرفت این نوع دزدگیر خودرو ارزان قیمت برای کسانی که دنبال یک سیستم امنیتی قوی هستند، مناسب نمی باشد.

ردیاب دزدگیر خودرو
این نوع ردیاب دزدگیر خودرو کارایی های متفاوت و متنوعی دارد که با جایگذاری یک سیم کارت در آن می توانید به صورت آنلاین و آفلاین موقعیت خودروی خودرا هر زمانی که خواستید چک کنید. همچنین با قابلیتی که دارد می توانید زمانی که خودروی شما به سرقت رفت آن را در هر موقعیتی که بود و هر میزان سرعتی که داشت آن را خاموش کنید. شما حتی با این نوع دزدگیر و ردیاب می توانید برای خودرو و وسیله ی نقلیه ی خود محدودیت مکان و محیط جغرافیایی تعیین کنید. توجه داشته باشید که این نوع دزدگیر و یا ردیاب (GPS) ها محدودیت کاربری ندارند و می توان برای هرچیز و یا هرکسی که نیاز به مراقبت و حفاظت دارند استفاده کرد از جمله: ماشین، موتورسیکلت و اشخاص مانند سالمندان و کودکان و حتی افراد دارای بیماری خاص، حیوانات و…

دزدگیر خودرو تصویری:
این نوع دزدگیرها جزء پیشرفته ترین و مدرن ترین دزدگیرهای بازار می باشند. علاوه بر ویژگی های معمول دزدگیرهای دیگر، در دزدگیر خودرو تصویری یک مانتیور قرار داده شده است که می تواند به شما نشان دهد در حال حاضر خودرو شما در چه وضعیتی است. این مانیتور روی ریموت کنترل تعبیه شده است و معمولا روی خودروهای جدیدی که تولید می شوند توسط کارخانه قرار داده می شود. اما این مانیتور دقیقا چه چیز را نشان می دهد؟!

اطلاعات و تصاویری که توسط این مانیتور کوچک می توانیم ببینیم بسیار جزئی است. مثلا در صورت وارد شدن ضربه به خودرو، سنسور حساس به شوک فعال شده و معمولا روی مانتیور ریموت، تصویر کوچکی از یک چکش ظاهر می شود و یا زمانی که درب خودرو باز شود، علامت باز شدن درب خودرو یا درب کاپوت ماشین را می بینیم.

این ویژگی باعث می شود که در زمان سرقت، علاوه بر هشدار و صدای آلارم متوجه نوع و دلیل هشدار هم شویم. ویژگی دیگر این نوع دزدگیرها قابلیت هوشمند قفل کودک، باز کردن درب خودرو هنگام نزدیک شدن به خودرو و یا قفل کردن ماشین هنگام دور شدن از آن و استارت زدن خودرو از راه دور می باشد. همچنین ویژگی های دیگری نیز می تواند اضافه شود که باعث افزایش قیمت می شود.

دزدگیر

قسمت های مختلف دزدگیر ماشین
جعبه دزدگیر ماشین:
باید دقت شود که جهت ایمنی دستگاه دزدگیر بهتر است مدار اصلی آن داخل یک جعبه آهنی کوچک ساخته شده با یک در روی لولا قرار داده شود. همچنین در صورت سیم کشی توکار دزدگیر خودرو، دستگاه امنیت بیشتری خواهد داشت.

بهتر است به منظور نصب مدار شماره گیر خودکار تلفن به مدار دزدگیر، یک بلندگوی کوچک وصل نموده و در جعبه دزدگیر ماشین، کنار میکروفون قرار داده شود.

سیم های دزدگیر ماشین:
بهتر است سیم های دزدگیر ماشین که معمولا هشت عدد هستند از جعبه اصلی که مدار دزدگیر در آن قرار دارد، خارج شود. معمولا چهار سیم مربوط حسگر نوری، دو سیم به ولتاژ مثبت و منفی 12 ولت تغذیه حسگر نوری و دو سیم مربوط به رله که هنگام تحریک این دو سیم به هم متصل می شوند، می باشد.

آژیر دزدگیر ماشین:
صدای قوی و بلند آژیر برای دزدگیر خودرو یک امتیاز محسوب می شود. پس بهتر است برای این کار از آژیرهای بوقی استفاده شود. بهتر است بلندگو داخل جعبه ای فلزی که جلوی آن باز باشد، محکم شده و جهت امنیت بیشتر توکار نصب شود.

حسگر و سنسورهای دزدگیر خودرو

در صورتی که خودرو شما در وضعیت امنیتی قرار بگیرد، در چند مرحله زیر اتومبیل به سرقت می رود.

مرحله ی اول:
سنسور ضربه فعال می شود: سارق به اتومبیل نزدیک می شود و آن را جهت باز کردن درب لمس می کند.

مرحله ی دوم:
سنسور درب اتومبیل فعال می شود: سارق جهت ورود به اتومبیل و سرقت اتومبیل ویا لوازم آن درب اتومبیل، درب صندوق و یا کاپوت را باز می کند.

مرحله ی سوم:
سنسور حرکتی فعال می شود: سنسور اتومبیل را جهت سرقت به حرکت در می آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>