اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرز مینیاتوری چیست؟

فرز مینیاتوری های موجود در بازار اغلب با پکیجی کامل از ابزارها و ابزارک ها و دستگاه فرز، ارائه می شوند. متأسفانه با توجه به قیمت های بسیار بالای ابزار و توان مالی پایین بیشتر دوستان علاقه مند به نجاری، نمونه های چینی بسیار بی کیفیت در بازار موجود هستند که عملکرد مناسبی ندارند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که از نظر اساتید منبت کار و حجم تراشی، بسیاری از این امکانات و ابزارک ها قابل استفاده نیستند و عموماً کیفیت لازم را ندارند.به عنوان مثال در برندهای چینی سنباده های توپی به هیچ عنوان کیفیت ندارند و در حداقل زمان کارکرد، پاره می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. به همین منظور باید مراقب باشید که در هنگام خرید تعداد اقدام همراه ملاک شما برای خرید نباشد.

حواستان به شیلنگ خرطومی باشد!

نکته دیگری که در زمان خرید فرز مینیاتوری باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب شیلنگ خرطومی مناسب است. شیلنگ رابط خرطومی فرز مینیاتوری نباید تاب داشته باشد و دقت در آن بسیار مهم است. شیلنگ خرطومی بیشتر فرز مینیاتوری های بی کیفیت، شیلنگ خرطومی نامناسب دارند.

وزن فرز مینیاتوری را دست کم نگیرید

با توجه به اینکه فرز مینیاتوری ابزاری پرتابل (قابل حمل) است و شاید نیاز باشد از آن در مدت زمان طولانی استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم از دستگاه های سبک وزن استفاده کنید. البته می توانید با نصب شیلنگ خرطومی رابط، اثر وزن زیاد دستگاه را کم کنید.

لرزش دستگاه و گرمای موتور

در دستگاه های ضعیف و بی کیفیت، دو نکته وجود دارد که پس از گذشت مدت زمان اندک خود را نشان می دهند. فرز مینیاتوری های ضعیف در هنگام کار، لرزش بسیار زیادی دارند و همین امر موجب خستگی زودهنگام دستان شما می شود. البته تشخیص این مورد در زمان خرید کمی سخت هست و بهتر است به تجربه دیگر اساتید و خریداران توجه داشته باشیم.

طراحی دستگاه هم نکته ی مهمی است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم. برخی دستگاه ها به گونه ای طراح شده اند که سیستم گردش هوا و محل های خروجی هوا به گونه ای تعبیه شده است که حداقل گرما به دست اپراتور منتقل می شود. این مورد هم جزو مواردی هست که بعد از گذر زمان و تجربه به دست می آید.

قطر کولت فرز مینیاتوری

در زمان خرید فرز مینیاتوری باید در نظر داشته باشید که حداکثر قطر کولت آن 3.2 میلی متر است. اگر قصد سوراخ کاری اجسام با استفاده از مته را دارید، این مورد را در نظر داشته باشید که حداکثر قطر مته ای که می توانید در فرز مینیاتوری استفاده کنید 3 میلی متر است و در حالت استاندارد امکان استفاده از مته با قطرهای بیشتر را ندارید.

البته با استفاده از کولت های یدکی می توان از مته هایی با قطر کوچک تر هم استفاده کرد تا ریزترین سوراخ های ممکن را روی کار اجرا کنید.توجه گردد که عدم دقت کولت نیز می تواند باعث به وجود آمدن تاب گردد که برای رفع این مشکل می توان از دستگاه هایی استفاده کرد که دارای سه نظام کوچک، مخصوص فرزهای مینیاتوری هستند که دیگر مشکل تعویض کولت را نخواهید داشت. به علاوه دقت اکثر این سه نظام ها بسیار بالا است که در ادامه به چند نوع فرز که دارای سه نظام هستند اشاره خواهیم کرد.

توان فرز مینیاتوری

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید فرز مینیاتوری باید به آن توجه داشته باشید، توان دستگاه است. اگر قصد حجم تراشی با استفاده از فرز مینیاتوری را داشته باشید، بدون شک توان بالا برای شما اهمیت خواهد داشت. دستگاه های موجود در بازار ایران توانی بین 150 تا 230 وات دارند. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد، امکان باربرداری های سنگین تری برای شما وجود خواهد داشت.

دور (RPM) فرز مینیاتوری

دور فرز مینیاتوری هم یکی دیگر از اعدادی است که در زمان خرید فرز مینیاتوری با آن روبرو خواهید شد. همه فرز مینیاتوری ها دیمر دار هستند و امکان تنظیم سرعت آن را به راحتی خواهید داشت؛ حداقل و حداکثر سرعت چرخش دیمر در دستگاه های فرز مینیاتوری بین 5000 تا 35000 دور است. با استفاده از غلتک چرخان موجود روی بدنه می توان سرعت چرخش موتور را تنظیم کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>