اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معرفی کامل دزدگیر خودرو و ویژگی های دزدگیر خوب
در این ساعت گروه حفاظت و امنیت مجموعه کاملی از اطلاعاتی درباره دزدگیر خودرو شامل دزدگیر چیست، تاریخچه دزدگیر خودرو، مزایای استفاده از دزدگیر، انواع دزدگیر، اجزای اصلی دزدگیر، ویژگی های یک دزدگیر مناسب

دزدگیر

دزدگیر خودرو چیست؟
موضوع ایمنی خودرو را می توان به دو بخش مهم حفاظت از سرنشینان در تصادفات و ایمنی خودرو در برابر سرقت دسته بندی کرد. این روزها جدای از مسئله ایمنی سرنشینان که خود موضوعی بسیار مهم و پیچیده می باشد، موضوع حفاظت از خودرو و لوازم آن در برابر سرقت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از دزدگیر مرسوم ترین راه برای جلوگیری از سرقت و ورود بدون اجازه به خودرو می باشد و جالب است بدانید این سیستم کاربردی نزدیک به نیم قرن قدمت دارد.

سیستم اعلام سرقت خودرو (یا همان سیستم دزدگیر خودرو) یکی از مهم ترین تکنولوژی های حفاظتی می باشد که به منظور ایجاد امنیت بیشتر خودرو بکار گرفته می شود. این سیستم علاوه بر حفاظت از خودرو در برابر سرقت، دارای امکانات و کاربردهای جالب دیگری نیز می باشد و که بخاطر همین امکانات و کاربردها استفاده از سیستم اعلام سرقت خودرو را می توان بسیار ضروری دانست.

مروری جالب بر تاریخچه دزدگیر خودرو
برای بررسی تمام و کمال سیستم دزدگیر خودرو ابتدا بهتر است نگاهی کوتاه و اجمالی به تاریخچه این سیستم و دلایل نیاز خودرو به آن داشته باشیم. اولین مورد مستند دزدی خودرو در سال 1896 میلادی می باشد. در آن زمان تنها یک دهه از تولید اولین خودروی گازوئیلی جهان سپری شده بود. می توان گفت از همان تاریخ تا امروز، اتومبیل ها همواره یک هدف سودمند برای دزدی و جرایم نظیر آن می باشند. خودروها گران قیمت می باشند، به راحتی قابل فروش و اوراق می باشند.

اولین نمونه تکنولوژی دزدگیر خودرو به عنوان یک عامل محافظت و ایمنی خودرو در مقابل سرقت، توسط فردی ناشناس از دنور در سال 1913 میلادی ابداع شد. این نمونه کاملا به شکل دستی عمل می کرد و به محض اینکه کسی اقدام به بکار انداختن موتور اتومبیل می کرد، فعال می شد. مدل پیشرفته بعدی در سال 1916 میلادی وارد بازار گردید. این سیستم نیز دارای یک گیرنده رادیویی بود که توسط صاحب اتومبیل حمل می شد و در صورت روشن شدن موتور خودرو با دریافت سیگنال هایی از خودرو به مالک خودرو هشدار می داد.

استفاده از سیستم دزدگیر برای حفاظت و امنیت خودرو شما به دلایل زیر برای خودرو شما لازم است:

  • جلوگیری از سرقت خودرو
  • جلوگیری از سرقت لوازم و تجهیزات خودرو
  • حفاظت و جلوگیری از سرقت اشیاء داخل خودرو
  • باز و بسته نمودن سریع درب های اتومبیل بدون استفاده از سوئیچ
  • پیدا کردن سریع تومبیل توسط علائم هشدار دهنده سیستم دزدگیر
  • کنترل، فعال و غیر فعال کردن خودرو و یا تجهیزات آن بدون نیاز به حضور راننده
  • ویژگی های لازم یک دزدگیر مناسب برای خودروی شما

شناخت یک دستگاه دزدگیر مناسب و انتخاب نمودن آن از میان صدها نوع دزدگیر موجود در بازار که هر کدام هم به نحوی دارای آب و رنگ های متفاوت و زیادی هستند، یک نکته اساسی و مهم برای خریدار می باشد و باید دقت کافی و لازم را در این انتخاب داشت تا بعدا دچار مشکلاتی از قبیل عدم کارآیی لازم وخرابی های مکرر و عدم کارکرد صحیح دزدگیر در مواقع بحرانی و لزوم نشد.

گروه حفاظت و امنیت در اینجا سعی کرده است تا نکاتی مهم و کاربردی در زمینه انتخاب یک دزدگیر خوب را برای شما کاربران گرامی ارائه دهد:

دزدگیر

برای انتخاب یک دزدگیر مناسب می توان به ویژگی های زیر اشاره نمود:

  • معتبر بودن برند محصول
  • قیمت مناسب
  • کیفیت محصول
  • ریموت کنترل های مستحکم و مقاوم
  • برد مناسب ریموت ها
  • کشور سازنده
  • دارا بودن ضمانت نامه معتبر
  • سازگاری با انواع خودروها
  • ایمن در برابر سیگنال های خارجی ناشناخته
  • و …

تفاوت دزدگیر نصب شده بر روی خودرو به صورت کارخانه ای با دزدگیر بازاری چیست؟
سیستم های دزدگیری که توسط کارخانه سازنده بر روی اتومبیل ها نصب می شوند، قابل اعتمادتر و مناسب تر از انواع موجود در بازار می باشد و کمتر دچار مشکل می شوند. مهم ترین دلیل این امر، چگونگی نصب آنهاست، زیرا این سیستم ها معمولا در مادول کنترلی بدنه اتومبیل جاسازی شده و عملا تبدیل به بخشی از آن شده اند. سیستم های دزدگیر کارخانه ای، طوری طراحی می شوند، تا در مواقعی که افرادی قصد حرکت دادن اتومبیل بدون استفاده از سوئیچ را داشته باشند، مانع از روشن شدن آن شوند.

اکثر سیستم های دزدگیر کارخانه ای، اگر که دزدان قصد ورود به اتومبیل را بدون استفاده از سوئیچ و یا FOB (در خودروهای مجهز به سامانه ورود و استارت بدون کلید (کیلس)) داشته باشند، توسط هشدار صوتی و یا با روشن شدن چراغ های راهنما، اطرافیان را باخبر می کنند، البته سیستم های دیگری نیز چنین قالبیت هایی دارند، به علاوه قابلیت استارت زدن، از حرکت انداختن خودرو از راه دور و ردیابی اتومبیل سرقت شده توسط سامانه مکان یاب جهانی (GPS) نیز از قابلیت های سیستم های حفاظتی خودرو می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>