اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فرز مینیاتوری چیست؟



برندهای تولید کننده فرز مینیاتوری

همان طور که می دانید شرکت های زیادی درزمینهٔ تولید فرز مینیاتوری فعالیت دارند که در بازار ایران هم امکان دستیابی به آن ها را خواهید داشت. اینکه این ابزارها چه کیفیتی دارند، بستگی به تجربه شما از کار با محصول دارد.

فرز مینیاتوری پروکسون Proxon

پروکسون Proxon یک شرکت بریتانیایی است که در تولید ابزارهای مینیاتوری پیشرو است.دقت فرزهای پروکسون بسیار بالا است و همچنین شیلنگ رابط بسیار باکیفیتی دارند. خوشبختانه پروکسون در ایران نمایندگی دارد و می توان از طریق نمایندگی پروکسون و یا فروشگاه های اینترنتی معتبر محصولات آن را تهیه کرد. علاوه بر این فرزهای پروکسون دارای تجهیزات جانبی بسیار پر کاربردی است که می توان آن ها را جداگانه تهیه کرد.

شیلنگ خرطومی پروکسون دارای سه نظام بسیار دقیقی است و همچنین همراه فرز پروکسون کولت های بسیار دقیق سایزهای مختلف موجود است.نکته مهمی که در مورد فرز مینیاتوری پروکسون وجود دارد، خدمات فنی و پشتیبانی آن است.

فرز مینیاتوری درمل (Dremel)

محصولات درمل نیز بسیار باکیفیت است به طوری که فرز مینیاتوری درمل علاوه بر قدرت قابل قبول، دقت بسیار بالایی دارد و همچنین دقت شیلنگ رابط خرطومی آن نیز بسیار با کیفیت است که می توان از آن با حداکثر قدرت دستگاه استفاده نمود.همچنین این فرز مینیاتوری نیز دارای سه نظام است که به صورت جداگانه می توان آن را تهیه کرد.

یکی از نقطه ضعف های درمل این است که کولت های درمل و محل قرارگیری کولت کمی کوچک تر از اندازه استاندارد آن است، به طوری که اگر بخواهید برای آن کولت تهیه کنید باید با ترفندهایی، کمی اندازه آن را کوچک کنید.

این در حالی است که کولت موجود با دستگاه هنگام خرید فقط پایه 3.2 میل است، یعنی اگر بخواهید از پایه مته های کوچک تر استفاده کنید، باید از بیرون برای دستگاه کولت تهیه کنید و سایز پایه کولت را کمی کوچک تر کنید.

کولت های پروکسون نیز با کولت های موجود کمی فرق دارند ولی شرکت با ارائه کولت هایی با سایزهای مختلف این نیاز را حل کرده است که این کار باید با دقت بالا انجام شود. در صورتی که کولت دقیق کوچک نشود مته ها به اصلاح تاب می گیرند و درست کار نمی کنند. البته در صورتی که سه نظام درمل را تهیه کنید، هیچ کدام از این مشکلات را نخواهید داشت.یکی از مهم ترین مزایای فرز مینیاتوری درمل قدرت بالای آن برای انجام کارهای سنگین و حجم تراشی است.

فرز مینیاتوری با موتورهای آویز

این نوع فرز بیشتر توسط جواهرسازان استفاده می شود. این دستگاه دارای موتوری است که باید آن را به حالت آویزان نصب کنید و به آن شیلنگ رابط خرطومی وصل می شود. در این فرزها محدود هستید و فقط باید از طریق شیلنگ رابط از آن استفاده کنید. برای تنظیم سرعت و خاموش و روشن کردن دستگاه یک پدال (مانند پدال چرخ خیاطی) وجود دارد که با فشردن آن می توان موتور را روشن و خاموش کرد.

همچنین با تنظیم مقدار فشار بر روی پدال می توانید سرعت چرخش دستگاه و در نهایت سرعت چرخش مته را تنظیمدر زمان خرید این نوع از فرز دقت داشته باشید که اولاً شیلنگ رابط خرطومی دستگاه باید چک شود که دارای سه نظام باشد چون اکثر این دستگاه ها دارای شیلنگ رابط خرطومی های سه نظام دار هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>