اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ماشین cnc چوب چیست؟

چرا به ماشین سی ان سی نیاز داریم؟

هر جایی که نیازمند قدرت و انعطاف تولید در کنار حفظ دقت و کاهش خطاهای انسانی باشیم ماشین های سی ان سی مفید خواهند بود. یک ماشین سی ان سی بدون تأثیر پذیری از عوامل بیرونی و خستگی وظیفه ای که برای آن برنامه ریزی شده اند را باقابلیت تکرار بالا انجام خواهند داد.

از جمله ماشین های سی ان سی مورد استفاده در صنایع چوب می توان به سی ان سی منبت کار، سی ان سی سوراخ زن، سی ان سی خراطی، سی ان سی لیزر کات، سی ان سی های حک و برش، سی ان سی روتاری، سی ان سی اره فلکه و انواع سی ان سی اتصال زن و… را نام برد.

ماشین سی ان سی چگونه کار می کند؟

به وسیلهٔ سی ان سی می توان به سرعت قطعاتی با اندازه های دقیق از فلز یا چوب درست کرد. شکل این قطعات از پیش توسط یک برنامه که در سیستم کم یا توسط استفاده کننده به صورت دستی تولید شده مشخص می گردد.

معمولاً برای این منظور غالباً از استاندارد EIA-274-D  استفاده می شود که جی کد هم نامیده می شود، در این استاندارد فایل ها حرکت ابزارها و عملکرد ترتیبی دستگاه را مشخص می کنند.

ساختمان یک ماشین سی ان سی چگونه است؟

همان طور که می دانیم در سیستم کارتزین یک نقطه در سطح را می شود با دو مختصات  و نقطه ای در فضا را می شود با سه مختصات به راحتی ترسیم کرد. این اساس کار همه سی ان سی ها است؛ یعنی هدایت ابزار نصب شده روی سی ان سی به نقطه ای از پیش برنامه ریزی شده برای انجام عملیاتی خاص.

بنابراین نیاز به تجهیزاتی داریم تا ابزار ما را به این نقطه برسانند. برای این منظور ساختمان سی ان سی طراحی و ساخته می شود. با توجه به نگرش آیچوب، در اینجا با سی ان سی های چوب خواهیم پرداخت.

سی ان سی را اگر یک بدن فرض کنیم، این بدن دارای استخوان بندی، ماهیچه، ورودی هایی برای دریافت اطلاعات، مغزی برای تحلیل آن ها و دست هایی برای انجام کار است.

که در ظاهر CNC می بینیم همان استخوان بندی و شاسی اوست. پورت های ورودی سی ان سی و درگاه هایی برای ورود اطلاعات به آن هست که می تواند از طریق پورت های USB، پرینتر و… باشد.

بازوهای یک سی ان سی استپر  یا سروو موتورهای آن هست؛ و در نهایت تابلو برق سی ان سی نقش مغز را بازی می کند و تمامی قطعات الکتریکی و الکترونیکی و بوردها و محاسبه گرها و خروجی سنسورها در آن قرار می گیرد.مغز یک دستگاه سی ان سی چیزی جز کنترلر آن نیست و در واقع نوع سی ان سی را معمولاً با نام کنترلر آن می شناسند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>