اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن سبز

تلاش هایی که در خصوص ایجاد مصالح پایدار صورت گرفته منجر به ایجاد محصولی به نام بتن سبز شده که از مواد زائد بتن ساخته می شود و در تولید آن از انرژی کمتری استفاده می شود و کربن دی اکسید کمتری نسبت به بتن معمولی تولید می کند.

تولید سیمان و بتن مقدار زیادی گاز کربن ایجاد می کند و با آلوده نمودن هوا منجر به آسیب رساندن به محیط زیست می شود، اما در ساخت بتن سبز از فرآیندهایی استفاده می شود که هیچ گونه ضرری برای محیط زیست ندارد.

ضایعات بتنی مانند سرباره، بتن بازیافتی، خاکستر بادی، رشته های قوطی آلومینیومی، زباله های نیروگاه، شیشه زباله، گل های قرمز، خاک رس سوخته، خاک اره، خاکستر احتراق و ماسه ریخته گری از مواد تشکیل دهنده بتن سبز هستند.

به علت مزایای منحصر بفرد این نوع مصالح، در سال های اخیر استفاده از آن رواج یافته و به بتنی محبوب در بین سازندگان تبدیل شده است. بتن سبز فرصتی مناسب برای خرید بتنی ارزان تر و بی خطر برای محیط زیست می باشد.

برای دستیابی به ساخت و ساز سبز یا پایدار، بتن سبز بهترین انتخاب می باشد. با استفاده از تکنولوژی سبز در تولید مصالح می توان منابع انرژی و مواد طبیعی را برای نسل های بعدی ذخیره نگه داشت. با جایگزین نمودن مواد زائد به جای مواد خام طبیعی، مشکلات زیست محیطی کاهش یافته و از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری می گردد.

در واقع به جای مواد غیر پایدار در تولید بتن سبز از مواد پایدار استفاده می گردد. با تولید بتن سبز ضایعاتی که از تخریب سازه های بتنی ایجاد می شوند مجدداً به کار می روند و قوطی های آلومینیومی نیز به الیاف تبدیل شده و در بالا بردن تقویت بتن کارایی خواهند داشت. با این کار حجم ضایعات موجود در سطح زمین نیز کاهش می یابد.

بتن سبز

قیمت بتن سبز

قیمت بتن سبز به عواملی چون مقاومت فشاری، متریال بکار رفته در آن، ابعاد، سایز، اندازه و ضخامت بتن و عیار آن بستگی دارد. برای دیدن قیمت انواع بتن ها به بخش قیمت بتن مراجعه فرمایید.

نکات پایانی
سنگدانه ها از جمله مواد اصلی در تولید بتن هستند. این مواد از معادن موجود در سطح زمین استخراج می شوند و استخراج بی رویه آنها مشکلات زیست محیطی بسیاری ایجاد می کند. اما بتن سبزی که امروزه ساخته می شود آسیب های زیست محیطی را کاهش داده و مشکل کمبود سنگدانه را حل کرده است.

علاوه بر آن دفع ضایعات ساختمانی از جمله مشکلاتی است که همواره در شهرها مشاهده می شود. بیشترین حجم این نخاله ها را آجر و بتن تشکیل می دهد، از این رو تولید بتن سبز می تواند نقش موثری در کاهش ضایعات ساختمانی ایفا کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>