اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

از گذشته تا امروز از مصالح متعددی در صنعت ساختمان استفاده می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. مصالح ساختمانی که در گذشته به روش سنتی تولید می شدند از قابلیت ها و مزایای متریال های امروزی برخوردار نبودند زیرا تکنولوژی با گذشت زمان به بالاترین سطح خود رسیده و محصولاتی که اخیراً مورد استفاده قرار می گیرند از نظر کارایی و طول عمر فوق العاده هستند.

مواد و متریال هایی که در پروژه های ساختمانی به کار می روند باید با کیفیت و مقاوم باشند تا در برابر عوامل محیطی واکنش نشان نداده و سال ها بدون آسیب باقی بمانند. خوشبختانه با پیشرفت علم و نوآوری هایی که صورت گرفته، با خیالی آسوده می توان از مواد با کیفیت در ساختمان سازی، راه سازی و پل سازی استفاده کرد.

تکنولوژی نانو که حاصل تلاش متخصصین و مهندسین با تجربه و آگاه می باشد گامی موثر در جهت افزایش کیفیت و کارایی مصالح برداشته و صنعت ساخت و ساز را با پیشرفتی چشمگیر مواجه نموده است. مصالح ساختمانی نوین که هم اکنون جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده اند و با نام هوشمند شناخته شده اند با به کارگیری این تکنولوژی ساخته شده و آرامش و آسودگی را برای معماران، پیمانکاران، مهندسین و فعالان حوزه ساختمان به ارمغان آورده اند.

مصالح هوشمند
مصالح هوشمند مصالحی هستند که می توانند با تغییرات محیطی انطباق پیدا کنند. این مصالح در برابر تأثیرات فیزیکی و شیمیای محیط انعطاف پذیر هستند و ویژگی های خود را به صورت برگشت ناپذیر تغییر می دهند. آن ها قابلیت درک رویدادها و تغییرات محیطی را دارند و نسبت به آن واکنش نشان می دهند.

این مصالح در مقابل اشعه UV، میدان مغناطیسی، فشار، دما و محیط شیمیایی عکس العمل نشان می دهند و خواص خود را با توجه به آن محرک تغییر داده و با آن محیط تطبیق پیدا می کنند. یکی از متریال های هوشمند که جایگاه بسیار ویژه و حیاتی در امور ساختمانی به خود اختصاص داده، بتن می باشد.

این ماده نقش بسیار مهمی در تعیین مقاومت و استحکام سازه ایفا می کند و اگر از کیفیت بالا برخوردار باشد سال ها بدون آسیب باقی خواهد ماند. بتن هوشمند جدیدترین بتنی است که از مزایای منحصر بفرد برخوردار بوده و مقاومت و طول عمر سازه را تضمین می کند. در ذیل ویژگی های انواع بتن هوشمند را بررسی می نمائیم.

بتن

بتن هوشمند
امروزه با پیشرفت تکنولوژی نوعی بتن به نام بتن هوشمند ساخته شده است که دارای قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر بتن معمولی دارد. بتن هوشمند به بتنی گفته می شود که به آن الیاف پلیمری و نانو ذرات سیلیس اضافه می شود.

افزودن این مواد به بتن معمولی باعث افزایش مقاومت خمشی، سایشی، کششی و خود ترمیمی بتن شده و آن را به متریالی خود ترمیم و شکل پذیر تبدیل می کند. افزودن نانو ذرات سیلیس به ساختار بتن معمولی باعث ایجاد واکنش پوزولانی در کریستال های هیدروکسید کلسیم شده و ژل یکدست و نامحلول هیدروکسید کلسیم سیلیکات ایجاد می شود.

نانو سیلیس با سیمان هیدراته چسبندگی بسیار قوی ایجاد می کند و مانع از رشد بیشتر بلورهای هیدروکسید کلسیم می شود. این ماده ترک های ریز را پر می کند و باعث متراکم شدن ساختار سیمان می شود. بتن هوشمند دوام و طول عمر سازه های بتنی را بالا برده و باعث کاهش نفوذ پذیری بتن می شود.

نانو ذرات سیلیس افزوده شده به ساختار بتن باعث می شود ترک های ریز و مویین بتن آسیب دیده در شرایط متغییر آب و هوایی ترمیم شوند و بتن مقاومت و استحکام خود را احیا کند. قیمت بتن هوشمند در مقایسه با بتن معمولی گران تر است. بتن هوشمند برای ساخت سازه هایی که بیشتر در معرض آسیب هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>