اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان
بتن
  • بتن هوشمند گرمازا

این نوع بتن طبق آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی و ساخته شده است. بتن گرمازا مجهز به سنسورهای حساس به دماست و نوعی مانیتورینگ برای کنترل درجه حرارت و تغییرات دمایی در شرایط مختلف می باشد. برای بالا بردن قابلیت انتقال حرارتی بتن و تولید انرژی گرمایی از نانو ذراتی مانند TiO2، Al2O3، Fe2O3 و پارافین حاوی نانو کپسول های پلیمری و الیاف فلزی در بتن استفاده می شود.

از بتن گرما زا برای باز کردن مسیر جاده ها، باندهای فرودگاه و پل هایی که در اثر بارش برف مسدود شده اند استفاده می شود. این نوع بتن هزینه های برف روبی و نگهداری راه، ترافیک در فصل سرما و تصادفات و خسارت های مالی را کاهش داده و باعث افزایش ایمنی جاده ها می شود. در صورت استفاده از این بتن نیازی به نمک پاشی جاده ها و راه ها نیست.

  • بتن هوشمند ضد انفجار

مقاومت و فشردگی بتن هوشمند ضد انفجاری با توجه به شدت ضربه وارد آمده به آن افزایش می یابد. بتن ضد انفجاری در مکان هایی مانند پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه و سدهایی که محافظت از سازه امری حیاتی ست مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بتن در هنگام وارد آمدن ضربه رفلکس دینامیکی از خود نشان می دهد و در شرایط وجود ضربه مقاومت کششی آن 3 برابر مقاومت فشاری افزایش یافته و رواداری آن در شرایط بمب های آتش زا فوق العاده است.

  • بتن هوشمند خودترمیم شونده

هر گونه ترک خوردگی در سطح بتن منجر به نفوذ مواد شیمیایی خورنده در سازه هایی می شود که در محیط های شیمیایی قرار دارند. این ترک ها به مرور زمان استحکام سازه را کاهش می دهند و منجر به تخریب آن می شوند. از این رو به منظور کنترل و ترمیم انواع ترک خوردگی، به بتن مواد نانو اضافه می کنند تا خاصیت ترمیم شوندگی آن تقویت گردد. بتن خودترمیم بهترین بتن برای ساخت سازه در محیط های خورنده و شیمیایی است.

  • بتن خود تنظیم شونده

ویژگی خود تنظیم شدگی در این بتن ها به معنای توانایی بتن در واکنش مناسب به تغییرات محیطی است. بتن های خود تنظیم شامل انواع مختلفی می شود که از مهم ترین آن ها می توان به بتن های خود تنظیم حرارتی، بتن های خود تنظیم رطوبتی و بتن های خود میرایی اشاره کرد.

بتن های خود تنظیم آسیب های وارد شده از حوادث مختلف را کاهش می دهند و عملکرد سازه را ارتقا می دهند. کاربردهای بسیار گسترده ای برای این نوع از بتن های هوشمند در سازه های عمرانی به ویژه برای ساختمان های بلند، پل های بزرگ، خطوط راه آهن پرسرعت و نیروگاه های اتمی در نظر گرفته شده است.

بتن

  • بتن هوشمند خود تمیز شونده

این نانو بتن به دلیل عملکرد فوتوکاتالیستی منجر به از بین رفتن آلودگی ها و یا کاهش آن ها می شود. این بتن گزینه ای مناسب برای ساخت سازه های نمایان، مبلمان شهری و کفپوش پیاده روها که در معرض گرد و غبار و آلودگی هوا قرار دارند می باشد. هنگامی که به بتن، نانو ذرات دى اکسید تیتانیوم افزوده شود، نه تنها مقاومت خمشی و فشاری آن افزایش پیدا می کند بلکه سرعت هیدراتاسیون آن بالا رفته و بتن خاصیت خود تمیزشوندگی پیدا می کند.

  • بتن خود حسگر

این نوع بتن یکی دیگر از انواع پرکاربرد بتن هوشمند است که می تواند بدون نیاز به جاگذاری یا اتصال حسگر یا کنترل از راه دور، خود را پایش کند. در مقایسه با مواد سازه ای معمولی که نیاز به حسگرهای اضافی برای پایش یا ردیابی دارند، بتن خود حسگر به دلایلی همچون حساسیت بالا، خاصیت خوب مکانیکی، سازگاری طبیعی، نصب و نگهداری آسان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این محصول می تواند برای بررسی سلامتی سازه ای، ردیابی ترافیک و امنیت مرزی و نظامی به کار رود. مواد به کار رفته در ساخت بتن خود حسگر به سه دسته ماتریکس یا زمینه، فیلر یا پرکننده و مواد کمک کننده به پراکنش فیلر تقسیم می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>