اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه متقال چیست؟

پارچه متقال Fustian انواع پارچه سنگین است که از پنبه بافته شده است، و عمدتا برای لباسهای مردانه تهیه شده است. پارچه ای است که به صورت خام می باشد و هیچ نوع عملیات رنگ روی آن انجام نگرفته اما اکنون متقال های رنگی هم در بازار موجود هستند متقال در ابتدا فقط به پارچه 100 دصد پنبه ای گفته می شد اما الان در بازار متقال موادی هم وجود دارد.

در ابتدا با بافندگی دو مجموعه از پارچه های پنبه ای، یا پر کننده ها، روی تارهای کتان ساخته شده است، که در دوران قرون وسطای اروپا بسیار محبوب بوده است. این نوع پارچه از خانوادهٔ کرباس است اما از کرباس لطیف تر است. پارچه متقال به دلیل پرز ندادن و جذب رطوبت برای گردگیری و نظافت منزل بسیار مناسب است. متقال سبک، مقاوم و محکم است و پارچهٔ خنکی است.

هنگامی که خیس باشد محکم تر می شود. نرم است و به راحتی اتو می شود. دوخت این پارچه بسیار راحت است. متقال پنبه ای از تار و پود پنبه صددرصد بافت می شود که با توجه به گرماژ آن و همچنین عرض پارچه دارای قیمت متفاوتی است این نوع متقال با کیفیت ترین نوع متقال می باشد.

متقال های موادی پارچه هایی هستند که در الیاف آن از پلی استر و فلامنت استفاده می شودآنها هم گرماژ متفاوتی دارندو با توجه به درصد استفاده از پلی استر در آن کیفیت متفاوتی دارند. قیمت پارچه های متقال بسته به نوع کاربردشان دارای عرضهای 90 الی 300 سانتیمتر بافته می شوند که عمدتا به صورت طاقه ای در بازار به فروش می روند.

گردگیری با پارچه متقال

مشکل خانم ها در نظافت منزل دستمال های گردگیری مباشند که درای پرز بوده و پس از تمیزی، پرز ها برروی سطوح اثر خود را به جا می گذارند و اصلا تمیزی سطوح خود را نشان نمی دهد و حتی در بعضی از موارد دستمال ها به خوبی آب ر ابه خود جذب نمی کنند و نتیجه آن وجود لکه برروی سطوح می باشد برای تهیه دستمال مخصوص گردگیری با استفاده از پارچه متقال به این صورت عمل کنید که یک قابلمه را از آب پر نموده و و کمی وازلین دورن آن بریزید.

پارچه متقال را تکه تکه کرده و در آب بیندازید و منتظر بمانید تا آب به جوش آید سپس پارچه را در آورید. پارچه مخصوص گردگیری بدون هیچ گونه پرز و به جا گذاشتن لکه ای آماده بوده و شما به راحتی می توانید به نظافت منزل بپردازید و همچنین با این روش می توانید دستمال های گردگیری بسیاری با استفاده از پارچه متقال داشته باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>