اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

انواع بتن
بتن در انواع زیر تولید و برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

  • بتن معمولی

بتنی که در تولید آن از سیمان، آب و سنگدانه ها استفاده شود، بتن معمولی نام دارد. این بتن دارای مقاومت معمولی است که بین 10 الی 40 مگا پاسکال متفاوت می باشد. زمان گیرش بتن معمولی به عواملی نظیر عیار سیمان و وضعیت آب و هوایی بستگی دارد.

  • بتن سبک

سنگدانه هایی که در تولید بتن سبک مورد استفاده قرار می گیرند در مقایسه با بتن سنگین سبک تر هستند. مقاومت این نوع بتن از 7 الی 40 مگا پاسکال متغیر است.

  • بتن متخلخل

بتن متخلخل همانطور که از نامش پیداست دارای خلل و فرج است و می تواند آب و یا هوا را از روزنه های خود عبور دهد. بتن سبک گازی و بتن گازی از انواع بتن متخلخل می باشد.

  • بتن با مقاومت بالا

این نوع بتن از مقاومت بالای 40 مگا پاسکال برخوردار است و در تولید آن آب به نسبت سیمان کمتر استفاده می شود و کیفیت سنگدانه های مصرفی بالا می باشد. علاوه بر آن در تهیه بتن با مقاومت بالا از مواد افزودنی نیز استفاده می شود.

  • بتن هوادار

وارد کردن هوا درون بتن با استفاده از افزودنی های هوازا انجام می شود. میزان هوا در بتن های هوادار حدود 3 تا 6 درصد است.

  • بتن خود متراکم

بتن خود متراکم نیازی به ویبره ندارد زیرا هنگام بتن ریزی، در اثر نیروی وزن خود متراکم و سخت می شود. این بتن به اندازه کافی روان است و به تمام روزنه های موجود نفوذ می کند، از این رو نیازی به لرزش یا ویبراسیون ندارد.

  • بتن شاتکریت (پاششی)

بتن شاتکریت با استفاده از نازل های مخصوص در سطح مورد نظر پاشیده می شود.

  • بتن با عملکرد بالا

این بتن از مقاومتی حدود 70 الی 100 مگا پاسکال برخوردار است، از این رو دوام و پایداری آن فوق العاده می باشد. بتن با کارایی بالا به راحتی قابل جاگذاری است و گیرش آن سریع اتفاق می افتد. از جمله مزایای این بتن می توان به مواردی نظیر تراکم، سختی، مقاومت مکانیکی بالا، گرمای هیدراتاسیون، طول عمر و حجم ثابت اشاره نمود.

  • بتن آهکی

بتن آهکی همانطور که از نامش پیداست به جای سیمان در آن از آهک استفاده می شود. آهک ماده ای تجدیدپذیر است و از نظر زیست محیطی مضر نمی باشد. از بتن آهکی برای ساخت گنبدها و کف سازی استفاده می شود.

  • بتن پلیمری

در تولید بتن پلیمری به جای استفاده از سیمان از مواد پلیمری استفاده می شود. با استفاده از این مواد حجم حباب های درون بتن کاهش می یابد، از این رو با وجود سنگدانه ها فضای خالی در بتن به حدالقل می رسد و تراکم و چگالی آن بالا می رود.

  • بتن مسلح (بتن آرمه)

بتن مسلح یا بتن آرمه به بتنی گفته می شود که با الیاف فیبری و یا میلگرد تقویت شده است. بتن آرمه این روزها به رایج ترین بتن در ساخت و ساز تبدیل شده زیرا به گونه ای تقویت شده که بارهای فشاری و کششی را می تواند تحمل کند. مهم ترین عامل تعیین کننده استحکام بتن مسلح، چسبندگی بین بتن و تقویت کننده هاست. تقویت کننده های فولادی به شکل شبکه ای از میلگرد درون بتن قرار می گیرند.

بتن

  • بتن شیشه ای

بتن شیشه ای که به بتن لیتراکن نیز معروف است از شیشه های بازیافت شده تولید می شود. این بتن دکوراتیو است و زیبایی و دوام خاصی به سازه می بخشد. علاوه بر آن نوعی عایق گرمایی محسوب می شود.

  • بتن مگر

بتن مگر که با نام بتن پوششی نیز شناخته می شود، به نوعی از بتن با عیار سیمان کم گفته می شود، که به منظور آماده سازی بستر خاکبرداری اجرا می گردد. استفاده از بتن مگر از نفوذ سیمان به خاک جلوگیری به عمل می آورد.

  • بتن آماده

بتن آماده به ترکیب آب و سیمان که همان ملات نام دارد و سنگدانه های ریز و درشت گفته می شود. بتن های آماده در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. آن چه که در مورد آن ها باید مورد توجه قرار گیرد، ترکیب نسبت صحیحی از مواد تشکیل دهنده آن ها می باشد.

  • بتن غلطکی

از بتن غلطکی در در اجرای سازه های بزرگ استفاده می شود. اجرای این بتن با استفاده از ماشین آلات سنگین و مخصوص صورت می گیرد.

فرآورده بتنی
از بتن در ساخت فرآورده های زیادی استفاده می شود. برای مثال از جمله فرآورده های بتنی می توان به منهول بتنی، قالب بتنی، جدول و نرده بتنی، دیوار بتنی پیش ساخته، خانه بتنی پیش ساخته، پانل بتنی، ساختمان بتنی، کانکس بتنی، اسکلت بتنی، قالب بتن استاندارد، دیوار بتنی، تجهیزات بتنی و فلاور باکس بتنی اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>