اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

در ادامه به معرفی برخی از مفاهیم مرتبط با بتن می پردازیم.

خزش بتن
به تغییر شکل سازه بتنی در اثر نیروی اعمال شده، خزش در بتن گفته می شود. عواملی چون سن بتن، سنگدانه ها و نسبت های استفاده از متریال در مخلوط بتن می تواند بر این امر تأثیرگذار باشد.

بتن کرمو
پدیده بتن کرمو با نام های شن نما شدن بتن و لانه زنبوری شدن بتن نیز شناخته می شود. با بروز این پدیده، ذرات درشت بدون این که فضای میان آن ها از ملات کافی برخوردار باشد، در کنار یکدیگر دیده می شوند. از عوارض بروز این پدیده می توان به ایجاد منظره نامطلوب، کاهش مقاومت فشاری بتن، پایین آمدن دوام و طول عمر بتن و غیره اشاره کرد.

بتن پیش تنیده
پیش تنیدگی شامل یک تنش ثابت می باشد که که بر اثر آن مقداری از بارهای مرده و زنده در آن خنثی می شود. همین امر باعث بالا بردن مقاومت باربری آن می شود.

اسپیسر بتن
اسپیسر بتن نمونه ای از جدیدترین انواع اسپیسرها می باشد که از مقاومت فشاری بالایی برخوردار بوده و در افزایش طول عمر سازه های بتنی تأثیرگذار می باشد.

عیار بتن
عیار بتن به میزان ملات یا سیمان استفاده شده در واحد حجم گفته می شود.

پرایمر بتن
پرایمر بتن نوعی ماده چسبناک است که از سازه های بتنی در شرایط محیطی مختلف و در برابر واکنش های شیمیایی محافظت می کند.

آب بندی بتن
از آن جایی که احتمال قرار گرفتن سازه های بتنی در برابر آب یا مواد شیمیایی زیاد می باشد، آب بندی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای مثال آب بندی مخازن بتنی از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت. آب بندی بتن با استفاده از عایق اکریلیک تک جزئی و دو جزئی، عایق الاستومری یک جزئی و پودر پلیمری صورت می گیرد.

بتن

الیاف بتن
در ساخت بتن مسلح از الیاف بتن استفاده می شود. استفاده از الیاف بتن باعث افزایش مقاومت کششی بتن می شود. هم چنین از ترک خوردگی بتن جلوگیری به عمل می آورد.

آزمایشگاه بتن
آزمایشگاه بتن مکانی است که به افراد در جهت ساخت بتن برای رسیدن به مقاومت دلخواه و شرایط مورد نظر کمک می کند. برای مثال از جمله آزمایش بتن که می توان در آزمایشگاه بتن اجرا کرد، آزمایش التراسونیک بتن می باشد. انجام این آزمایش به واسطه ایجاد طرح مقاوم سازی بتن صورت گرفته و با ارائه مقاومت نسبی به کارشناسان در این زمینه کمک می کند.

ژل میکرو سیلیس بتن
استفاده از ژل میکروسیلیس در ساخت بتن هایی با مقاومت بالا صورت می گیرد. هم چنین استفاده از آن باعث می شود مقاومت کششی بتن نیز افزایش یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>