اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاهو

صادرات کاهو به روسیه:
کاهوی سالادی یکی از سبزیجات خوشمزه و به خصوص آبدار، مناسب روز های گرم تابستان می باشد. میزان کشت، برداشت و در نتیجه تولید کاهو سالادی در نیمه دوم سال افزایش می یابد در این هنگام است که صادرات کاهو سالادی به کشور های مختلف از جمله روسیه به اوج می رسد.

صادرات کاهو سالادی به روسیه از تجارت های پرسود و پر در آمد در زمینه صادرات محصولات کشاورزی می‌باشد. چرا که روس ها از طرفداران سر سخت کاهو سالادی می باشند.

کشور ایران به سبب تنوع آب و هوایی که دارد در فصول مختلف سال، انواع مختلف محصولات کشاورزی را کشت و پرورش می دهد. کاهو سالادی یا کاهو پیج هم جزو این دسته از سبزیجات است. شهر دزفول در ایران مبدا صادرات کاهو سالادی به کشور روسیه می باشد. این صادرات معمولا از طریق گمرگ آستارا انجام می شود.

اما قبل از اینکه کاهو به کشور های دیگر صادر شود باید یکسری کار بر روی کاهو ها انجام شود تا کاهو آمادا صادرات شود با ما همراه باشید تا به بررسی این فرایند بپردازیم.

نحوه بسته بندی کاهوی سالادی برای صادرات چگونه است؟!
نهایت وزن بسته بندی کاهو برای صادرات باید 8 کیلو باشد اگر از این میزان بیشتر باشد و حداکثر وزن بسته‌بندی رعایت نشود، کاهو به صورت فله ای و بدون رعایت این وزن صادر شود، در مقصد بیشتر از 20% از این کاهو فله ای از بین رفنه و دور ریخته می شود.

اگر این بسته بندی در وزن های بالا انجام شود به کاهو فشار آمده و زود پلاسیده و پژمرده می شوند که همین امر موجب تسریع روند فاسد شدن کاهو سالادی می شود. بهترین بسته بندی و وزن مناسب کاهو سالادی برای صادرات، حداکثر 8_10 عدد کاهو در یک سبد است که نهایت وزن این بسته بندی 6تا 7 کیلو می باشد.

کاهو

نکات لازم برای صادرات کاهوی سالادی به روسیه:

  • قبل از اینکه کاهو برای صادرات بسته بندی شود، کاهو باید به سرد خانه های مخصوص منتقل شود تا دمای کاهو به طور قابل توجهی افت کند، پس از اینکه دمای کاهو در سرد خانه پایین آمد کاهو بسته‌بندی، بارگیری و به کشور های مختلف به خصوص روسیه صادر می شود.
  • دقت کنید در بسته بندی کاهو به وزن بسته ها دقت کنید و کاهو را فله ای بسته بندی و صادر نکنید.
  • هنگام صادر کردن کاهو سالادی، از کیفیت و ماندگاری آن اطمینان داشته باشید.
  • باید محصول خود را ضمانت کنید و محصولی صادراتی شما دارای گارانتی معتبر برای خریدار در روسیه باشد.

کاهو

کاهو چه موقعی از سال کشت داده می شود؟
با رسیدن فصل بهار و آغاز سال نو، بذر کاهو کشت داده می شود، برای تولید بیشتر، بهتر است هر دو هفته‌ای یکبار بذر افشانی انجام شود اگر دمای هوا بالاتر از 24 درجه سانتی گراد باشد، کاهو زود تر رشد کرده و تخم می دهد.

اگر می خواهید در تمام فصول مختلف سال، کاهو برداشت کنید باید در اواخر شهریور یا اوایل پاییز دوباره بذر افشانی را انجام دهید. زمین مناسب برای کشت کاهو، زمینی حاصل خیز با خاک آبرفتی می باشد که در مناطق مختلفی از ایران قابل کشت می‌باشد.

کاهو

شرایط برداشت کاهوی سالادی:
روز قبل از شروع به برداشت کاهو، نباید باران ببارد یا زمین آبیاری شود. هنگام برداشت کاهو هم نباید شبنم روی کاهو باشد زیرا اگر شبنم و رطوبت روی کاهو باشد باعث ترد شدن کاهو و در نتیجه شکستگی و فساد زود‌رس کاهو می‌شود.

صادرات کاهو سالادی به روسیه امروزه به یک تجارت پر سود در زمینه کشاورزی تبدیل شده است. به گونه‌ای که اگر شما بخواهید با این کار کسب در آمد کنید، با رعایت یکسری اصول اولیه و شناخت فوت و فن‌های تجارت، می‌توانید در آمد خوبی از این تجارت کسب کنید به خصوص موارد مربوط به بسته‌بندی و حمل و نقل کاهو سالادی به روسیه را به شدت مد نظر قرار دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسین قالبی حاجیوند:
با سلام قیمت هر کیلو کاهو سالادی برای صادرات چنده
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

پرویز شاهکزهی:
کشاورز هستم ولی تجربه کاشت کاهو ندارم میخام اینکار انجام بدهم با خواندن این متن پس کاهو هم درآمد داره ما خبر نداشتیم لطفا راهنمای کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

حسین الیاسی:
کاهو ابیس برگ موجود
هادی حدادی:
ارادتمندم ممنون از جوابتون من تولید کننده محصولات کشاورزی هستم به روش گلخانه ای مدتی هست فقط کاهو کشت می کنم و تصمیم به افزایش تولید دارم اگر امکانش هست یک مقدار در مورد صادرات این محصول اطلاعاتی به من بدین که مثلا در حال حاضر قیمت خریدتون چقدر هست و ظرفیت صادراتتون محدودیت داره یا نه سپاسگذارم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>