اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

با طراحی ربات بتن خوار جهت بازیافت بتن، گام موثری در پیشرفت صنعت ساخت و ساز و صرفه جویی در مصرف آب برداشته شد. یکی از عیوب ساختارهای بتونی این است که برای تخریب طراحی نشده اند. عملیات تخریب ساختمان علاوه بر تولید گرد و غبار فراوان و آلوده نمودن محیط زیست، نیازمند به کارگیری ماشین آلات سنگین و نیروی انسانی فراوانی می باشد و قطعاً می تواند مشکلاتی را برای شهرنشینان به همراه بیاورد.

به منظور خرد کردن، تفکیک، ذوب و بازیافت سازه های بتنی تخریب شده انرژی زیادی مصرف می شود. علاوه بر آن مجریان طرح در حین پروسه ی تخریب به منظور فرو نشست گرد و غبار، آب فراوانی را به روی آوارها می پاشند که با توجه به موضوع بحران آب و توصیه های اکید در مصرف این ماده ی حیاتی، مهندسین راه و ساختمان ناگزیر به یافتن روش های نوین در حیطه تخریب و بازیافت آوارهای ساختمانی هستند.

با استفاده از تکنولوژی های جدید، فرآیند تخریب ساختمان ها سریع تر صورت می گیرد و انرژی کمتری صرف تخریب و بازیافت سازه های ساختمانی می شود.

بتن

ربات های بازیافت بتن (ربات های بتن خوار)

ربات های بازیافت بتن بعد از قرار گرفتن در ساختمان شروع به اسکن نمودن محیط پیرامون خود کرده و مسیری را که حین عملیات تخریب قرار است در آن کار کنند را تعیین می کنند. این ربات از آب برای شکستن سطح بتون و جداسازی آن استفاده می کند و مواد باقیمانده را به داخل می کشد. با استفاده از این دستگاه، گرد وغباری تولید نمی شود، مواد دور ریزی به وجود نمی آید ودیگر نیازی به جداسازی مواد نیست.

این وسیله از آب تحت فشار به نام آب تخریب (hydro-demolition) استفاده می کند؛ چیزی که امروزه برای برهنه کردن میل گردها جهت بازسازی پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از این مرحله، دوغاب سیمان فیلتر شده به واحد بسته بندی فرستاده می شود؛ سپس مصالح تفکیک شده در کیسه های بزرگ بسته و به نزدیک ترین ایستگاه بتن پیش ساخته هدایت می شوند.

واحد بسته بندی با قدرت برق و مکش جاروبرقی مانند مجهز شده است و دینام های توربینی که در مسیر مکش هوا قرار دارند چند درصد از برق مورد نیاز ربات را تامین می کنند. آب استفاده شده در این فرآیند نیز به دستگاه برمی گردد.

بعد از عملیات تخریب ساختمان هیچ ماده ای جز میلگرد باقی نمی ماند که آن نیز از سیمان, غبار و زنگ، پاک شده و برای برش و بازیافت آماده می شود. با تخریب بتن توسط ربات بتن خوار هر ذره از ساختمان تخریب شده برای ساخت سازه های جدید ساختمانی قابل استفاده خواهد بود.

بتن

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>