اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع پارچه کتان

پارچه کتان یکی از قدیمی ترین پارچه هایی است که برای لباس استفاده می شود. استفاده از الیاف کتان انقدر قدیمی است که باستان شناسان گرجستانی درون غار ها کتان خشک شده کشف کردند که مربوط به 36 هزار سال پیش می باشد.

حتی مصریان باستان مومیایی های خود را در نوار هایی ا جنس کتان می پیچیدن و مومیایی می کردند چون پارچه ی کتان دوام زیادی دارد و پارچه های کتانی در مصر و بین النهرین کاالیی لوکس بوده است. و به علت جذابیت و زیبایی و پر طرفدار بودنش نام پادشاه آن کشور را به خود اختصاص داده است.

کشور های کانادا / چین / هند / امریکا/ اتیوپی / بنگالدش / روسیه / اکران /فرانسه و ارژانتین دو کشور برتر تولید کننده کتان در جهان می باشند. کتان از فیبر و الیاف ساقه ی گیاهی به نام فالکس که گیاهی گلدار است تشکیل شده و در دوماه اخر بهار که هوا گرم است کشت می شود.

دوره رشد گیاه کتان 3ماه بوده و قطر ساقه ی آن 1/16 اینچ و قدش 110تا 120 سانتی متر است مواد غیر سلولزی کتان نسبت به پنبه بیشتر بوده و هرچه بیشتر از چربی الیاف کتان گرفته شود شفافیت و درخشندگی آن بیشتر می شود.

1- پارچه کتان کش

پارچه های کتان کش بسیار مقاوم و دوام باالیی دارند و تمام خصوصیات پارچه های پنبه ای مثل چروک شدن و ابرفت و… را دارند. این پارچه ها را با نخ های کشی میبافند و برای شسته شوی این پارچه می توان به راحتی و با خیال راحت در ماشین لباسشویی شست.

2-پارچه کتان نخی

این پارچه ها مزایای زیادی دارند چون از نخی هستند ابرفت انها خیلی کم است به اندازه 2 در صد. پارچه کتان نخی بخاطر اینکه نخی زیادی در الیاف انها موجود است لباس هایی که با این پارچه ها بدوزیم هوا راحت درآنها درجریان است و مناسب برای پوست بدن است و ضد حساسیت است.منا سب برای دوخت لباس / سرویس خواب و…

3-پارچه کتان کاغذی

پارچه کتان کاغذی در اصل همان پارچه ی لنین است که با کمی تعقییرات تبدیل به کتان کاغذی شده است. زمانی که پارچه های کتان کاغذی را میخریم اگر 70 درصد پنبه و 10 درصد پلی استر و 20درصد ویسکوز در تولید آن بکار رفته بود می توانیم بگوییم پارچه با کیفیت و مرغوبی خریده ایم.

پارچه های کتان کاغذی بسیارشبیه کاغذ هستند وقتی آن را دست میزنید صدای خش خش آن را میشنوید و بسیار ترد است. این پارچه در بین در بین پارچه های فاستونی بسیار زیبا و جلوه خاصی دارد و بخاطر همین از آن در دوخت کیف و کفش / مانتو / لباس و … استفاده می شود.

پارچه ای بسیار سبک و نازک است که همین باعث می شود زود چروک بشود اما زیبایی خود را از دست نمی دهد و به راحتی با کشیدن دست خیس صاف می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
پریسا محمودپور:
این مقاله اشتباه علمی دارد. پارچه های کتان(cotton) همون پارچه های پنبه ای ماست و به خاطر شباهتی که اسم تخم کتان نه cotton داره با پارچه لینن اشتباه گرفته میشه. در ضمن اسم گیاه هم Flax هست نه فالکس
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>