اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نحوه تولید پارچه کتان

الیاف کتان از ساقه گیاه فلاکس خارج می شود الیاف بین مغز چوبی و پوست آن قرار گرفته ضخامت این الیاف به نوع گیاه آن بستگی دارد و گیاهانی با گل های سفید و آبی وجود دارد گیاهی که گل سفید دارد دانه های بیشتر و الیافش ضخیم تر دارد.این الیاف طی فرآیندی ریسیده می شوند و بعد از آن پارچه کتان بافته می شود.

گیاه فلاکس در سه مرحله رشد می کند که به رنگ های سبز، زرد و قهوه ای در می آید. رنگ سبز آن زود برداشت می شود و الیاف ضعیفی دارد، رنگ زرد آن بهترین نوع برای تولید نخ می باشد الیاف آن بلند و نرم است به همین دلیل به راحتی می توان بر روی آن تغییراتی ایجاد کرد، نوع قهوه ای آن هم برای الیاف کوتاه و ضخیم مناسب است.

برداشت گیاه فلاکس به صورت سایر گیاهان نیست بلکه گیاه باید با ریشه از زمین جدا شود و به گونه ای که به ساقه ها هم آسیب نرسد که امروزه با ماشین های مکانیکی این کار را انجام می دهند. بعد از برداشت، آن را به صورت دسته هایی در مزرعه می گذارند تا خشک شود.

بعد در معرض رطوبت قرار می دهند تا ماده ای که الیاف را به هم میچسباند از بین برود که برای رطوبت دادن چند هفته گیاه را در زیر باران، خورشید وشبنم در مزرعه ها پخش می کنند. بعد از رطوبت دادن نوبت به تازیانه زدن و شانه کردن می رسد که در این بخش الیاف از قسمتهای اضافی جدا شده و به دو دسته الیاف کوتاه و بلند تقسیم شده که الیاف کوتاه برای نخ های ضخیم و الیاف بلند برای تولید بهترین نخ های کتان بکار برده می شود.

پارچه کتان به پادشاه پارچه ها معروف است که برای دوخت لباس و مبلمان استفاده می شود. از حسن های پارچه کتان می تواند به مقاوم بودن آن در برابر شست و شو اشاره کرد و پارچه ای است که آلرژی ایجاد نمی کند و سبک و لطیف است.همچنین در رنگ های مختلف وجود دارد که طرفداران زیادی داشته البته از ایرادات این پارچه می توان چروک شدن آن را نام برد.

نحوه شست و شو و نگهداری لباس های کتان

اگر لباس کتانی دارید که لکه ای بر روی آن وجود دارد باید برای از بین بردن آن از لکه بر مخصوص لباس استفاده کنید. به این صورت عمل کنید که لکه بر را بر روی لکه مورد نظر ریخته و چند لحظه صبر کنید سپس بشویید. برای شستن پالتو های کتان به جای پودر لباسشویی از مایع لباسشویی استفاده کنید. برای لباس های مشکی از مشکین شوی و برای لباس های رنگی از مایع رنگین شوی استفاده کنید.

برای شستن لباس های تیره از آب سرد و برای شستن لباس رنگ روشن از آب ولرم استفاده کنید برای خشک کردن لباس های کتان سعی کنید آن را در فضای آزاد پهن کنید تا خشک شود ولی اگر قصد خشک کردن با لباسشویی را دارید از خشک کن با دور کند استفاده کنید تا رنگ لباس کدر نشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
تینا یوسفی:
توضیحات خوب بود آگاه شدم کار تولید پارچه کتان برایم سوال شده بود متشکرم از اطلاعات شما
پاسخ زینگ:
ممنون از شما

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>