اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه کرباس چیست؟



پارچه کرباس چیست؟

کرباس پارچه اى ساده و بدون نقش است که با نخ پنبه اى بافته مى شود. به دلیل ارزانى از آن براى آسترى کفش، لایهٔ لباس، نظافت و بسته بندى کالا استفاده مى شود.ماده اولیه تهیه کرباس پنبه است. از پنبه به دلیل نرمی، مقاومت و سهل الوصول بودن تهیه آن استفاده می شود.

بافندگان این پارچه به طور عمده، زنان خانه دار می باشند. کرباس به وسیله دستگاه های ساده و دو وردی نساجی به عرض 35 تا 70 سانتی متر بافته می شود و تار و پود آن از نخ پنبه ای دست ریس است.بافندگان این پارچه به طور عمده، زنان خانه دار می باشند.

کرباس به وسیله دستگاه های ساده و دو وردی نساجی به عرض 35 تا 70 سانتی متر بافته می شود و تار و پود آن از نخ پنبه ای دست ریس است.طول چله از 20 الی 80 متر در نوسان است و به نیاز بافنده بستگی دارد.مرکز تولید این پارچه در استان یزد، در شهرهای اردکان، میبد، خرانق و … می باشد و از آن برای بسته بندی کالا، لایه لباس، آستری کفش و غیره استفاده می شود.

در گذشته کرباس بافی از صنایع دستی شهرستان نجف آباد بوده است و از مهم ترین منابع درآمدی این شهرستان محسوب می شده است. اما با ورود صنعت قالی بافی، این حرفه از رونق افتاد و به فراموشی سپرده شد.کرباس بافی در میان مردم نجف آباد به کار بافی معروف است.

مشخصات کرباس مرغوب

  • محکم بودن و صاف بافته شدن و داشتن کناره های تمیز
  • نداشتن نقص و به اصطلاح « زده نداشتن » بافت
  • اگر بافنده هنگام بافت بعضی از تارها را رها کرده و اصطلاحا پود از بین تارها عبور نکند و نخ لای بافت قرار نگیرد و یا بالعکس، پودها رها شوند بافت دچار ایراد می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>