اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع پارچه مخمل

ویژگی اصلی مخمل، نرم بودن آن است، بنابراین این منسوج در ابتدا در کاربردهایی که پارچه به پوست نزدیکی بیشتری دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. در عین حال، مخمل یک ویژگی بصری متمایز نیز دارد که برای استفاده در دکوراسیون منزل در کاربردهایی مانند ساخت پرده و کوسن بسیار محبوب است.

برخلاف برخی دیگر از وسایل دکوراسیون داخلی، مخمل به همان اندازه که به نظر می رسد، حس خوبی منتقل می کند. این مسئله باعث می شود تا این پارچه یک تجربه طراحی خانه با چند حس متفاوت باشد.
مخمل به دلیل نرمی زیادی که دارد گاهی اوقات در وسایل تختخواب نیز به کار می رود.

به خصوص این پارچه در عایق پتو که بین ملافه و لحاف مورد استفاده قرار می گیرد، کاربرد دارد. مخمل در لباس های زنانه بیشتر از پوشاک مردان کاربرد دارد و اغلب برای برجسته کردن منحنی بدن زنان و ساخت لباس های مجلل شبانه از آن استفاده می شود. برخی از شکل های سفت مخمل برای تولید کلاه مورد استفاده قرار می گیرند و این ماده در تولید آسترهای دستکش نیز محبوب است.

مخمل چیفون (Chiffon velvet)

به عنوان مخمل شفاف نیز شناخته می شود. این شکل بسیار ظریف از مخمل اغلب در لباس های رسمی و مخصوص مهمانی های شبانه مورد استفاده قرار می گیرد.

مخمل کراش (Crushed velvet)

شاید یکی از متمایزترین شکل های مخمل، مخمل کراش باشد که بافت متنوعی را ارائه می دهد که با پرس کردن یا پیچاندن پارچه در هنگام خیس شدن به دست می آید. مخمل کراش به جای اینکه سطح یکنواختی داشته باشد، پر از فراز و نشیب است که این حالت به صورت طبیعی در آن وجود دارد و باعث می گردد تا از نظر بصری جذاب باشد.

مخمل برجسته (Embossed velvet)

این نوع از مخمل، کلمات، نشانه ها یا شکل های برجسته ای بر رویش قرار دارد. مقطع برجسته کمی از اطراف مخمل پایین تر است و در بیشتر حالت ها، اثر برجستگی را می توان لمس نمود.

مخمل طرح دار (Hammered velvet)

به عنوان یکی از لوکس ترین شکل های مخمل در نظر گرفته می شود. این نوع از پارچه به جای اینکه خرد شود، کاملا فشرده یا له می گردد. پارچه حاصل شده به صورت خال خالی در می آید و تداعی کننده نوعی لباس نرم و گرم ساخته شده از حیوان است.

مخمل لیون (Lyons velvet)

این نوع از مخمل نسبت به دیگر گونه های این پارچه از تراکم بیشتری برخوردار است، در نتیجه این منسوج سفت برای کاربردهای متنوع لباس بیرون بسیار ایده آل است. مخمل لیون از کت ها گرفته تا کلاه، به عنوان یکی از لوکس ترین مواد لباس بیرونی در دسترس است.

مخمل پانی (Panne velvet)

هر چند که عبارت پانی می تواند به معنای چندین چیز در رابطه با مخمل باشد، اما این اصطلاح در اصل برای نوعی از مخمل کراش که در معرض نیروی فشار تک جهته خاصی قرار می گیرد، طراحی شده است. این روزها از واژه پانی بیشتر برای اشاره به مخمل حاوی ظاهر خوشه ای استفاده می شود.

مخمل اوترخت (Utrecht velvet)

این نوع از مخمل موجدار تا حد زیادی از مد افتاده است، اما هنوز هم گاهی اوقات در لباس های زنانه و مخصوص مهمانی های شبانه مورد استفاده قرار می گیرد.

مخمل تهی (Voided velvet)

این نوع از مخمل، الگوهای ساخته شده از طریق مقطع های حاوی و بدون پرز را دارد. هر تعداد از شکل ها یا طرح ها در این نوع مخمل می توانند ساخته شوند، بنابراین مخمل تهی شبیه به مخمل برجسته است.

مخمل حلقه ای (Ring velvet)

در اصل تنها مخملی که مانند حلقه عروسی ترسیم شود را می توان به عنوان مخمل حلقه ای در نظر گرفت. اساسا مخمل حلقه ای به شدت ریز و مانند چیفون روشن است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>