اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد پارچه مخمل

پارچه های مخمل به دلیل گستردگی طیف الیاف و شیوه ی بافت آنها، مصارف گوناگونی دارند اما عمده ی مصرف آنها در صنعت پوشاک و دکوراسیون داخلی است.در صنعت پوشاک از این نوع پارچه به دلیل ضخامت بالا و همچنین کرکی بودنِ آن، که حس گرما را منتقل می کند، عموما در پارچه های زمستانی و پاییزه استفاده می شود.

البته که امروزه طراحان زیادی در مجموعه های بهاره ی خود هوشمندانه از این پارچه استفاده می کنند. استفاده از پارچه ی مخمل در صنعت پوشاک به لباس ختم نمی شود. این پارچه برای تولید انواع کفش و کیف و اکسسوری ها نیز استفاده می شود.

در دکوراسیون داخلی، پارچه ی مخمل یکی از موارد جذاب موجود برای القای حس اشرافیت در محیط می باشد. استفاده از آن برای پرده، مبل، کوسن و کالای خواب از مصارف دیگر این پارچه می باشد.

پارچه ی مخمل به دلیل درخشندگی و لطافت کم نظیری که در بین پارچهها دارد، همواره یکی از سه انتخاب اصلی طراحان دکوراسیون داخلی می باشد.برای استفاده از پارچه ی مخمل در مبلمان، بهتر است از مخمل های کوبیده شده استفاده کرد زیرا ممکن است این پارچه بر اثر اصطکاک زیاد، کیفیت اولیه ی خود را از دست بدهد.

پارچه های مخملِ مورد استفاده در پرده ها، می تواند طیف وسیعی را شامل شود؛ از مخمل های پردهای با بافت کرک-بلند تا کرک-کوتاه و یا کرک های حلقوی. مخمل پردهای ساده و مخمل پردهای طرح دار از انواع پارچه ی مخمل پردهای می باشند که می توانند تمام سلیقه ها را شامل شوند.الیاف به کار رفته در پارچه ی پرده ی مخمل عموما از الیاف ابریشم، پنبه و کتان می باشد.

دلیل استفاده از پارچه ی مخمل در پرده ی سالن های تئاترسالن های تئاتر در گذشته محل رفت و آمد اشراف بوده است. به همین دلیل از پارچه ی مخمل برای پرده سالن های تئاتر استفاده میشد تا حس امنیت و تجمل را به این سالن ها بدهد.

تفاوت پارچه ی مخمل با پارچه ی جیر

ممکن است برخی افراد پارچه ی جیر را با پارچه ی مخمل اشتباه بگیرند اما این دو پارچه کاملا با یکدیگر تفاوت دارند. پارچه ی جیر، چرمِ نازک شده است که در مقابل پاره شدن بسیار حساس است اما پارچه مخمل پارچه ی بادوامی است که کرک دارد.

پارچه ی جیر یا منشا حیوانی دارد و یا کاملا مصنوعی است، این در حالی است که پارچه های مخمل از الیاف ابریشم و کتان و گاهی پنبه بافته می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
زهرا:
سلام خسته نباشید این پارچه های مخمل آینه ای مربعی یا ساده چگونه میشه تهیه کرد?مرسی تشکر
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>