اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روان کننده بتن

مزایای استفاده از روان کننده ها

  • نسبت آب به سیمان یکی از مهم ترین عوامل موثر بر بهبود خواص مکانیکی بتن است. کاهش این نسبت باعث بهبود ویژگی های مکانیکی بتن و افزایش مقاومت و پایایی آن در برابر نفوذ آب می شود.
  • روان کننده های بتن، دوام بتن را در مقابل خشکی و یا رطوبت مداوم، ذوب شدگی و یخبندان مستمر و مواردی نظیر آنها بالا می برد.
  • این افزودنی های کاهنده آب با کاهش مصرف آب و سیمان مصرفی باعث افزایش روانی سیمان و شکل پذیری آن می شوند.
  • این مواد کارایی مورد نیاز در هنگام بتن ریزی را فراهم می کنند و با افزایش کارایی در مکان های دور از دسترس و قالب ها با آرماتور انبوه باعث سهولت در بتن ریزی می شوند.
  • این مواد افزودنی با کاهش میزان مصرف سیمان کارایی لازم را برای بتن فراهم کرده و باعث کاهش حرارت هیدراتاسیون در بتن خواهند شد.
  • کاهنده های آب بر زمان گیرش بتن تأثیرگذار هستند و انواع این کاهنده ها با توجه به مواد تشکیل دهنده خود اثرات مختلفی بر گیرش بتن می گذارند.
  • روان کننده ها با کاهش میزان آب اختلاط در اسلامپ باعث کاهش جمع شدگی سیمان و افزایش مقاومت بتن می شوند. کاهش آب اختلاط به نوع سیمان، نوع و مقدار افزودنی هایی نظیر خاکستر بادی و روباره، نحوه اضافه کردن افزودنی ها، مقدار هوا، نسبت آب به سیمان و نوع سنگدانه های سیمان بستگی دارد.
  • استفاده از روان کننده های بتن منجر به کاهش تخلخل خمیر سیمان و در نهایت نفوذناپذیری آن می شود. در بتن های حاوی روان کننده می توان با کاهش عیار سیمان مصرفی میزان نفوذپذیری بتن را کاهش داد که این امر ناشی از درجه حرارت بالای هیدراتاسیون می باشد.
  • مواد افزودنی باعث افزایش کیفیت، مقاومت، دوام، کارایی و نفوذناپذیری بتن در برابر آب شده و اجرای عملیات بتن ریزی را آسان تر می کنند.

روان کننده بتن

عملکرد روان کننده ها
در صورت ترکیب سیمان پرتلند با آب، کم بودن نیروی دافعه در بین ذرات سیمان باعث چسبیده شدن این ذرات به یکدیگر و ایجاد کلوخه می شود. افزودن روان کننده ها این کلوخه های ایجاد شده را از هم باز می کند و ذرات سیمان را پراکنده می سازد، پخش شدن ذرات سیمان و کاهش نیروی جاذبه بین آنها حرکت ذرات را آسان تر می کند. در این صورت بتن حاصل شده از خاصیت روانی بالایی برخوردار است و کارایی آن نیز نسبت به بتن بدون روان کننده بیشتر می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>