اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

 پارچه ابریشم

صادرات پارچه ابریشم:
یکی از مهم ترین منسوجات صنایع نساجی، ابریشم است. الیاف ابریشم به دلیل استحکام (98 درصد از ابریشم را پروتئین تشکیل می دهد) و شفافیتی که دارد، در صنعت فرش بافی و پوشاک بسیار کاربرد دارد.

بیشترین حجم تولید و صادرات ابریشم در آسیا قرار دارد؛ که حدود 90 درصد سهم تولید جهانی را در بر می‌گیرد. این مقدار ابریشم بیشتر در سه کشور چین، هند و ایران تولید می شود.

این امر بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در بازار جهانی متقاضیان زیادی دارد. جهت آشنایی با این سه کشور و تولیدات ابریشم آن ها با ما همراه باشید.

 پارچه ابریشم

چین:
سهم چین در تولید ابریشم جهان، حدود 150 هزار تن است و می توان آن را بزرگ ترین تولید کننده ابریشم دنیا دانست. دلیل آن نیز وجود به روزترین تجهیزات نساجی و نیروی کار فراوان است.

صنایع نساجی و ابریشم چین در رتبه نخست دنیا قرار دارد و به طور کلی، چین نیمی از سهم بازار جهانی نساجی را در اختیار دارد؛ همچنین در تولید و صادرات تمامی زیر مجموعه‌های صنعت نساجی موفق می‌باشد.

پارچه ابریشم هندی

هند:
هند از لحاظ تولید ابریشم، با تولید تقریبی 30 هزار تن در سال، در رتبه دوم دنیا قرار دارد. صنعت نساجی و صادرات ابریشم هند در بین چند کشور برتر دنیا قرار می‌گیرد. این کشور با درآمد 40 میلیارد دلاری از صادرات صنعت نساجی، جایگاه پنجم دنیا را از آن خود کرده است.

اولین دلیل موفقیت هند در کسب این جایگاه و رسیدن به این مقدار صادرات، استفاده از فناوری های جدید و پیچیده برای تولید و عرضه انبوه‌ پوشاک و پارچه است.

 پارچه ابریشم

ایران:
ایران از حیث تولید ابریشم، با تولید 150 تن در سال، در بین سه کشور برتر آسیا و جایگاه هشتم دنیا قرار دارد.

سابقه ی دیرینه ایران در نوغانداری باعث شده تا کشور عزیزمان در تولید و صادرات ابریشم عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشد. استان های خراسان رضوی، گیلان، اصفهان و مازندران از مهم ترین قطب های تولید ابریشم در ایران می باشند.

استان گیلان اولین و خراسان رضوی دومین استان از نظر حجم تولید هستند. برای بهبود و پیشرفت تولید ابریشم باید بیشتر روی بخش تولید و به روز کردن تکنولوژی و تجهیزات تمرکز کرد؛ البته در سال های اخیر، به رغمِ نبود تمهیدات و نظارت لازم بر واردات ابریشم، شاهد کاهش تولیدات ابریشم در ایران بوده ایم.

واردات ابریشم نامرغوب و بی کیفیت، یکی دیگر از آسیب‌هایی است که به صنعت نساجی و فرش‌بافی کشورمان وارد شده است. ادامه این روند باعث کاهش انگیزه‌ی نوغانداران و در نهایت از بین رفتن این صنعت گران‌بها خواهد شد.

صنعت نساجی، صنعتی بسیار گسترده می باشد و این گستردگی باعث شده تا با ایجاد کمی نوآوری و خلاقیت در آن بتوان به موفقیت های چشمگیری رسید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نبی نارویی مقدم:
خریدار پارچه ابریشم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>