اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گچ از جمله مصالح ساختمانی است که در نازک کاری بنا به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. این متریال پودری سفید رنگ است که مستقیماً از سنگ گچ موجود در طبیعت به دست می آید. گچ و گچ کاری مفاهیمی آشنا در صنعت ساختمان سازی هستند که همواره شنیده می شوند. این متریال از گذشته تا امروز مورد استفاده گرفته و پیشرفت های بسیاری بر روی آن به منظور ارتقاء کیفیت انجام شده است. در حال حاضر گچ گیپتون با قابلیت های منحصر بفرد خود به بازار عرضه می شود و پوشش مناسبی برای انواع سطوح خصوصاً سطوح بتنی در نظر گرفته می شود. در نوشته های پیشین به معرفی گچ ساختمانی و بررسی معایب و مزایای این مصالح کاربردی پرداخته شد. هم اکنون در این نوشته قصد داریم شما را با نوع جدیدی از آن تحت عنوان گچ گیپتون آشنا کنیم.

گیپتون

گچ گیپتون
گچ گیپتون یکی از انواع مصالح ساختمان است که به نسبت گچ معمولی از زمان گیرش اولیه و ثانویه بالاتری برخوردار می باشد. زمان گیرش اولیه این گچ 27 دقیقه و زمان گیرش ثانویه آن 37 دقیقه است. این متریال برای روکش کاری انواع دیوارهای بتنی، سیمانی، آجری، فومی و … مناسب بوده و قابل استفاده در چندین لایه است. این نوع گچ را می توان در یک و یا دو لایه بر سطح مورد نظر اعمال نمود. گچ معمولی را نمی توان برای سطوح بتنی و سیمانی به آسانی به کار برد زیرا از چسبندگی لازم بر روی سیمان و بتن برخوردار نیست و جذب آب آن زیر 2 درصد است. به همین دلیل گچ کاران سعی می کنند از گچی استفاده کنند که چسبندگی بالایی داشته و به راحتی سطح را پوشش دهد. وقتی گچ گیپتون در کوره حرارت می بیند یکسری افزودنی به آن اضافه می شود که منجر به افزایش قابلیت چسبندگی آن بر روی انواع سطوح می گردد. لازم به ذکر است که تنش فشاری گچ گیپتون 26/5 نیوتن بر میلی متر مربع و تنش خمشی آن 23 نیوتن بر میلی متر مربع است.

گیپتون

موارد استفاده از گچ گیپتون

  • سطوح سیمانی
  • بلوک های ACC
  • فوم پلی استایرن
  • بلوک های سبک بتنی
  • بلوک های سبک گچی
  • سطوح بتنی

در حال حاضر ساخت دیوارها و سقف های بتنی امری بسیار رایج در صنعت ساخت و ساز شده است. یکی از مشکلاتی که در اندودکاری سطوح بتنی با ملات گچی پیش می آید جذب رطوبت گچ توسط بتن است که این امر منجر به ترک خوردگی گچ می گردد. گچ های معمولی را نمی توان بر روی دیوارها و یا سقف بتنی اعمال کرد به همین دلیل گچ گیپتون بدین منظور استفاده می شود. ملات ساخته شده از این نوع گچ به راحتی بر روی بتن می چسبد و سطحی یکدست و یکپارچه بدون خلل و فرج و یا ترک خوردگی ایجاد می کند. علاوه بر آن این گچ از قابلیت روکش کاری با انواع متریال ها نیز برخوردار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>