اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع ابریشم

ابریشم یک نخ طبیعی است که از پیلهٔ کرم ابریشم گرفته می شود. عمده تشکیل دهنده آن پروتئین است. از نخ ابریشم، پارچه های ابریشمی می بافند که یکی از بهترین و نرم ترین پارچه های دنیا به شمار می روند.

ابریشم خالص

ابریشمی است که تنها صمغ ها و آلودگی ها از آن جدا شده و هیچ ماده ی دیگری برای جبران وزن ازدست رفته هنگام جوشیدن و تصفیه به آن اضافه نشده است. درنتیجه خالص ترین ابریشم محسوب می شود.

ابریشم وحشی

از کرم های ابریشم وحشی که برروی برگ های بلوط زندگی می کنند، به دست می آید. کمی از ابریشم معمولی زبرتر است. به آن ابریشم شرقی هم می گویند.

ابریشم کرم های درخت توت

از کرم های ابریشم پرورشی ساکن بر درخت توت به دست می آید. نام گونه ی این کرم، بامبیکس موری است.

شارمیز ابریشمی

یکی از انواع پارچه ابریشمی که نرم است و وزن متوسطی دارد و ظاهرش ظریف، توری، براق و ساتن مانند است. نوع جیر آن، ساختار سبک تری دارد. احتملاً یکی از بهترین پارچه ها برای ساخت پیراهن زنانه است، زیرا دراپ فوق العاده ای دارد و همچنین گزینه ای مناسب برای لباس عروس، لباس زیر و لباس خواب است.

دوخت این پارچه به علت لغزندگی دشوار است و نیاز به مهارت دارد. براق بودن آن ناشی از بافت ساتن است که مورد پسند برخی نیست. همچنین اندکی چسبنده است و زود چروک می شود؛ باوجوداین، از شکوه و جلال آنچیزی کم نمی شود. اگر لباس شب گران قیمتتان از این جنس است، بهتر است آن را بادست بشویید و یا به خشکشویی ببرید.

ابریشم چیفون

یکی دیگر از انواع پارچه ابریشمی، چیفون است که بافت نرمی دارد؛ اما هنگام لمس زبر است. چیفون، نرم و ظریف و توری شکل است و در رنگ ها و طرح های مختلفی موجود است. سستی، لغزندگی و نازکی آن باعث شده که دوخت سختی داشته باشد. معمولاً برای روی لباس و دامن یا برای سرآستین ها استفاده می شود.

ابریشم دوپیونی

وزن متوسطی دارد و دورو بوده و همچنین ساختاری برجسته و بافتی سست دارد. کمی شبیه به شانتون است، اما الیاف ضخیم تر و بزرگ تر و شفافیت کمتری دارد. به آسانی چروک نمی شود. این پارچه از به هم تنیدن دو رشته نخ با رنگ های مختلف ساخته می شود و بنابراین براقیت کمتری دارد و تنها درمقابل نور می درخشد؛ علاوه بر این مواررد، نسبت به شارمیز و چیفون راحت تر دوخته می شود و گزینه ای مناسب برای دوخت لباس عروسی است.

رنگ زنده و جلوه گر آن، نمایی فوق العاده به پارچه می دهد. از آن هم می توان برای ساخت لباس های شل و هم لباس های نیمه تنگ استفاده کرد.یادتان نرود قبل از شروع به دوخت و دوز پارچه، آن را بشویید. خشکشویی روش مناسبی است. شستشو با دست ممکن است به ساختار آن آسیب برساند. در بیشتر لباس های عروس از این پارچه استفاده می شود زیرا در عین زیبا بودن، قیمت مناسبی دارد. این پارچه قابلیت قلاب دوزی، منجوق زنی و چاپ طرح هم دارد، اما کشش خوبی ندارد.

تور ابریشمی

ابریشمی سبک، نرم و درخشان است. از آن بیشتر در آستردوزی و تودوزی استفاده می شود و دوخت سختی ندارد.

ابریشم خام

از دیگر انواع پارچه ابریشمی ابریشم خام است. ابریشمی که مستقیما از پیله گرفته شده وتبدیل به نخ می شود. بدون آن که لایه ی محافظتی صمغ مانند و سراسین از آن جدا شود. رنگ اصلی آن کرم یا زرد رنگ است.

لیف ابریشمی (ابریشم نیم تاب)

بافت آن بزرگ و تقریباً غیر درخشان است و ساختاری برجسته دارد و گاهی با ابریشم خام اشتباه گرفته می شود. برجسته بودن آن به علت طرز بافتش است که در آن الیاف کوتاه با گره های زیاد به هم تابیده می شوند. تن خور این پارچه خوب است، به راحتی چروک نمی شود، دوخت آن آسان است، لبه هایش به راحتی نخ نما می شوند و مقاومت آن به اندازه ی دیگر ابریشم ها نیست. از آنجایی که آب می رود، قبل از دوخت آن را بشویید. شستشو با دست نیز مجاز است.

شانتون ابریشمی

این پارچه بسیار شبیه به ابریشم خالص است و به بافت تارتار شده اش که حالت ساییدگی دارد معروف است. وزن آن نسبتاً زیاد، کمی زبر و درخشان است.

ارگانزا ابریشمی

یکی از انواع پارچه ابریشمی که مثل چیفون نرم و شفاف است، اما مستحکم تر که بیشتر برای دامن، آستین و پشت استفاده می شود. بافت ابریشم آن تصفیه نشده است و همچنین کمی هم شبیه به تور است، اما مستحکم تر و سنگین تر. نخ های آن به راحتی قابل مشاهده است و به سادگی چروک می شود. از آن بیشتر در آستر دوزی استفاده می شود. اما به علت براق بودن، در رویه دوزی هم به کار می رود.

ماهوت ابریشمی

پارچه ی این ابریشم نرم، هموار، سبک و نسبتاً مات است. بافت فشرده ای دارد و برای دوخت لباس مناسب است.

ابریشم زربفت (گل برجسته)

این پارچه ی سنگین درواقع ابریشم ترکیبی است که روی آن طرح ها و نقوش برجسته ای بافته شده است. بیشتر درساخت مبلمان استفاده می شود.

کرپ

پارچه ای سبک، لغزنده و نازک است و دراپ خوبی دارد. سطح آن، زیگ زاگ مانند و ناهموار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>