اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

راه های تشخیص ابریشم اصل

نخ های ابریشم طبیعی حاصل از کرم ابریشم با ساختمان پروتئینی، از دیرباز در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گرفت و برای تولید البسه و پارچه ابریشم زینتی به کار می رفت، اما این نخ بعد از تولید و عرضه الیاف ساخته شده توسط بشر طی سالیان گذشته، در حال تغییر کاربری است.

الیاف ریون با ساختمان سلولزی در دهه 1930 میلادی به صورت تجاری به بازار صنعت نساجی معرفی و عرضه شد و به سرعت در اغلب موارد مختلف، به دلیل شباهت ظاهری به نخ های ابریشمی، جایگزین این نخ شد.

اما عمر این جایگزینی چندان طولانی نبود و با دستیابی بشر به فرمولاسیون تولید مواد اولیه مشابه ساختارهای طبیعی، الیاف مصنوعی همچون پلی آمید و پلی استر در بسیاری از کاربردها جای الیاف ریون را نیز گرفتند.

امروزه نخ های پلی استر با درخشندگی زیاد تحت عنوان « ابریشم مصنوعی » در تولید البسه و انواع کفپوش های ابریشم مورد استفاده قرار می گیرد. کارشناسان صنعت نساجی تغییر ذائقه بازار را مهم ترین عامل این تغییرات کاربری می دانند.

راه های تشخیص ابریشم اصل از مصنوعی

سوزاندن پارچه

یکی از راه هایی که سریعاً به جواب می رسد و هر کسی می تواند این امتحان را انجام دهد سوزاندن قسمتی از پارچه است. به این صورت که نخی از پارچه را جدا کنید و مطمئن شوید که نخ دوخت نباشد و از خود تار و پود پارچه باشد.

با یک فندک یا کبریت زیر نخ روشن کنید و سعی در سوزاندن نخ کنید. هنگام سوزاندن نخ باید به موارد زیادی توجه کنید از جمله نحوه سوختن نخ، بوی حاصل از سوختن و خاکستر باقی مانده از نخ سوخته شده.

اگر نخ هنگام سوختن جمع شد و به حالت گلوله درآمد یعنی پارچه ابریشم مصنوعی است زیرا ابریشم طبیعی در هنگام سوختن آهسته می سوزد و به حالت پودر در می آید. بوی حاصل از سوختن ابریشم طبیعی مانند بوی موی سوخته می باشد اما ابریشم مصنوعی مانند بوی کاغذ سوخته می دهد.

ظرافت پارچه

پارچه ابریشم اصل ظرافتی دارد که با یک امتحان ساده می توان آن را تشخیص داد. به طور مثال می توان پارچه ابریشم را از یک حلقه کوچک مانند حلقه ازدواج عبور داد اگر به راحتی پارچه از حلقه رد شد یعنی ابریشم اصل می باشد اما اگر با فشردگی و کمی سختی عبور کرد ابریشم مصنوعی است.

لمس پارچه


یک راه ساده دیگر که می توان پارچه ابریشم اصل را تشخیص داد لمس پارچه می باشد پارچه ابریشم پس از کمی لمس کردن از خود گرما تولید می کند و باعث می شود کف دست گرم شود اما ابریشم مصنوعی این خاصیت را ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>