اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نام برند Land Rover
از سال 1947 لندرور تنها به خودرو های آفرود شرکت روور گفته می شد، در واقع خودرو های شاسی بلند کلاس سالن به لندرور مشهور بودند، از سال 1978 این نام به عنوان برند اختصاصی بر پایه همان شرکت روور فعالیت خود را آغاز کرد.

نام برند Lexus
همانطور که می دانید بخش خودرو های لاکچری و لوکس تویوتا، لکسوس نام دارد، معنای خاصی برای کلمه لکسوس وجود ندارد، اما جالب است بدانید، پیش از تولید این برند قرار بود نام آن الکسیس گذاشته شود، اما از نظر مدیران وقت تویوتا، الکسیس که یک نام معروف در جهان است مناسب یک برند خودرو نبود. سرانجام کلمه لکسوس برای این برند انتخاب شد.

نام شرکت Lincoln
لینکلن بخشی از امپراطوری فورد در سال 1922 بود که پنج سال پیش از آن توسط هنری للند و پسرش تأسیس شد، نام لینکلن از آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا گرفته شده است، هنری للند در دومین دوره رئیس جمهوری لینکلن، 21 سال داشت. برخلاف مدیران تویوتا، للند مشکلی در انتخاب یک اسم مشهور برای برند خودروسازی خود نداشت.

نام شرکت Mazda
نام مزدا از سال 1931 برروی خودرو های مختلفی استفاده شد، اما شرکت مزدا تا سال 1984 با نام ToyoKogyo فعالیت می کرد، دو علت برای انتخاب این نام محتمل است، اول آنکه مزدا می تواند الهام گرفته شده از اسم موسس شرکت به نام جوجیرو ماتسودا باشد، یا آنکه به نام اهورا مزدا الهه زرتشتی ارتباط داشته باشد. به جز این دو مورد، معنای دیگری برای نام مزدا وجود ندارد.

نام شرکت Mercedes-Benz
نماینده شرکت دایملر، امیل جنیلک، در ابتدای قرن بیستم نام یکی از خودرو های اسپرت شرکت را به نام دخترش، مرسدس گذاشت. سپس با موفقیت آن خودرو، دایملر نیز نام مرسدس را تایید کرد و به این ترتیب خودرو مرسدس مشهور شد. در سال 1926 و پس از ادغام دایملر و بنز، تمام خودرو های جدید این شرکت با نام مرسدس بنز شناخته شدند. خانوم مرسدس، سه سال پس از آن در سن 39 سالگی درگذشت و هرگز جهانی شدن نام مرسدس بنز را ندید.

بر خلاف برخی لغات، میتسوبیشی معانی زیادی در زبان ژاپنی دارد که یکی از آن ها به معنی "سه الماس" است، در واقع لوگو میتسوبیشی نیز نقش سه الماس است. این نام در سال 1837 بر روی این شرکت که در آن زمان در حوزه حمل و نقل فعال بود، گذاشته شد.

نام شرکت Nissan
هلدینگ Datsun در کنار تمامی تجارت های خود به تولید خودرو نیز مشغول بود، مدل های این شرکت با نام نایهون سانگیو شناخته می شدند. پس از جدی شدن تجارت خودرو، نام نیسان به عنوان مختصر نایهون سانگیو انتخاب شد.

نام شرکت Subaru
سابورا نامی ژاپنی برای خوشه ستاره ای پروین است. لوگو این شرکت نیز از 6 ستاره تشکیل شده که در کنار نشان دادن خوشه ستاره ای، 5 ستاره آن به افتخار تمامی 5 شرکتی است که در دهه 1950 زیر نظر شرکت فوجی ادغام شدند و ستاره ششم نشان خود شرکت فوجی است که وارد صنعت خودرو شد. نکته جالب آن است که خوشه پروین از 7 ستاره اصلی تشکیل شده است.

نام شرکت Tesla
این نام به افتخار نیکولا تسلا مخترع و مهندس برق کروات مشهور و همکار توماس ادیسون انتخاب شده، به تازگی ادعا می شود تسلا نقش اساسی در تولید لامپ داشته و ادیسون تنها با سرقت ایده های او و تجاری سا زی آن ها توانسته خود را در تاریخ ماندگار کند.

نام شرکت Toyota
ساکیچی تویودا، موسس تویوتا خودرو های خود را با نام خودش معرفی می کرد، پس از تجاری شدن این برند و سرپا شدن شرکت تویودا، به علت ساده و روان بودن نام تویوتا در زبان ژاپنی، این نام به جای تویودا انتخاب شد.

نام شرکت Vauxhall
واکسول که تا حدودی با نام اوپل نیز شناخته می شود نام یک شرکت دریایی در لندن بود که در ادامه به صنعت خودرو وارد شد. این نام بر اساس Fawkes de Breauté سرباز مشهور انگلیسی که برای شاه جان و هنری سوم خدمت می کرد انتخاب شده، شرکت واکسول در ابتدا Fawkes Hall سپس Foxhall و درادامه Vauxhall نامیده شد.

نام شرکت Volkswagen
نام فولکس واگن اولین بار برای مدل اصلی قورباغه ای استفاده شد، این خودرو توسط فردیناند پورشه به آدولف هیتلر پیشنهاد شد تا در سیستم حمل و نقل آلمان مورد استفاده قرار گیرد. با مطرح شدن خودرو فولکس واگن، بعد از جنگ جهانی شرکت تولید کننده آن نیز به همین اسم درآمد و حال بزرگ ترین شرکت خودروسازی در دنیا، همین فولکس واگن آلمانی است.

نام شرکت Volvo
شرکت ولوو در ابتدا به عنوان یک برند فرعی زیر مجموعه شرکت یاتاقان سازی سوئدی SKF ایجاد شد، ولوو در لاتین به معنای "من می چرخم" یا "چرخیدن" است. نام ولوو با تجارت اصلی شرکت SKF شباهت معنایی زیادی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>