اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موزاییک

انواع واش بتن
واش بتن در انواع مختلف تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد که در ذیل به معرفی آنها پرداخته ایم:

  • واش بتن درجا

قبل از ورود ماشین آلات تولید موزاییک به صنعت ساخت و ساز، واش بتن به صورت درجا ساخته میشد. بدین منظور مخلوط بتن اماده درون قالب های مورد نظر ریخته و بعد از صاف کردن سطح و شستشوی آن با فشار آب، سیمان اطراف سنگدانه ها شسته شده و قسمتی از سطح سنگ ها برجسته می گردید. این موزائیک به دلیل عدم دارا بودن فرمولاسیون دقیق ساخت، در کوتاه ترین زمان ممکن کیفیت خود را از دست داده و سنگدانه های آن از بتن جدا می شوند. به همین دلیل هم اکنون جایگاهی در پروژه های ساخت و ساز ندارد.

  • واش بتن ویبره

برای تولید این کفپوش ابتدا مخلوط سیمان، سنگ دانه، پودر سنگ و آب را درون قالب ریخته، سپس آن را روی میز ویبره قرار می دهند تا در اثر لرزش حباب های درون مخلوط از بین رفته و تراکم آن افزایش یابد. پس از اینکه واش بتن به مقاومت نسبی دست یافت، آن را از قالب خارج نموده و توسط فشار آب سطح آن به صورت برجسته در می آید.

  • واش بتن پرسی

در ساخت نوع پرسی ابتدا 50 درصد قالب را با مخلوط آماده و مابقی را با ماسه، سیمان و مقدار کمی آب پر کرده و پرس می نمایند. پس از عملیات پرس، مخلوط متراکم از قالب خارج شده و به مدت یک روز در اتاق بخار نگهداری می شود. بعد از آن سطح شستشو داده می شود. پرس پر قدرت تر منجر به افزایش تراکم و مقاومت موزائیک می گردد.

  • واش بتن آنتیک

در پروسه تولید این واش بتن ماشینی نوین، انتخاب مواد اولیه با حساسیت و دقت بالا صورت می گیرد. سنگدانه ها باید از استانداردهای لازم در خصوص ضریب سایش در برابر سیمان، جذب آب، مقاومت فشاری و رنگ یکنواخت برخوردار باشند. مواد اولیه این محصول شامل پودر میکرونیزه، پیگمنت های رنگی، سنگدانه ها، سیمان، آب و سایر افزودنی ها می باشند.

موزاییک

مزایای واش بتن

  • مقاومت این کفپوش در برابر سرما و نفوذ آب بسیار بالاست و دچار یخ زدگی و ترک خوردگی نمی شوند.
  • در تولید این نوع موزاییک از سیمان پرتلند با عیار 400 استفاده می شود.
  • مقاومت فشاری بتن شسته بسیار بالاست.
  • سنگدانه ها در سطح موزاییک تراکم یکنواختی دارند.
  • به دلیل چسبندگی بالای سنگدانه ها به بتن امکان جدا شدن سریع آنها وجود ندارد.

موارد استفاده از واش بتن
بتن شسته اصولا در مکان های عمومی و محوطه پارک ها, فضای سبز, پیاده رو ها, فضای کنار استخرها, محوطه بین بلوک های ساختمانی، روف گاردن، باغ ها و … به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد. موزاییک های بتن شسته را می توان با دیگر مصالح ترکیب نمود و طرح دلخواه را ایجاد کرد. از این کفپوش ها در محیط های رو بسته نیز می توان استفاده نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>