اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تفاوت ساتن و ابریشم

پارچه ی ساتن ممکن است گاها به دلیل لطافت آن با پارچه های ابریشمی اشتباه گرفته شود. اما عمده ی تفاوت این دو پارچه به منشا آن ها باز می گردد. پارچه های ابریشمی منشا گیاهی دارند اما انواع ساتن ها از ترکیب الیاف طبیعی مثل ابریشم و پنبه با انواع الیاف نایلونی، پلی استر، استات بافته می شوند.

الیاف نایلونی به استحکام پارچه های ساتن اضافه می کند و الیاف پلی استر و استات با بافت های مخصوص لطافت پارچه های ساتن را دو چندان می کند.

برای تشخیص پارچه های ساتن از پارچه های ابریشمی می توانید یک تار از پارچه را جدا کنید و آتش بزنید اگر نخ شما در حین سوختن جمع شد پارچه شما ساتن می باشد اما اگر بدون جمع شدن، تار آتش گرفت، پارچه ای که در اختیار دارید ابریشمی است.

تفاوت دیگر پارچه های ابریشمی و ساتن در وزن آن هاست. این پارچه به مراتب سبک وزن تر از پارچه های ابریشمی هستند و همین سبک وزنی آن هاست که باعث می شود پر کاربردترین پارچه در لباس های عروس و چین دار باشند.

نکته ی قابل توجه و مهمی دیگری که در خرید پارچه می تواند تأثیر گذار باشد، قیمت آن هاست که پارچه های ساتن با قیمت کم تر و در عین حال تنوع و کیفیت بهتر می تواند انتخاب بهتری نسبت به پارچه های ابریشمی باشد.

ویژگی های عمومی پارچه ساتن

پارچه ساتن بهاره است اما از آن جایی که کاربرد آن بیشتر در لباس شب و عصر می باشد در تمام فصول با تنوع کامل در دسترس شماست. طیف رنگی و طرح های آن به قدری گسترده است که به راحتی می توانید رنگ و طرح دلخواه تان را در بین پارچه های ساتن بیابید. پارچه های ساتن روی براقی دارند و پشت پارچه مات است.

ریزش پارچه ی ساتن طیف گسترده ای را به خود اختصاص می دهد. به عنوان مثال ساتن حریرها بیشترین ریزش را دارند و برای انواع دامن های چین دار مناسب ‍اند اما ساتن های مات که اصطلاحا به آن ها ساتن آمریکایی نیز گفته می شود ریزش کمی دارند و برای دامن های پفی و سیلوئت های پوشیده بسیار مناسب هستند.

کیفیت پارچه های ساتن هم با توجه به الیاف بافته شده و نوع بافت آن می تواند متفاوت باشد. پارچه هایی با درجه ی کیفی A+، کمتر در معرض نخ کش شدن و در رفتگی قرار می گیرند. نکته ی دیگر در مورد پارچه های ساتن تراکم بالای این پارچه و در عین حال سبک وزنی آن است که اهمیت مراقبت از آن را دو چندان می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
فرزام بدری:
باسلام خسته نباشید قیمت ساتن ابریشمی را برام میفرستید برای خرید مغازه میخوام متشکرم از لطف شما
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>