اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن دوغابی

در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی مصالحی بیشماری وارد عرصه ساخت و ساز شده اند که هم از نظر کیفیت و هم دوام و مقاومت نسبت به مصالح پیشین ایده آل تر می باشند. بتن از جمله این مصالح است که در طول سال ها روش تولید آن با توجه به کاربردهای مختلف تغییر کرده و با خواص جدید خود نقش موثری در ساخت سازه های مستحکم داشته است. در نوشته های پیشین در بخش بتن مطلب متعددی به منظور آگاهی شما منتشر شده است اما هم اکنون در این نوشته قصد داریم نوع دیگری از بتن که از کارایی بسیار بالا برخوردار می باشد را به شما معرفی نمائیم. این بتن که تحت عنوان بتن پیش آکنده معرفی شده بسیار مقاوم و کاربردی است و از گرمازایی حین بتن ریزی جلوگیری می کند از این رو در بتن ریزی های حجیم در مناطق مختلف از آن استفاده می شود.

بتن پیش آکنده یا بتن PA به نوعی بتن گفته می شود که برای بتن ریزی مکان هایی که نمی توان برای آن ها از بتن معمولی استفاده کرد، کاربرد دارد. وقتی ملات ماسه سیمان بعد از ریختن مصالح سنگی درون قالب تزریق شود، بتن حاصل بتن پیش آکنده یا بتن دوغابی نامیده می شود. به منظور داشتن بتنی مرغوب و ایجاد پیوستگی مناسب بین سنگدانه ها و دوغاب باید هر نوع ناخالصی و گرد و غبار از سنگدانه های درشت پاک شود.

بتن دوغابی

سنگدانه هایی که برای تولید بتن دوغابی مورد استفاده قرار می گیرند باید از ویژگی های زیر برخوردار باشند:

  • سنگدانه ها باید تقریباً یک اندازه باشند زیرا دانه بندی آن ها بر پوکی بتن تأثیرگذار می باشد. هر چه سایز سنگدانه ها یکسان و یکنواخت تر باشد میزان پوکی بیشتر خواهد شد. دانه ها می توانند دارای حدالقل سایز 13 الی 40 میلی متر باشند. اگر به مقدار زیاد از شن های ریز استفاده شود، پوکی کاهش یافته و تزریق ملات سخت می شود.
  • سنگدانه ها و شن ها باید از هر نوع گرد و غبار و آلودگی پاک شوند زیرا در صورت عدم شستشوی آن ها آلودگی در ملات مخلوط باقی می ماند و نمی توان آن را جدا کرد.
  • چگالی سنگدانه ها و ذرات شن در بتن های سنگین باید 5/3 الی 8/7 باشد.
  • شن های رودخانه ای که شکسته یا نیمه شکسته هستند برای تهیه این بتن مناسب می باشند زیرا پوکی مورد نیاز را ایجاد می کنند.
  • در تولید این بتن نباید از ماسه شکسته یا نیمه شکسته استفاده کرد زیرا در این صورت با آب کمتر می توان ملات را روان کرد و به نتیجه بهتری با فشار تزریق کمتر دست یافت.
  • ماسه های این بتن باید توپر بوده و از استحکام لازم برخوردار باشند. علاوه بر آن عاری از گل و لای باشند.

مصالحی که برای تهیه بتن پیش آکنده استفاده می شوند، قبل از افزودن دوغاب به ملات باید خیس شوند اما مدت زمانی که آب بر روی آن ها می ماند نباید طولانی شود زیرا در این صورت جلبک بر روی آن ها رشد خواهد کرد. ملات بتن دوغابی توسط لوله هایی که قطر آن ها 35 میلی متر است با فشار پمپ می شود. سپس وقتی سطح ملات بالا آمد، لوله ها را بیرون می آورند. در بتن ریزی به این طریق به ارتعاش داخلی نیاز نیست اما می توان با ارتعاش خارجی کیفیت سطح نهایی را ارتقاء بخشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>