اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آشنایی با صنعت خودرو سازی کلمبیا
صنایع خودرو سازی کلمبیا در سال 1975 بنیان نهاده شد. صنعت خودرو سازی در این کشور بر محور مونتاژ اتومبیل ها با برندهای خارجی متمرکز گردیده است. این فعالیت صنعتی شامل مونتاز انواع خودرو از قبیل، وسیله نقلیه شخصی، کامیون، اتوبوس، موتور سیکلت و تولید برخی از قطعات خوردو با هدف تامین نیاز داخلی و صادرات به بازارهای منطقه در حال فعالیت است.در حال حاضر 99 درصد از این صنعت در مونتاژ خودرو، 84 درصد در تولید موتور سیکلت و 50 درصد در تولید قطعات یدکی فعال است. صنعت خودرو سازی کلمبیا در حدود 4 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تامین می نماید. در این کشور 8 شرکت مونتاژ کننده وجود دارد. 4 مجتمع تولید کننده 96 درصد از تولید را در اختیار دارند. همچنین 7 مجتمع تولید کننده موتور سیکلت در این کشور فعال هستند. بنابر آمار های منتشره ناوگان حمل و نقل کلمبیا دارای 13 میلیون وسیله نقلیه و موتور سیکلت می باشد. از این تعداد در حدود 7 میلیون به وسایل نقلیه شخصی و کامیون و 5 میلیون نیز موتورسیکلت می باشند. پیش بینی می شود که تقاضا در این کشور رشد متوسط سالانه ای برابر با 7.7 درصد بین سال های 2018 تا 2022 را تجربه نماید. صنعت خودرو سازی کلمبیا 3.2 درصد از نیروی فعال در بخش صنعتی کشور را با تعداد 325 هزار نفر به خود اختصاص داده است.

کلمبیا دارای بازاری با پتانسیل بالا برای رشد صنعت خودرو سازی می باشد. نرخ موتوریزه بودن جمعیت در این کشور با 98 خودرو برای هر 1000 نفر در منطقه آمریکای لاتین پس از کشورهای آرژانتین با 301 و شیلی با 228 و اکوادور با 131 با 98 خودرو در مقام چهارم قرار دارد.

کلمبیا دارای بازار بالقوه و رو به رشدی در صنعت خودرو می باشد، این کشور در سال 2014 رکورد جدیدی را در فروش خودرو با بیش از 328 هزار دستگاه ثبت کرد که این میزان درسال 2014 با 12 درصد افزایش روبرو بود. 34 درصد از فروش این بازار متعلق به خودرو های تولید داخلی بود. براساس برآوردهای کسب و کار، انتظار می رود فروش وسایل نقلیه بین سال های 2015 تا 2019 به طور متوسط 5.8 درصد رشد داشته باشد که انتظار می رود فروش آن از 430 هزار واحد بالاتر برود.

براساس آمار منتشره در پایان سال 2018 تعداد 256.662 اتومبیل در این کشور فروخته شد که در مقایسه با سال 2017 رشد 7.7 درصدی را به نمایش گذارد. بنابر برآخرین گزارش منتشره توسط انجمن خودرو سازان تعداد ثبت خودرو در سیستم حمل و نقل کلمبیا در ماه ژوئن به 19.489 دستگاه رسید که در مقایسه با آمار موجود در مدت مشابه در سال2018 بیانگر 6.4 درصد رشد می باشد. عملکرد ثبت خودرو در شش ماهه اول سال 2019 در مقایسه با مدت مشابه در سال 2018 بیانگر رشد 2.4 درصدی می باشد. در این میان ثبت و ورود خودرو های برقی و هیبریدی در مقایسه با مدت مشابه در سال 2018 افزایش 2.4 درصدی را نشان می دهد. بنابر آمار منتشره این تعداد در سال 2019 به 971 دستگاه رسیده است.

شرکت رنو با دراختیار داشتن سهم 21.1 درصدی از بازار خودرو کلمبیا در شش ماهه اول سال 2019 همچنان به عنوان مهم ترین شرکت عرضه کننده خودردو در این کشور محسوب می شود. شرکت شورولت با 17.7 درصد و نیسان با 8.4 درصد در میان 10 شرکت اول عرضه کننده خودرو در این کشور می باشند.

بنابراظهار نظر وزیر تجارت، صنعت و توریسم توسعه برنامه اتومبیل سازی بخشی از برنامه تحول تولیدی ( PTP) کشور می باشد. از این طریق در نظر است پروژه های مختلف با هدف تامین رشد با ثبات در این صنعت مرکز توسعه فناوری در صنعت خودرو با ایجاد قدرت نوع آوری و ورقابت فعال شود.

تولیدات صنعت خودرو سازی نه تنها موجب ایجاد تحول در بخش صنعت کشور شده است بلکه موجب رونق بسیاری از بخش های اقتصادی و تجاری کشور نیز شده است. با افزایش فروش خودرو به طور طبیعی صنعت بیمه، درآمد دولت از اخذ انواع مالیاتها و کسب و کار بخش خصوصی مرتبط به این صنعت نیز افزایش قابل توجهی یافته است. بنا بر گزارش Fasecolda حجم بازار بیمه با سال 2017 رشد 4 درصدی داشته است و با 3.4 تریلیون پزو سهم 0.35 درصدی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

تا قبل از سال 2010 در حدود 90 درصد از تولیدات صنایع خودرو به دو کشور ونزوئلا و اکوادور صادر می شد، لیکن در حال حاضر این دورنماء در حال تغییر است و بازارهای متعددی دیگری در این منطقه در هدف گذاری این صنعت مد نظر قرار گرفته است. بنا بر گزارش وزارت تجارت، صنعت و توریسم کلمبیا در حال حاضردر 10 بازار منطقه ای فعال است. در سال 2017 تعداد 25798 دستگاه اتومبیل به بازارهای منطقه صادر شد است. مکزیک 43.17 درصد، اکوادور 28.8 درصد، پرو 9.96 درصد، آرژانتین8.78 درصد، شیلی 4.36 درصد، ونزوئلا 2.13 درصد، گواتمالا 1.2 درصد، پاناما 1.2 درصد و سایر کشورها 1 درصد.

با توجه به عواملی مانند دسترسی بیشتر مردم به سیستم مالی، رشد طبقه متوسط و افزایش درآمد، تغییر رفتار ترافیکی مردم و ترجیح به داشتن و استفاده از اتومبیل شخصی، میزان تقاضای داخلی برای خرید اتومبیل در کلمبیا در حال افزایش است. این موضوع تولید و فروش خودرو را در داخل کلمبیا و هم چنین تولید در داخل برای صادارت را به یک فرصت اقتصادی در این کشور تبدیل کرده است. تقاضای داخلی برای خودروهای شخصی در این کشور در حدود 53 درصد از بازار می باشد، لیکن با توجه به سیاست نوسازی ناوگان حمل و نقل داخلی و همچنین فرصت به سایر بازارهای منطقه ای در آمریکای لاتین فرصت بسیار خوبی را در اختیار سرمایه گذاران خارجی برای تولید وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی و سنگین از جمله اتوبوس و کامیون فراهم آورده است.

طبق آمار بینزینس مانیتور در سال 2017 حدود 6 میلیون وسیله نقلیه در آمریکای لاتین فروخته شده است. بازارهای پاراگوئه با 33 درصد، آرژانیتن با 27 درصد، اروگوئه با 20 درصد و شیلی با 18 درصد رشد، کشورهایی هستند که بیشترین اتومبیل را وارد کرده ا ند. بازار اتومبیل منطقه آمریکای لاتین با بیش از 155 میلیون دستگاه خودرو که متعلق به شرکتهایی مانند رنو، جنرال موتورز، دایملر می باشند، با ایجاد کارخانه های مونتاژ در کلمبیا بازارهای ملی و منطقه ای را هدف گذاری کرده اند.

مزایای سرمایه گذاری در بخش خودرو کلمبیا

با 16 قرارداد تجاری می توان به بازاری با بیش از 1500 میلیون مصرف کننده دست یافت.

کلمبیا با داشتن راههای ترانزیتی و مواصلاتی زمینی و دریایی و هوایی دسترسی آسان و سهلی را به کشورهای منطقه و فرا منطقه ای ارائه می دهد.

سرمایه گذاران می توانند با نرخ صفر درصد به بازارهای قطعات خودرو دسترسی پیدا نمایند.

نیروی کار متخصص و دانش آموخته و ارزان قیمت بین سال های 2010 تا 2016 بیش از 123.466 دانشجو از رشته های مربوط به صنعت خودروو در کشور فارغ التحصیل شده اند.

سطح دستمزد ها در بخش تولیدی کلمبیا 35 درصد از میانگین دستمزدها در آمریکای لاتین پایین تر است.

کلمبیا دارای بیش از 100 منطقه آزاد برای توسعه فرآیند های تولید با هزینه رقابتی است و کالاهای فروخته شده در مناطق آزاد در کلمبیا از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

5 برند تجاری صنعت خودرو سازی رنو، شورولت، نیسان، مزدا و کیا در ماه می 2019 بیشترین سهم را در بازار خودرو کلمبیا از آن خود کرده اند. رنو با 20.4 درصد، شورولت با 18.1 درصد، نیسان با 8.6 درصد، مزدا با 8.6 درصد و کیا با 7.7 درصد در این رده بندی قرار گرفته اند. عملکرد این 5 شرکت برتر در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل به ترتیب نشان دهنده رشد 6 درصدی برای رنو، 6.6 درصدی برای مزدا می باشد. در همین حال شرکت شورولت 13.3 درصد، نیسان با 2.4 درصد و کیا 6.2 درصد با افت عملکرد روبرو بودند.

شرکتهای عمده تولید کننده اتومبیل در کلمبیا:

جنرال موتورز Colmotores S.A کارخانه ای است که در سال 1956 در بوگوتا تأسیس شد. ساخت اتومبیل و تولید قطعات اتومبیل از اهداف تأسیس این کارخانه برشمرده شده است. این کارخانه به عنوان زیر مجموعه کارخانه مادر آمریکایی است.
مجتمع اتومبیل سازی(SOFASA)Sociedad de Fabricación de Automotores S.A شرکت مونتاژ کار اتومبیل های رنو در کلمبیا می باشد این کارخانه در سال 1969 در شهر اینویگادو ( Envigado) تأسیس شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>