اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشمش

صادرات کشمش به ترکیه
از جمله اقلامی که به کشور ترکیه صادر میکنیم عبارتند از:پسته، کشمش، خرما، هندوانه و ابمیوه اما از عمده ترین اقلامی که به ترکیه صادر می‌شود محصولات پتروشیمی، فراورده های نفتی و گازی و همچنین اهن و فولاد و المینیوم و روی می باشد.

همه ما میدانیم که اقتصاد ایران تک محصولی است و نباید فقط بگذاریم که صادرات تنها وابسته به نفت باشد به همین علاوه بر محصولات نفتی محصولات کشاورزی هم گزینه مناسبی برای این هست که به ان بپردازیم و روی صادرات ان تمرکز بیشتری داشته باشیم.

به یکی از همین صادرات محصولات کشاورزی می توان به صادرات کشمش به ترکیه اشاره کرد. صادرات کشمش به ترکیه با بهترین کیفیت بستگی به این دارد که چه نوع کشمشی را برای صادرات می خواهیم چون هر کشمش دارای قیمت متفاوت است.

صادرات کشمش به ترکیه:
در حال حاضر ایران بزرگ ترین تولید کننده کشمش در جهان است و بیبش از 80 درصد صادرات کشمش توسط کشورهای ترکیه، ایران، یونان، شیلی و ایالات متحده صورت می گیرد.کشمش از نظر حجم تولید پس از خرما قرار دارد اما جایگاهی بالاتر از خرما دارد.

کشور ایران به دلیل شرایط اب و هوایی خوب و شرایط اقلیمی مناسب یکی از مستعدترین کشورها برای تولید محصولات متنوع باغی من جمله کشمش و انگور است و همین ویژگی باعث شده ایران در رده دهم کشور در عمده محصولات باغبانی قرار بگیرد.

قابل توجه است که بدانید حدود 85 نوع انگور در ایران تولید می‌شود که از بین این 85 نوع انگور سفید بی دانه برای صادرات کشمش - مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کشورهای ترکیه و امارت با وجود اینکه خود از تولید کنندگان و صادر کنندگان کشمش در دنیا هستند، اقدام به واردات کشمش از ایران کرده و پس از بسته بندی و اماده سازی به نام کشور خود مجدد صادر می‌کنند

بهترین مارک کشمش در ایران از کشمش های تولیدی شهر خوشه های زرد ایران ملایر به دست می آید.

از میان خشکبارهای صادر شده از ایران که به کشورهای دیگر صادر می‌شود، بخش عمده از خشکبار صادر شده مربوط به پسته، کشمش و خرما به اروپا بوده است. اروپای شرقی هم نیز یکی از کشورهای صادر‌کننده خرما می‌باشد.

تولید کننده انواع کشمش در کشور:
ایران از بزرگ ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش دنیا می باشد و در کنار کشورهای امریکا و ترکیه سه کشور بزرگ یزرگ صادر کننده کشمش دنیا هستند.

در کشور ما ایران استان های همدان، فارس، قزوین، زنجان، اذربایجان شرقی و خراسان رضوی اصلی‌ترین تولید کننده انواع کشمش در کشور هستند.

به طور کلی انگورها را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:
دسته اول:
انگورهای کشمشی هستند که برای تولید کشمش سبز و انواع دیگر کشمش‌ها استفاده می‌شود.

دسته دوم:
انگورهای دانه دار بوده که بیشتر برای تهیه شیره انگور و اب انگور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع کشمش ایرانی:

  • مویز.
  • تیز آبی دانه دار.
  • تیز ابی بی دانه.
  • کشمش افتابی دانه دار.
  • افتابی بی دانه.
  • کشمش انگوری بی دانه.
  • کشمش کاشمری سبز بی دانه.
  • کشمش کاشمری سبز دانه دار.

عرضه کننده کشمش به بازارهای خارجی و داخلی:
یکی از مهم‌ترین مراکز عرضه کننده کشمش به بازار های داخلی و خارجی استان قزوین بوده و یکی از تامین‌کنندگان اصلی کشمش در کشور می‌باشند.

فروش و عرضه کشمش پلویی برای صادرات و یا جهت بازار های داخلی با بسته بندی‌های مختلف انجام می‌شود.کشمش سومین رتبه در بین صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای دنیا را دارد. پخش کشمش پلویی امروزه توسط بسیاری از فروشگاه‌های مجاز که عمده فعالیت انها در زمینه عمده فروشی خشکبار می‌باشد انجام می‌گیرد.

اصلی ترین بازار های مصرفی کشمش در داخل کشور فروشگاه مواد غذایی برای عرضه خرده به مردم، عمده فروشی ها برای عرضه عمده این محصول، رستوران ها و مراکز تهیه خوراک برای مصرف و تهیه خوراک می‌باشند.

کیفیت بالای کشمش به چه عواملی بستگی دارد؟
کیفیت انگور تولیدی به مقدار زیادی به شرایط محیطی، اب و هوایی و عملیات زراعی که شامل مراحل کاشت، داشت، برداشت به موقع است بستگی دارد.

کیفیت کشمش خوراکی معمولا با درجه بندی کشمش از جهات رنگ، ظاهر و بافت تعیین می‌گردد.کشمش های دارای کیفیت بالا اصولا دارای گوشت زیاد، مدور، دارای رنگ طلایی یا قهوه ای روشن می باشند که تمامی این عوامل متاثر از نوع رسیدگی به انگور و فرایند تبدیل ان به کشمش است.

برداشت دانگور و خشک کردن ان به منظور تهیه کشمش باید زیر نور افتاب انجام بگیرد و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان و جلوگیری از عدم تولید کشمش بی کیفیت هنگام برداشت انگور حتما شرایط اب و هوایی را باید مدنظر داشت.

در استفاده از کشمش ها باید به یکی دیگر از مواردی که توجه کرد کیفیت کشمش می باشد لزوما هر کشمش که استفاده میکنیم با کیفیت نمی‌باشد به طور مثال کشمشی که به رنگ تیره است برای کسانی که به مشکلات کبدی مبتلا هستند عالی می باشد و نوع سیاه آن نیز برای سم زدایی کبد مناسب است.

برخی کشمش ها که به رنگ قهوه ای روشن و درخشان هستند الزاما به این معنی نیستند که مفیدند در واقع شفافیت رنگ انها به علت عمل دی اکسید سولفور بر روی ان هاست و همچنین این کشمش به روش درست نیز خشک نمی‌شود.

خرید کشمش به قیمت تولید:
برای خرید عمده کشمش به قیمت تولید می توان با حذف واسطه ها و از طریق خرید آنلاین کشمش اقدام کرد. کشمش تولید شده در ملایر از نظر کیفیت دارای رتبه اول در کشور می باشد و حدود 40 هزار تن کشمش در این شهرستان تولید شده و به بیش از 20 کشور جهان صادر می‌گردد.

کشمش می تواند برای خانم های باردار بسیار مفید بوده برای تأثیر در شیر دهی، در مبتلایان به فقر آهن بسیار مناسب بوده، برطرف کردن خستگی و کسالت و تولید انرژی فراوان.

موارد استفاده از کشمش:
از خواص کشمش می توان به موارد ذکر شده من جمله اینکه مصرف کشمش به همراه تنقلات دیگر به شدت در کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب موثر است.

برخلاف تصور عموم مردم مصرف کشمش نه تنها برای دندان مضر است بلکه با توجه به خواص ضد میکروبی باعث سرکوب شدن میکروب های مضر دهان و دندان و التیام بخش های اسیب دیده می‌گردد.

کشمش با توجه به اینکه دارای مقادیر فراروانی انتی اکسیدان است برای جلوگیری و درمان سرطان هم کاربرد فراوانی دارد.

از جمله موارد استفاده از کشمش در تهیه ی انواع خوراک به صورت کشمش پلویی و همچنین به عنوان انواعی از تنقلات که داراری فواید زیادی برای بدن می‌باشد استفاده کرد.

به دانه‌های درشت خشک شده از انگورسیاه مویز میگویند.مویز از نظر اندازه درشت تر و بزرگ تر بوده و از نظر خواص نیز کامل تر از انواع دیگر است. هرچه رنگ بنفش یا سیاه مویز بیشتر باشد در جلوگیری از الزایمر موثرتر است.

کشمش قند طبیعی دارد و هضم ان نیز اسان می‌باشد اما باید به این نکته هم توجه داشت که به انداره مناسب مصرف گردد زیرا ممکن است مصرف زیاد ان باعث قند زیاد در روز گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
یعقوبی:
با عرض سلام بنده فروشنده کشمش کاشمر هستم چطور میتونم صادرات داشته باشم
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>