اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تاریخچه استفاده از پشم گوسفند

پشم گوسفند از گذشته تا به حال بسیار مورد استفاده بشر برای تامین لباس و پوشاک قرار گرفته و به عنوان یک ماده مفید و کاربردی شناخته می شود. پشم گوسفند به دلیل ویژگی های فیزکی و شیمیایی و کاربردی که دارد، همواره مصرف آن در صنعت نساجی مورد استقبال قرار گرفته است.

در یک برهه زمانی در غرب بیشتر درآمد حاصله از پرورش یک گوسفند از طریق فروش پشم آن به دست می آمددر هر کشوری که صنعت پوشاک و نساجی روبه رشدی داشته باشد پشم نیز به قیمت خوبی فروخته می شود.

ویژگی های پشم گوسفند

جنس پشم از پروتئین و کراتین است که در ناخن ه ا، شاخ ها و لایه های خارجی پوست نیز یافت می شود.

الیافی که مورد استفاده انسان ها قرار میگرید به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شود. الیاف مصنوعی شامل انواع الیاف پلیمری و غیر پلیمری است اما الیاف طبیعی به چند دسته گیاهی (سلولزی)، معدنی و حیوانی تقسیم می شوند.

تاریخچه تولید پشم

اعتقاد بر این است که پرورش گوسفند به خصوص گوسفندان پشمی در حدود 6000 سال قبل از میلاد شروع شده است.ریسندگی نخ پشمی نیز از زمان ها آغاز شده است. از یک کلیوگرم پشم می توان ده ها متر نخ تولید کرد که کاربردهای متنوعی دارد.

پشم گوسفند شاید جزو اولین محصولاتی بوده است که انسان ها با روش های کالا به کالا با آن داد و ستد انجام می دادند.در آن زمان کار پرورش دام به خصوص گوسفند بیشتر در آسیای غربی رواج داشت که بعد ها این حیوانات از طریق تجارت با شمال آفریقا و اروپا وارد این مناطق نیز شدند.

در قرون وسطی تجارت پشم در اروپا رونق گرفت، به ویژه در مناطقی که امروزه ما آنها را به نام های بلژیک، هلند، انگلیس و فرانسه می شناسیم.

مهم ترین تولید کنندگاتن پشم خام در قرون وسطی کشورهای اسپانیا و انگلیس بودند در حالی که صنعت نساجی کشور های ایتالیا و هلند از رونق بهتری برخوردار بود. گوسفند اسپانیایی در سال 1492 توسط کریستوفر کلمب به آمریکا آورده شد

پرورش گوسفند در کشور اسپانیا در آن زمان بسیار مورد توجه بود. نژاد گوسفندان مرینو ( مرینوس) از مهم ترین نژادهای پشمی جهان بود که تا سال 1810 استرالیا که بیش از 30000 گوسفند داشت، سعی می کرد بیشتر آنان را از نژاد مرینوس باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>