اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد پشم چیست؟



خواص، ویژگی ها و کاربرد پشم گوسفند و انواع دام ها

کاربرد و خواص پشم بیشتر درصنعت پوشاک و نساجی است ولی از این ماده مفید در صنایع دیگر مانند پارچه بافی و قالی بافی استفاده می شود. علاوه بر این موارد پشم گوسفندان در تهیه انواع نمد، کلاه و پوتین کاربرد دارد.

در مورد ویژگی ها و کاربرد های پشم گوسفند می توان به موارد زیادی اشاره کرد اما چربی پشم یکی از مهم ترین محصولات دامی است که کاربر های فراوانی نیز دارد.

پشم گوسفند دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است که مانع رشد کپک ها و باکتری ها می شود این بدان معناست که لباس های پشمی نیازی به شستشوی منظم ندارند و بر خلاف الیاف مصنوعی پس از استفاده مجدد بوی تازگی می هند.

پشم در برابر لکه ها مقاوم است

پوشش بیرونی پشم به دفع مایعات کمک می کند و در این نوع لباس ها لکه های کم تری نسبت به سایر لباس ها ایجاد می شود.

پشم با دوام است

کشش طبیعی الیاف پشم بسیار خوب است و پارچه و لباس های ساخته شده از این جنس احتمال پاره شدن کم تری را دارند والیاف پشمی می توانند شکل خود نسبت به سایر الیاف، بهتر حفظ کند.

لباس های پشمی شما را در زمستان سرد و در تابستان گرم نگه می دارد

پشم یک ماده شگفت انگیز در تنظیم دمای بدن است. در زمستان عایق پشم، هوا گرم و خشک را در بدن حفظ می کند و در تابستان گرما و رطوبت بدن را بیشتر دفع کرده و باعث خنکی بدن می شود.

دامداران به راحتی می توانند پشم گوسفندان را انبار کنند و یا به راحتی به بازار عرضه کرده و از فروش آن درآمدی را کسب نمایند.

برخی از مشکلات موجود در بازار پشم

طی چندین سال گذشته با وجود رشد جمعیتی در جهان و افزایش نیاز به پوشاک در کشورهای مختلفی توجه به صنعت نساجی و همچنین تولید پشم کاهش پیدا کرده است و این سبب شده تا نهادهای بازاریابی و زیر ساخت های مرتبط با موضوع نساجی و تولید پشم با مشکلاتی روبه رو شوند.

از جمله این مسائل می توان به مسافت زیاد بین بازارهای روستایی و عشایری با سیستم های فروش پشم، به صرفه نبودن تولید محصولات پشمی در مقایسه با محصولات شیمیایی و همچنین به روز نبودن تجهیزات صنایع نساجی اشاره کرد.

به صورت کلی توجه نداشتن به صنایع مربوط به تولیدات محصولات پشمی باعث وارد خسارات زیادی هم به صنعت گران و هم به دامپروران می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>