اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رانندگی هوشمند (Intelligent Drive)
سیستم «رانندگی هوشمند» یکی از قدم های مثبت صنعت خودروسازی به سمت تحقق رانندگی خودران براساس دانش هوش مصنوعی تلقی می شود. دوربین ها و رادارهای پیشرفته در کنار نرم افزار دقیق مرسدس می تواند وسیله نقلیه را در بین خطوط نگاه دارد، تغییر لاین بدهد، با استفاده از سیستم ناوبری سرعت را بر اساس شرایط جاده تنظیم کند یا در هنگام بروز اتفاقی پیشبینی نشده، قبل از وقوع حادثه خودرو را متوقف کند.

با این وجود مرسدس بنز هنوز برای رسیدن به یک سیستم خودران مطلق، راه درازی در پیش دارد. در شرایط فعلی خودروسازانی مانند مرسدس بنز به لطف تکنولوژی کروز کنترل تطبیق پذیر و سیستم حفظ خودرو بین خطوط می توانند شرایطی شبیه به رانندگی خودکار را تا سطح 3 یا 4 (الزام به نگه داشتن فرمان خودرو توسط راننده و تمرکز بر روی مسیر پیش رو) ارائه دهند، اما هنوز تا دست یابی به تکنولوژی رانندگی کاملا خودکار در تمامی شرایط چند سال فاصله زمانی وجود دارد.

ماشین

Race Start
این سیستم در واقع یک تکنولوژی الکترومکانیکی است که در اغلب خودروها تحت عبارت «لانچ کنترل» معرفی می شود و در بسیاری از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت امروزی وجود دارد. درحقیقت با تنظیمات دقیق، کلاچ خودرو با هدف دست یابی به بیشترین شتاب در لحظه مناسب درگیر می شود.

شاید با خود فکر می کنید برای مثال، کلاس S چه نیازی به لانچ کنترل دارد؟ اما واقعیت این است، همین سوپرلوکس سنگین وزن در نسخه +S63 4Matic می تواند در عرض 3.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این یعنی سریعتر از خودروهایی که نصف وزن کلاس S را هم ندارند.

کافی است برای خلق چنین اتفاقی، خودرو را در حالت اسپرت یا اسپرت پلاس قرار بدهید و سپس روی پدال های گاز و ترمز با هم فشار دهید. بعد با رها کردن پدال ترمز، کامپیوتر همه چیز را برای 3.5 ثانیه پیش رو آماده می کند تا شما با گشتاور 900 نیوتن متر، شتابی خارق العاده را تجربه کنید! هرچند این سیستم کاربرد محدودی دارد، اما در جدال ها و رقابت های خیابانی بسیار کاربردی است، خصوصا زمانیکه با سوپراسپرتی انگلیسی با نام آستون مارتین ونتیج مسابقه بدهید.

Curve-Tilting
در هنگام گردش خودرو به یک جهت، نیروی گریز از مرکز باعث می شود تا سرنشینان و سایر اجزای داخل خودرو تمایل حرکت در سمت مخالف را داشته باشند. برای مثال وقتی خودرو به سمت راست می پیچد، شما احساس می کنید که نیرویی شما را به سمت چپ متمایل می کند.

هر چقدر با سرعت بالاتری وارد پیچ شوید، این احساس تقویت می گردد. اگرچه در رانندگی اسپرت این اتفاق لذت بخش است اما سرنشینان ردیف عقب چندان از آن رضایت نخواهند داشت. ستاره نقره ای برای حل این مشکل، سیستمی تحت عنوان Curve-Tilting را برای کلاس S توسعه داده است؛ این سیستم وظیفه دارد در هنگام چرخش، تا 2.65 درجه خودرو را به داخل پیچ متمایل کند.

با این کار، نیروی G وارد شده به سرنشینان کاهش می یابد و کمتر به سمت خارج پیچ متمایل می شوند. این سیستم از سرعت 15 تا 180 کیلومتر بر ساعت فعال است و برای تغییرات زاویه از سامانه فنربندی Air Matic منطبق بر تکنولوژی بالشتک های بادی کمک می گیرد.

4MATIC+ all-wheel drive
مرسدس بنز در اغلب مدل های چهار چرخ محرک (اصطلاحا دو دیفرانسیل) خود از تکنولوژی ای موسوم به 4 MATIC استفاده می کند. +4MATIC که در مدل های مختلفی از جمله E63 و S63 دیده می شود، گشتاور تولید شده توسط پیشرانه را بین هر چهار چرخ توزیع می کند.

ماشین

البته این بدان معنا نیست که هر کدام از چرخ ها سهم مساوی از گشتاور را در اختیار می گیرند، بلکه به تناسب شرایط و حفظ حداکثر پایداری، ممکن است به یکی از آنها گشتاور بیشتری اختصاص یابد. همین مسئله باعث می شود تا عملکرد این سامانه در مقایسه با نمونه های مشابه کاملا قویتر و کارآمدتر باشد. این عمل توسط یک کلاچ الکترومغناطیسی کنترل می شود.

سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX
سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید مرسدس بنز با نام MBUX که در نسل جدید کلاس A به کار گرفته شده، توانسته است ارتباط تکنولوژی با صنعت خودروسازی را به خوبی نمایش دهد. این سامانه با بهره گیری از هوش مصنوعی می تواند با سنجش اطلاعات راننده، محیط و همچنین خودرو، تصمیماتی مناسب و راهکارهایی منطقی را ارائه دهد. این سیستم با استفاده از صفحه نمایش تمام لمسی داخل کابین و دستیار صوتی مخصوص به خود که با گفتن «هی مرسدس» فعال می شود و تجربه ای لذت بخش از کار با MBUX را به شما هدیه می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>