اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شرکت مورگان بیش از 100 سال است که به طراحی و ساخت خودروهای اسپرت دست ساز مشغول می باشد. این شرکت را هنری فردریک استنلی مورگان تأسیس کرده و از آن زمان تاکنون، کمپانی به صورت خانوادگی باقی مانده است.

یکی دیگر از مواردی که از زمان تأسیس کمپانی تاکنون بدون تغییر مانده، اصرار مورگان بر تکنیک های ساخت و مونتاژ سنتی می باشد. در شرایطی که طی سال های اخیر در ساخت محصولات این شرکت بیشتر از آلومینیوم استفاده شده، ولی بیشتر مورگان ها در طول تاریخ با شاسی فولادی ساخته شده اند.

مدل افسانه ای این شرکت به نام پلاس 8 اخیراً از خط تولید خارج شده، ولی مدل پلاس 4 همچنان توسط کمپانی تولید می شود. از دیگر محصولات در دست تولید شرکت می توان به مدل رودستر 3.7، مدل سه چرخه و خودروی مدرن Aero 8 اشاره کرد.

این شرکت با مجموعه ای از خودروهای الکتریکی، با قدرت هر چه تمام وارد قرن بیست و یکم شده است. در حالی که پروژه Plus E در اوایل دهه جاری میلادی به دست فراموشی سپرده شد، ولی امسال شرکت از نسخه الکتریکی مدل محبوب سه چرخه خود رونمایی کرده است.

ماشین

Midas Cars
شرکت میداس یک سازنده خودروهای کیت بریتانیایی است که از اواخر دهه 70 میلادی، انواع مدل های اسپرت کوچک را روی پلت فرم های مینی تولید می کند.

مانند بسیاری از شرکت های این لیست، میداس هم خیلی شناخته شده نیست، ولی محبوبیت بالایی نزد ماشین بازهای بریتانیایی دارد.

مالکیت این شرکت قبل از انحلال آن در سال 2003 چند بار دست به دست شده بود. اندکی بعد از آن، دوباره فعالیت های شرکت از سر گرفته شد و با وجود قالب های آماده یکی از مدل های قدیمی شرکت در آلمان، خط تولید آن بار دیگر شروع به کار کرد.

RiverSimple
شرکت ریور سیمپل چندین سال است کار خود را شروع کرده و روی نمونه های اولیه خودروهای هیدروژنی کار می کند. این شرکت مقر اصلی خود را در کشور ولز دایر کرده و یک مرکز طراحی در شهر بارسلونای اسپانیا دارد.

در شرایطی که هنوز این شرکت هیچ یک از محصولاتش را تولید انبوه نکرده، ولی ریور سیمپل در ابتدا قصد دارد خطوط تولید مختلفی را راه اندازی کند که در مقیاس کوچک، هر یک سالانه نهایتاً 5 هزار دستگاه تولید خواهند کرد.

از پروژه های قبلی آن می توان به کانسپت Morgan LIFEcar و خودروی شهری ریور سیمپل اشاره کرد که یک خودروی هیدروژنی سلول سوختی بود.

آرش
شرکت آرش، که قبلاً با نام فربد فعالیت می کرد، از اوایل قرن بیست و یکم کار خود را شروع کرده و خودروهای اسپرت موتور وسط تولید می کند. معروف ترین خودروی آن، فربد جی تی اس نام داشته و توانسته در بریتانیا بسیار سروصدا کند.

فربد نهایتاً طراحی این خودرو را به شرکت فاربیو فروخت. این شرکت بعدها با کمپانی جینتا ادغام شد و آن ها خودرو را با نام F400 و بعدها G60 تولید و روانه بازار کردند.

در عین حال، آرش به کار خود روی طراحی مدل های جدید ادامه داد. اولین پروژه AF10 نام داشت که شرکت می گفت به یک پیشرانه 500 اسب بخاری 7 لیتری هشت سیلندر خورجینی قرض گرفته شده از یک شورولت کوروت مجهز خواهد بود. شرکت همچنین ادعا کرده بود که این خودرو را با یک پیشرانه هیبریدی 2080 اسب بخاری روانه بازار خواهد کرد. این خودرو هیچ وقت وارد خط تولید نشد و بعدها با رونمایی از AF8، شرکت نشان داد که فرمول قبلی مد نظر برای AF10 را با این مدل بهینه تر کرده است.

نوبل
شرکت نوبل، به عنوان یکی از ابرخودروسازهای موفق، داستان جالبی دارد. در حالی که شرکت های زیادی در این عرصه آمده و رفته اند، نوبل را می توان در کنار شرکت هایی مانند پاگانی از ایتالیا و کونیخزگ از سوئد، یکی از کمپانی های موفق و ماندگار این بخش در نظر گرفت.

البته طی این سال ها شرکت تغییرات زیادی داشته است. این کمپانی ابتدا در دهه 90 میلادی در شهر لیدز، توسط لی نوبل تأسیس شد. شرکت اکنون در لسترشایر و تحت مالکیت پیتر دایسون فعالیت می کند.

شرکت نوبل در حال حاضر فقط یک مدل خودرو به نام M600 تولید می کند. خودرویی که از سال 2010 در خطوط تولید آن ها قرار داشته و در دو نسخه مسقف و روباز، به قیمت تقریباً 300 هزار پوند فروخته می شود.

شاسی این خودرو در آفریقای جنوبی ساخته شده و پیشرانه ای توربو دوقلو 8 سیلندر خورجینی ساخت ولوو، با 650 اسب بخار قدرت دارد. یکی از مشکلاتی که شرکت نوبل با آن دست و پنجه نرم می کند کمبود خریدار در بازار است. شاید نوبل شرکتی بزرگ نباشد، ولی مدل M600 یک خودروی سوپر اسپرت فوق العاده بوده و یکی از بهترین تجربه های رانندگی را ارائه می کند.

Brooke Cars
شرکت بروک کارز از سال 2002 و با خرید امتیاز تولید خودرو از شرکت منحل شده بروک کنزینگتون، به ساخت خودروهای اسپرت سبک وزن، با فریم فضایی و بدون گلگیر مشغول می باشد.

علیرغم شباهت ظاهری به خودروهای فرمول یک دهه 60 میلادی، محصولات این شرکت خودروهایی فوق العاده مدرن هستند. در طراحی این خودروها از موتورهای Cosworth، ترمزهای AP Racing و بدنه و اتاقی که در طراحی و ساخت آن ها از تکنولوژی های جدید استفاده شده بهره گرفته می شود و مدل های مختلف شرکت، به پیشرانه هایی از 200 تا 400 اسب بخار قدرت مجهز هستند. قیمت محصولات این شرکت حول و حوش 30 هزار پوند هستند.

محصولات بروک کارز در کل فوق العاده خوب بوده و پرفورمنس خوبی هم دارند. صفر تا صد 3 ثانیه ای و صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت 6.5 ثانیه می تواند گواهی بر این ادعای ما باشد.

ماشین

آریل
شرکت آریل طی سال های اخیر بسیار موفق بوده و این موفقیت را مدیون ساخت خودروهایی غیر عادی است. مدل اتم و خودروی مخصوص آفرود نومد که بعدها رونمایی شد، هر دو مدل هایی فوق العاده خاص هستند که توانستند در بازار محبوبیت بالایی برای خود دست و پا کنند.

هر دو از موتورهای VTEC ساخت هوندا استفاده می کنند. البته مدل اتم با یک پیشرانه قدرتمند سوپرشارژردار هشت سیلندر خورجینی نیز فروخته می شود. شرکت آریل فقط 19 کارمند و کارگر دارد و سالانه 100 دستگاه خودرو تولید می کند.

رونارت
باور بکنید یا نه، ولی باید بگوییم که شرکت رونارت از سال 1984، به تولید خودروهای سبک وزن اسپرت فوق العاده جذاب و قدرتمند مشغول می باشد.

این شرکت در سال های اولیه قرن جاری میلادی به ساخت نمونه های کپی Vanwall مجوز دار مشغول بود و اکنون، خودروی اسپرت W152 را که ظاهری بین یک شلبی کبرا و کاترهام 7 دارد تولید می نماید.

برنامه شرکت برای ساخت یک مدل اسپرت عادی در سال 1999 با مدل Lightning شروع شد، ولی بعد از آن با تغییر مالکیت کمپانی، پروژه نهایتاً در تابستان سال 2003 به دست فراموشی سپرده شد. در طی این دوره، فقط 7 دستگاه تولید و باقی 17 سفارش، به سرانجام نرسیدند.

بریستول
شرکت خودروسازی بریستول یکی از آن کمپانی هایی است که وقتی نامش مطرح می شود، همه می پرسند آیا این شرکت هنوز وجود دارد و جواب همیشه بله است.

شرکت بریستول در سال 2011 منحل شد و بعدها یک شرکت جدید قرار شد جای آن را گرفته و به بازسازی خودروهای قدیمی بپردازد. یک سال بعد شرکت اعلام کرد که قصد دارد ساخت خودرو را سال بعد و با مدل جدید اسپرت Bullet شروع کند. در طراحی این مدل رودستر از خودروی قدیمی بریستول 405 دراپ هد کوپه الهام گرفته شده و به یک موتور هشت سیلندر خورجینی 4.8 لیتری ساخت بی ام و مجهز بود.

البته خیلی امیدوار نشوید. خبر این پروژه سال 2015 و برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس شرکت اعلام شد. قرار بود 70 دستگاه از این خودرو به قیمت هر یک 95 هزار پوند ساخته شود، ولی هیچ کدام از آن ها تاکنون تحویل خریداران نشده است.

آکسون
شرکت آکسون در اصل یک کمپانی قطعه سازی است. ولی در سال 2008، این کمپانی از یک مدل هاچ بک رونمایی کرد که ادعا می کرد مصرف سوخت فوق العاده پایینی دارد. گفته می شد این خودرو از سال 2010 وارد بازار خواهد شد، ولی اکنون که تقریباً یک دهه از رونمایی آن می گذرد، هنوز خبری از این خودرو در جاده های بریتانیا نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>