اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لندروور (Land Rover)
شرکت بریتانیایی لندروور نیز مانند جیپ سابقه ای طولانی در ساخت خودروهای شاسی بلند داشته و طی چند گذشته نمونه هایی بسیار جذاب و قدرتمند را راهی بازارهای جهانی نموده است. اما در حال حاضر این شرکت با تلفیق قابلیت های دینامیکی و قدرت بالا با کابین های لوکس و مجلل مجهز به جدیدترین تکنولوژی های روز، از موقعیت بسیار مناسبی در بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اوور برخوردار شده است.

هرچند علاقمندان این برند هنوز صبورانه منتظر ساخت و تولید نمونه های جدید مدل افسانه ای همه جا رو و آفرود لندروور دیفندر (یا Defender که در بازار ایران بیشتر با نام پاژن شناخته شده است) هستند، به نظر می رسد که این شرکت برنامه ای متفاوت را در دستور کار خود قرار داده است. لندروور در حال حاضر شش نمونه مختلف در کلاس شاسی بلند را در خط تولید خود قرار داده که همگی به جذاب ترین و مدرن ترین تکنولوژی های موجود در این صنعت چند صد میلیارد دلاری و حیاتی آراسته شده اند.

داگ در این خصوص می گوید: به نظر می رسد که لندروور برای هر کدام از علاقمندان خودرو نمونه ای را مهیا نموده است و بدون وقفه محصولات جدید را به خط تولید خود می افزاید. علاوه بر ظاهر جنگنده و پیشرانه های قدرتمند، این نمونه های جدید از مدرن ترین تکنولوژی های روز در زمینه تجهیزات ایمنی، سرگرمی، رفاهی و کمکی رانندگی نیز برخوردار شده اند. از نمونه های شاخصی که لندوور را به یکی از جذاب ترین بهترین خودروسازان سال 2018 تبدیل می کند، می توان به مدل های اغوا کننده ای مانند رنج رورر ایووک (Evoque) و لندرورر دیسکاوری (Discovery) و رنج روور ولار (Velar) اشاره کرد.

ماشین

درباره لندروور
شرکت لندروور مانند جیپ یکی از نام های بسیار معتبر در زمینه ساخت خودروهای شاسی بلند چهار چرخ متحرک (4WD) به حساب آمده که علاوه بر توانایی های فنی دینامیکی، فضایی لوکس و مجهز را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. این شرکت بریتانیایی در سال 1948 میلادی تأسیس شد. این شرکت در طول بیش از هفت دهه فعالیت خود شاهد مالکان متعددی مانند روور (Rover)، لیلاند (Leyland) و فورد (Ford) بوده و در حال حاضر مجموعه جگوار لندروور تحت مالکیت شرکت تاتا (Tata) کشور هندوستان قرار دارد.

لینکلن (Lincoln)
پس از سال ها تمرکز بر روی ساخت نمونه های فوق لوکس و اشرافی و مخصوص استفاده های خاص و عموما تشریفاتی، شرکت آمریکایی لینکلن برای سال 2018 نمونه هایی جدید را در خط تولید خود قرار داده که از جذابیت هایی خاص و متمایز برخوردار هستند. این نمونه ها علاوه بر حفظ فلسفه تجمل و وقار موجود در این برند، ظاهر زیبا، کابین مجهز و انبوهی از جدیدترین امکانات مدرن ایمنی و کمکی رانندگی را نیز به سایر ویژگی های خود اضافه نموده است.

برایان لینکلن را نماد تجمل آمریکایی دانسته و با اشاره به این نکته که این شرکت با پرهیز از نمایش ظاهر و قابلیت های اسپرت موجود در سایر تولیدات شرکت های آمریکایی، ضمن حفظ شخصیت و خواص قدرتمندانه و نجابت خاص، تأکید بسیار بیشتری بر روی ساخت کابین هایی بسیار راحت که از بهترین مواد اولیه ممکن ساخته شده اند، داشته و خودروهای تولیدی خود را با بالاترین تجهیزات ممکن در اندازه های صندلی های پروازهای درجه یک و قیمت قابل قبول در اختیار علاقمندان خودروهای غول پیکر آمریکایی قرار می دهد.

اگرچه هنوز این شرکت نتوانسته به طور کامل نام خود را احیا نموده و به بازارهای جهانی بازگردد، اما معرفی نمونه های جدیدی مانند لینکلن نویگیتور (Navigator) و ناتیلوس (Nautilus) و مدل های سری MKC جدید، نوید بازگشتی شکوهمند را برای این شاسی بلند ساز مطرح آمریکایی می دهد.

درباره لینکلن
شرکت لینکلن یک برند متخصص در ساخت انواع خودروهای لوکس و مجلل بسیار پرسابقه و قدیمی بوده که در سال 1917 توسط هنری للاند (Henry Leland) و ویلفرد للاند (Wilfred Leland) در میشیگان ایالات متحده آمریکا تأسیس شد. این شرکت در ابتدا یکی از زیر مجموعه های شرکت فورد بوده اما در حال حاضر به عنوان یکی از بخش های مستقل این شرکت به فعالیت خود ادامه می دهد. نمونه های بسیار لوکس و مجهز این شرکت مانند سری شاسی بلندهای نویگیتور (Navigator) به یکی از خودروهای رسمی نیروهای امنیتی و انتظامی در ایالات متحده بدل شده اند.

نیسان (Nissan)
شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان با قرار گرفته بر قله موج خودروهای شاسی بلند و کراس اوور، به تولید انواع و اقسام نمونه های مختلف این کلاس مشغول بوده و با طراحی و ساخت مدل های مختلف و جذاب، توانسته رضایت کامل مشتریان را به خود جلب نماید. علاوه بر این تولید انواع وانت بارهای قدرتمند توانسته توانایی های این برند را در ساخت کلاس مورد علاقه خریداران آمریکای شمالی را به نمایش گذاشته و تولیدات آن به سرعت در حال تعقیب پیک آپ تراک های (Pickup Truck) سنتی آمریکایی هستند.
از نمونه های جدیدی که این شرکت را به یکی از بالقوه ترین نامزدهای قرار گرفتن در فهرست بهترین خودروسازان جهان در سال 2018 تبدیل می کند می توان به نیسان آرماندا (Armanda)، کراس اوور فوق کوچک زیبا و جدید کیکس (Kicks) و یک نمونه کوچک تر از نیسان روژ با نام روژ اسپرت (Rouge Sport) اشاره نمود.

به عقیده برایان، نیسان با تکیه بر شرکای متعدد تجاری خود و کارخانه های مختلف در اقصی نقاط جهان، توانایی به اشتراک گذاری و استفاده از جدیدترین تکنولوژی های این صنعت در بخش هایی مانند موتور و پیشرانه و ابزار و ادوات ایمنی و کمکی رانندگی را داشته و با تولید نمونه هایی جدید و بسیار جذاب و مطابق سلیقه بازار، رشد و فروش خود را در بازارهای اتومبیل آمریکای شمالی و ایالات متحده آمریکا تضمین خواهد کرد.

درباره نیسان
نیسان نیز یکی دیگر از شرکت های قدیمی و با سابقه تولید خودروی ژاپنی است که در سال 1933 میلادی تأسیس شد. از موسسان این شرکت می توان به ماسوجیرو هاشیموتو (Masujiro Hashimoto) و کنجیرو دن (Kenjiro Den) اشاره کرد. این شرکت در ابتدا با نام داتسون (Datsun) فعالیت می کرد که این نام در دهه اوایل تولید تجهیزات موتوری به نیسان تغییر یافت.

از زیر محموعه های این شرکت می توان به داتسون، اینفینیتی (بخش مخصوص خودروهای لوکس - Infiniti) و نیسمو (NISMO - بخش داخلی تقویت و ساخت خودروهای با عملکرد بالا مشابه ام پاور ب ام و و AMG مرسدس بنز) اشاره کرد. در حال حاضر نزدیک به نیمی از سهام این شرکت به گروه خودرو سازی رنو (Ranault) فرانسه تعلق دارد.

سوبارو (Subaru)
در حالی که بیشتر شرکت های خودروسازی جهان به دنبال جذب مخاطب از طریق طراحی های چشمگیر و استفاده از تکنولوژی ها فوق مدرن هستند، شرکت ژاپنی سوبارو رویه دیگری را در پیش گرفته است. این شرکت مطمئن ترین راه ممکن را انتخاب کرده و با طراحی و تولید نمونه هایی کاربردی مطابق با سنت های سوبارو، سعر در حفظ و راضی نگه داشتن مخاطبان و مشتریان گذشته خود دارد.

به عقیده داگ، سوبارو خودروهای تولیدی خود را با تکیه بر کیفیت ساخت بسیار بالا، کاربری ساده و فضای کافی و عملکرد بالا طراحی و تولید نموده که لزوما در زمره خودروهای با طراحی بسیار زیبا و مدرن قرار نگرفته و معمولا توجه زیاد عابران پیاده و خودروهای عبوری را به خود جلب نمی کند. اما تمامی تولیدات سوبارو وظیفه اصلی یک اتومبیل را که انتقال مسافر از نقطه ای به نقطه دیگر است را با اندکی چاشنی لذت به بهترین نحو ممکن انجام می دهند.

به عقیده برایان سوبارو که استعداد و توان خاصی در جا انداختن محصولات خود به عنوان یک سبک زندگی خاص را دارد، یک تجربه رانندگی را برای سرنشینان رقم زده و شخصیتی جالب و خوشحال را در تمامی نمونه تولیدی خود قرار می دهد! با خرید یک سوبارو شما حس عضویت در یک کلوب را پیدا خواهید کرد که هر چند بسیار بزرگ و گسترده است اما با تکیه بر توانایی های کاربردی بسیار بالا، شما را به صاحب یک خودروی خاص معرفی خواهد کرد و به این ترتیب این شرکت را در جمع بهترین خودروسازان سال 2018 قرار خواهد داد.

درباره سوبارو
سوبارو بخش خودرو سازی شرکت Fuji Heavy Industies بود که از دهه 1950 میلادی وارد صنعت تولید خودرو گردید. این شرکت مانند تمامی شرکت های خودرو سازی آسیایی تولید خودروهای کوچک و فوق کوچک مناسب مصارف شهری را در دستور کار داشت اما از دهه 1980 میلادی و با تولید نمونه ایی پرقدرت، نام خود را به عنوان یکی از معتبرترین تولید کنندگان خودرو مطرخ نمود.

ولوو (Volvo)
چندین سال پیش، شرکت خودرو سازی سوئدی ولوو به عنوان شرکتی شناخته می شد که نمونه های مختلفی را در کلاس بدنه سدان تولید می کرد و با توجه به ابعاد مشابه، در معرض ورشکستگی و محو شدن از سطح اول خودروسازان برتر جهان قرار داشت. اما امروز این رویه تغییر کرده و محصولات تولیدی ولوو با تکیه تکنولوژی استفاده شده در ساخت، ظاهر فوق العاده جذاب و زیبا و بهره گیری از مدرن ترین امکانات ایمنی و کمکی رانندگی یکی از پیشتازان صنعت خودرو به حساب می آید و به همین دلیل این تولید کننده اروپایی را در فهرست بهترین خودروسازان سال 2018 قرار می دهد.

به عقیده داگ ولوو در چند سال گذشته با گذر از دوران رکود خود به استاد ساخت نمونه هایی جذاب، زیبا، مدرن، مجهز، راحت و با مصرف سوخت پایین تبدیل شده است. اما نکته مهم اینجاست که ولوو با ارائه بهترین خودروهای ممکن در بهترین زمان توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب نماید. ارائه مدل های شاسی بلند در سایزهای مختلف مانند XC40 و XC60 و XC90 در زمان رشد تقاضا برای خودروهای کراس اوور نشان این مدعا به حساب می آید.

به عقیده تارا طراحی بدنه چشم نواز و زیبا، کابین مملو از مدرن ترین امکانات موجود در صنعت اتومبیل و فراهم کردن تجربه رانندگی بسیار ایمن به کمک کوهی از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی شاسی بلندهای جدید این شرکت، کلید موفقیت ولوو در چند سال اخیر بوده و کراس اوورهای تولیدی این شرکت را به بهترین گزینه برای خانواده های جوان و طالب هیجان و جویای تکنولوژی تبدیل نموده است.

درباره ولوو
شرکت خودروسازی ولوو در سال 1927 میلادی در شهر گوتنبورگ کشور سوئد تأسیس گردید. محصولات این شرکت در طول تاریخچه 90 ساله، همیشه به ایمنی مشهور بوده و تمامی در رده نمونه های لوکس قرار می گرفتند. از زیر مجموعه های این شرکت می توان به پلستار (Polstar) اشاره نمود که نمونه های لوکس این شرکت را با بهینه سازی و تقویت، به خودروهایی مدرن تر تبدیل می کند. ولوو در حال حاضر تحت مالکیت گروه خودرو سازی جیلی (Geely) کشور چین قرار دارد.

ماشین

تسلا (Tesla)
شرکت تسلا وضعیت بسیار متفاوت و خاصی را در صنعت اتومبیل امروز تجربه می کنند. تعدادی محصولات تولیدی این شرکت را نماد آینده خودرو سازی در جهان دانسته و بسیاری نیز با توجه به اعمال و ایده های عجیب و غیر منطقی مالک این شرکت و شایع پراکنی ها و تبلیغات رسانه ای وسیع و پروپاگاندا مانند ارسال خودرو به مریخ و ساخت سفیه های فضایی با قابلیت جابه جایی مسافر به صورت انبوه، تسلا را به یک حباب در صنعت اتومبیل امروزی تشبیه می کنند.

برایان از مخالفان این شرکت بوده اما داگ محصولات تسلا را از جذاب ترین نمونه های موجود در بازار دانسته و این شرکت را در جمع بهترین خودروسازان سال 2018 قرار می دهد. به عقیده وی تسلا مدل 3 بهترین و وسوسه کننده ترین خودروی سال بوده و مدل های جدید تولیدی این شرکت می توانند جایگاه تسلا را به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان خودرو تثبیت کنند. اما برایان عقیده دارد که حفظ موقعیت در بازاری که ابرقدرتهایی مانند مرسدس بنز، ب ام و، فورد، شورولت و … در آن حضور دارند، کاری است که تسلا موفق به انجام آن نخواهد شد.

به عقیده برایان موفقیت های اخیر تسلا به زودی پایان یافته مگر اینکه این شرکت تمرکز خود را بر روی تولید نمونه های جدید قرار داده و از حاشیه پردازی و ایده های جنجالی و غیر منطقی دست بردارد. اما باید به این نکته توجه کرد که تسلا هنوز در آغاز راه خود قرار داشته و پیش بینی اینکه در آینده چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد کاری ساخت بوده و هنوز زود است که در این مورد نظر داد.

درباره تسلا
شرکت تسلا یک مجموعه مدرن بوده که در سال 2003 میلادی و با هدف تولید خودروهای الکتریکی با توانایی های حرکتی خودروهای اسپرت در کالیفرنیا تأسیس شد. از موسسان این شرکت می توان به مارتین ابرهارد (Martin Eber)، مارک تارپنینگ (Marc Tarpenning)، یان رایت (Ian Wright) و ایلان ماسک (Ilon Musk) اشاره کرد. این شرکت با تولید نمونه های مدرن، سعی در ایجاد انقلابی در صنعت خودرو سازی داشت که با ورود خودروسازان معتبری مانند ب ام و، مرسدس بنز و فورد به وادی خودروهای الکتریکی تا حدود زیادی ناکام ماند.

این شرکت در حال حاضر با توجه به فلسفه های انتزاعی و دور از ذهن مدیر عامل خود ایلان ماسک مانند ساخت سفینه های فضایی و همچنین ورود بزرگان صنعت اتومبیل، تا حدود زیادی از بخش طراحی و تولید خودروهای جذاب فاصله گرفته ولی قصد دارد تا با تمرکز دوباره، اعتبار سال های آغازین فعالیت خود را به دست آورد. به همین دلیل این شرکت آمریکایی توانایی قرار گرفتن در فهرست بهترین تولید کنندگان خودرو در سال 2018 میلادی را دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>