اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه ریون چیست؟

پارچه ریون چیست؟ سبک و زیبا! لَخت و خوش حالت! خُنک و راحت! وقتی اسم پارچه ریون به میان می آید، همه این واژه ها به ذهنمان قدم می گذارند. پارچه ریون از قرن نوزدهم، جایش را در میان پارچه ها باز کرد و به عنوان اولین پارچه نیمه طبیعی وارد بازار شد.

پارچه ریون به دلیل زیبایی و قیمت مقرون به صرفه اش، بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است. البته این پارچه ابریشم مانند، ویژگی های دیگری نیز دارد که به محبوبیت آن افزوده است. در این مطلب، هر آنچه لازم است در مورد پارچه ریون بدانید را برایتان خواهیم گفت.

ریون چیست؟

ریون به الیافی گفته می شود که با استفاده از منابع طبیعی و در کارخانجات صنعتی تولید می شود. ریون از سلولز گیاهان و درختان به دست می آید. پارچه ریون انواع و اقسام متنوعی دارد و بافتِ هر کدام از انواعِ آن شبیه به بافتِ پارچه ها ی طبیعی، مانند پارچه ها ی ابریشمی، پشمی، لینن و کتان است.

تاریخچه ای مختصر در مورد پارچه ریون

پیش از پرداختن به چگونگی تولیدِ پارچه ریون، باید تاریخچه کشفِ سلولوز را بشناسیم. سلولز در سال 1838، به وسیله آنسلم پاین، شیمی دان فرانسوی کشف شد و در دهه 1880، جایگزینِ ابریشم در تولیدِ پارچه شد. در سال 1884، هیلار دو کاردونت، دانشمند فرانسوی، از سلولز برای تولید پارچه استفاده کرد. شهرتِ کاردونت برای تولید همین ابریشم مصنوعی است.

در واقع، ریون در قرن نوزدهم در شهر پاریس تولید شد و اولین الیافِ ساخته دست بشر به شمار می رود. ریون را در ابتدا به عنوان ابریشم مصنوعی می شناختند؛ اما بعدها، یعنی در سال 1924، با نام های ویسکوز و ریون شناخته شد.

ریون در سال 1905، وارد بازارهای انگلستان شد و در سال 1924، پایش را به بازارهای ایالات متحده آمریکا باز کرد. در آن زمان، ریون را در سراسر دنیا با نام ویسکوز می شناختند؛ اما در آمریکا، این پارچه را با همان نام فرانسوی اش، یعنی ریون می شناختند. در زبان فرانسوی، ریون به معنای پرتو است؛ این نام به درخشندگی رنگِ پارچه ریون اشاره دارد.

سلولز: بخش اصلی پارچه ریون

ماهیتِ پارچه ریون برای بسیاری از اشخاص چندان مشخص نیست و برخی آن را طبیعی می دانند و برخی دیگر مصنوعی. در واقع، پارچه ریون نیمه طبیعی است؛ یعنی نه کاملاً طبیعی و نه کاملاً مصنوعی. ریون از الیاف گیاهان و چوب ها تهیه می شود؛ اما تولیدِ مواد آن و خودِ پارچه مستلزمِ انجام برخی روندهای شیمیایی و مصنوعی است.

سلولز در قسمت های مختلف طبیعت یافت می شود. این ماده را می توان در چوب درختان و برگ درختان به وفور یافت. سلولز در ماده پنبه نیز وجود دارد؛ می توان گفت که 90 درصد الیاف پنبه از سلولز تشکیل می شود؛ در واقع، خالص ترین و بیشترین سلولز را می توان از گیاه پنبه به دست آورد. البته برای تولید ریون، فقط از سلولز پنبه استفاده نمی شود، بلکه از سلولز انواع گیاهان و درختان استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>