اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انواع پارچه ریون



ریون چیست؟

ریون به الیافی گفته می شود که با استفاده از منابع طبیعی و در کارخانجات صنعتی تولید می شود. ریون از سلولز گیاهان و درختان به دست می آید. پارچه ریون انواع و اقسام متنوعی دارد و بافتِ هر کدام از انواعِ آن شبیه به بافتِ پارچه ها ی طبیعی، مانند پارچه ها ی ابریشمی، پشمی، لینن و کتان است.

انواع پارچه ریون

 پارچه ریون انواع مختلفی دارد و شناخته شده ترین آن ها عبارت اند از:

  • ویسکوز
  • مودال
  • لیوسل


تفاوتِ انواع ریون در مواد تشکیل دهنده و روندِ تولیدشان است؛ به عنوان مثال، برای تولید پارچه ویسکوز از سلولز حاصل از چوب استفاده می شود؛ این چوب، طی فرایند شیمیایی، به ماده ای حلال تبدیل می شود. در ادامه، انواع دیگر ریون را نیز معرفی کرده ایم:

ریون معمولی

ریون معمولی را جایگزینِ ابریشم می دانند. از معایبِ ریون معمولی این است که مقاومت و کششِ آن رفته رفته کاهش پیدا می کند و شکلش را از دست می دهد. این نوع ریون، مقاومت چندانی در برابر آب و رطوبت ندارد.

این ریون شبیه ابریشم است و لطافت و درخشندگی خاصی دارد؛ به همین دلیل، برای دوخت لباس از آن استفاده می شود. ریون معمولی گزینه بسیار مناسبی برای دوختنِ شلوار، پیراهن، دامن، تیشرت و پرده به شمار می رود.

مودال

مودال از چوب درخت راش تولید می شود و در مقایسه با دیگر ریون ها، بیشتر کش می آید. این نوع ریون، برای اولین بار در سال 1950، تولید شد. ریون مودال، در مقایسه با ریون معمولی، دوام بیشتر و خاصیت جذبِ بالاتری دارد؛ به همین دلیل، در برابر آب و رطوبت مقاوم تر است. این نوع ریون را می توان با ماشین لباسشویی نیز شست.

ریون مودال هوا را از خود عبور می دهد؛ از این رو، با پوشیدنِ لباسی از این جنس، اصلاً احساس گرما نمی کنید و اذیت نمی شوید. این ویژگی باعث شده است که مودال به یکی از گزینه های مناسب برای مناطق گرم به شمار برود.

بامبو

ریون بامبو، همان طور که از نامش پیداست، از گیاه بامبو تولید می شود. برای تولید ریون بامبو نیز فرایندهای شیمیایی روی گیاه صورت می گیرد.

کوپرو یا کوپرا

یکی دیگر از انواع پارچه ریون، کوپر یا کوپرا است. در روند تولیدِ کوپرو یا کوپرا، مس و آمونیاک را با ماده ویسکوز ترکیب می کنند. کوپرا شباهت زیادی به ریون معمولی دارد. روندِ تولیدِ این نوع ریون به محیط زیست آسیب می رساند؛ به همین دلیل، چندان تولید نمی شود.

ریون استات

ریون استات یکی دیگر از انواع ریون است. این نوع ریون در برابر حرارت، بسیار حساس است؛ به همین دلیل، هنگام اتو کردنِ آن، باید خیلی مراقب بود. البته معمولاً از این نوع ریون برای دوختنِ لباس استفاده نمی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>