اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ترکیب ریون با دیگر الیاف



پارچه حاصل از ترکیبِ ریون و پشم

ریون نوعی نخ است و می توان از آن برای تولید انواع پارچه استفاده کرد. ریون می تواند سبب بهبودِ بافت و ساختارِ پارچه شود. ترکیبِ ریون با دیگر الیاف می تواند به دو دلیل صورت بگیرد:

  • کاهش قیمتِ پارچه
  • بهبودِ بافت پارچه

به عنوان مثال، ممکن است در بازار به پارچه ای متشکل از چهل درصد ریون و شصت درصد پشم بر بخورید؛ بدون شک، قیمتِ چنین پارچه ای در مقایسه با پارچه پشمی، بسیار ارزان تر است؛ همچنین، برای تولید مخمل، ابریشم و ریون را با یکدیگر ترکیب می کنند تا قیمتِ پارچه کمتر شود.

و اما ترکیب ریون برای بهبودِ بافت پارچه! گاهی ریون را با لینن ترکیب می کنند تا پارچه لطیف تر شود و سریع چروک نشود.

پارچه حاصل از ترکیبِ 82 درصد ریون با 18 درصد ابریشم

الیاف ریون با هر الیافی که فکرش را بکنید قابل ترکیب است.

بهترین کاربرد ریون

پارچه ریون گزینه بسیاری مناسبی برای دوختنِ لباس های ورزشی و لباس های تابستانی به شمار می رود. البته یادتان باشد اینکه می گوییم ریون گزینه خوبی برای فصل تابستان است؛ بدین معنا نیست که ریون در برابر حرارت و گرما مقاوم است، بلکه هنگام شست و شو نباید آن را با آب داغ بشویید، چرا که ممکن است آب برود.

نحوه صحیح شست و شوی پارچه ریون

وقتی می خواهید لباس ریون را بشویید، پیش از هر چیزی، باید لیبل یا اتیکت آن را مطالعه کنید. حتی بهتر است این کار را پیش از خریدنِ لباس انجام بدهید تا بدانید که آیا لباس مورد نظرتان را می توانید با ماشین لباسشویی بشویید یا اینکه فقط باید آن را با دست بشویید.

همه انواع پارچه ریون در برابر آب و حرارت مقاوم نیستند؛ به همین دلیل نمی توانید آن ها را با ماشین لباسشویی بشویید. از میان انواع پارچه ریون، مودال در برابر آب مقاومت بیشتری دارد.اگر روی لیبل لباستان مشخص شده بود که می توانید آن را با ماشین لباسشویی بشویید، باید بدانید که لباستان از جنس ریون مودال است.

بهتر است لباس ریون خود را به همراه دیگر لباس ها در لباسشویی قرار ندهید. همیشه به یاد داشته باشید که ریون، به طور کلی بسیار ظریف و حساس است و باید با ظرافت و دقت آن را بشویید و از آن نگهداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>